Gå til innhold

Hvem har rett?

Anbefalte innlegg

Gjest Jalla420
Skrevet

Jeg har et problem her som jeg håper at dere nøytrale kan hjelpe meg med.

Det handler om meg og en venn av meg. Vi har hatt våre feider og slikt men blitt venner igjen etterpå. Men i hans selskap har jeg alltid følt meg mindreverdig på grunn av mye tull før det. Men nok om det. Denne fyren skulle til England og studere og dro dit. To måneder etterpå fikk han økonomiske problemer og spurte meg om jeg kunne låne han kr.5000,-. De lånte jeg han uten å tenke på det, jeg tenkte at han er en venn og trenger pengene sårt så jeg overførte de. Han sa til meg at han skulle gi med de når han kom tilbake. Han kom tilbake til jul og jeg spurte ikke etter pengene, han hadde det jo ikke så godt da. Han ble imidlertid ferdig med studiet og kom tilbake etter å ha vært der i 2 år. Da han var tilbake og i jobb spurte jeg etter pengene. Han sa til meg at han skulle gi meg dem på mandag dvs igår. Jeg spurte han onsdag i forrige uke og han garanterte meg at han skulle gi meg dem så jeg var fornøyd med det. Siden jeg skyldte kjørelæreren min penger så ringte jeg han og sa fra at han ville få pengene på mandag. Jeg hadde nemlig fått utsatt betalinga siden jeg hadde lite penger, utsettelsen hadde vært i 3 måneder allerede. Vel på mandag sender jeg kompisen min sms om pengene. Får som svar at han ikke får betalt meg de på grunn av at han har fått inkasso og slikt siden han var i England. Jeg sa da at han kunne gi meg noe så kunne jeg gi det til kjørelæreren min. Han sa at jeg måtte nok vente i 5 måneder siden han skyldte mange andre også. Da jeg fortalte kjørelæreren min om dette så ble han sint og trodde at jeg lurte han. Han truet med inkasso og slikt og slik ble det gode forholdet vårt ødelagt. Jeg prøvde å ta kontakt med vennen min igjen men han verken svarte på sms eller tok telefonen da jeg ringte.

Nå er jeg dritsur. Jeg er ikke sint fordi han ikke betaler men at jeg har mistet ansikt foran læreren. Kompisen min fikk vite om inkasso- saken på fredag og kunne sagt fra til meg så hadde jeg funnet på noe til kjørelæreren min men når jeg ikke får vite det i tide og hadde muligens ikke fått vite det om jeg ikke hadde spurt. Det synes jeg at er uansvarlig og dumt. På toppen av det hele sa han til en annen venn av meg at jeg drev og maste på han. Hva er dette for noe tull? Videre så sa han til samme vennen at han hadde prøvd å bli venner med meg og at ballen nå lå hos meg. For noe sprøyt!!!!!!

Blir så lei av slikt, og jeg må medgi at livet mitt har blitt mye bedre etter at jeg gav blaffen i han. Nå er det slik at møter jeg han ute så hilser jeg og slikt men ikke noe mer. Han kaller meg for som sin venn og oppfører seg slik også!!!

Jeg mener at jeg har handlet rett ved å gi blaffen i han. Jeg trenger ikke pengene, jeg setter selvrespekten mye høyere. Er han snmvittighetsfull så betaler han dem ellers så kan ha dra et visst sted!!!

Skrevet

"Jeg mener at jeg har handlet rett ved å gi blaffen i han. Jeg trenger ikke pengene, jeg setter selvrespekten mye høyere. Er han snmvittighetsfull så betaler han dem ellers så kan ha dra et visst sted!!!"

Her tenker du klokt, legg både pengene og kompisen din på is, denne karen kommer du ingen vei med uten å ta tiden til hjelp. Det er ikke sikkert det hjelper heller. Men nå har du lært, lån ikke bort mer penger enn du har råd til å miste!

Gjest Jalla420
Skrevet

"Jeg mener at jeg har handlet rett ved å gi blaffen i han. Jeg trenger ikke pengene, jeg setter selvrespekten mye høyere. Er han snmvittighetsfull så betaler han dem ellers så kan ha dra et visst sted!!!"

Her tenker du klokt, legg både pengene og kompisen din på is, denne karen kommer du ingen vei med uten å ta tiden til hjelp. Det er ikke sikkert det hjelper heller. Men nå har du lært, lån ikke bort mer penger enn du har råd til å miste!

Enig, man skal lære på den harde måten.

Gjest tjohooo
Skrevet

Enig, man skal lære på den harde måten.

Mener du det?

Da er jeg glad jeg ikke er ditt barn :)

Gjest Jalla420
Skrevet

Mener du det?

Hvis du mente om det jeg sa om å lære på den harde måten så menten jeg selvsagt meg selv, at jeg måtte lære på den harde måten

Gjest tjohooo
Skrevet

skriv en detaljert kontrakt om sum, tilbakebetalingsfrist og slikt, og så trapper du opp på døra hans og krever at han signerer.

Gjest tjohooo
Skrevet

Hvis du mente om det jeg sa om å lære på den harde måten så menten jeg selvsagt meg selv, at jeg måtte lære på den harde måten

Hehehehehe okei... beklager :)

Men akk så sant...

Skriv kontrakt hvis du skulle låne bort penger igjen. En uten smutthull....

Gjest Jalla420
Skrevet

Hehehehehe okei... beklager :)

Men akk så sant...

Skriv kontrakt hvis du skulle låne bort penger igjen. En uten smutthull....

Jeg vet det nå. Jeg trodde at han var venn men så sier han til en annen at jeg maste på han og det er ikke respekt.

Skrevet

Ærligt; Inkasso saker kan utsettes, venner BØR alltid få pengene til rett tid, dersom du ikke er en av dem med lomma full av gryn!

Du får heller skrive en sms til han og skrive at nå har DU fått innkassoadvarsel av kjørelærer så nå MÅ du ha igjen pengene slik at DU (mrk dine penger) kan betale DINE regniger!

To år er litt lenge å skylde en "venn" 5000,-

Og du gjorde HELT rett i å droppe ham som venn, men pengene hadde jeg ikke gitt meg på!

For noen år siden, i gamletiden så skyldet en "venninne" meg 11000,-

Som hun nektet å betale tilbake.... jeg truet med å pusse torpedoer på henne (dette var løgn, og etter MYE krangling, slossing osv)...

Hun stakk fra landet hun... dumme meg...

Møtte henne her en dag, sånn helt uten videre, hun trodde sikkert at jeg hadde glemt det... MEn det hadde ikke jeg, så jeg spurte henne etter pengene og sa at kontrakten på henne fortsatt sto... stakk av igjen hun...

Bedre at hun holder seg borte, enn at jeg må se det stygge (sorry) trynet hennes i gaten en gang i blandt!!!

Ja jeg er hevngjerrig og ja, den snikende hevnen er værst!!! (ligger MYE annet i denne historien da)

Gjest Jalal420
Skrevet

Ærligt; Inkasso saker kan utsettes, venner BØR alltid få pengene til rett tid, dersom du ikke er en av dem med lomma full av gryn!

Du får heller skrive en sms til han og skrive at nå har DU fått innkassoadvarsel av kjørelærer så nå MÅ du ha igjen pengene slik at DU (mrk dine penger) kan betale DINE regniger!

To år er litt lenge å skylde en "venn" 5000,-

Og du gjorde HELT rett i å droppe ham som venn, men pengene hadde jeg ikke gitt meg på!

For noen år siden, i gamletiden så skyldet en "venninne" meg 11000,-

Som hun nektet å betale tilbake.... jeg truet med å pusse torpedoer på henne (dette var løgn, og etter MYE krangling, slossing osv)...

Hun stakk fra landet hun... dumme meg...

Møtte henne her en dag, sånn helt uten videre, hun trodde sikkert at jeg hadde glemt det... MEn det hadde ikke jeg, så jeg spurte henne etter pengene og sa at kontrakten på henne fortsatt sto... stakk av igjen hun...

Bedre at hun holder seg borte, enn at jeg må se det stygge (sorry) trynet hennes i gaten en gang i blandt!!!

Ja jeg er hevngjerrig og ja, den snikende hevnen er værst!!! (ligger MYE annet i denne historien da)

Det samme med meg. Jeg har ikke alltid hatt det beste forholdet til han og det er en lettelse å se det ****** trynet borte.

Skrevet

Mener du det?

Jeg har jo også vært barn. Ingen foreldre (selv de som praktiserer fri barneoppdragelse) kan fotfølge sine barn når de låner sine "venner" penger. Som jeg skrev: ikke lån bort mer enn du har råd til å miste - selv ikke til den beste venn. Ikke faen!

Skrevet

Det samme med meg. Jeg har ikke alltid hatt det beste forholdet til han og det er en lettelse å se det ****** trynet borte.

Kom opp med en snikende hevn!

For jeg mener han har LURT deg, du kommer IKKE til å få igjen penge dine om du ikke setter ned foten ORDENTLIG!!!

Mennesker som ikke gjør opp for seg er det værste som finnest!!!

Skrevet

Jeg vet det nå. Jeg trodde at han var venn men så sier han til en annen at jeg maste på han og det er ikke respekt.

Er det snakk om ære eller respekt? For er det æreskodeksen du har brutt med å spørre om å få dem tilbake hadde jeg gått til faren hans.

Gjest Jalla420
Skrevet

Skrevet

skriv en detaljert kontrakt om sum, tilbakebetalingsfrist og slikt, og så trapper du opp på døra hans og krever at han signerer.

Godt forslag!!!!

Penga skal tilbakebetales!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...