Gå til innhold

Fellesvaskeri - når folk ikke overholder tidene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, og kastet det ned på gulvet.

Jeg går helt børre av slike ting :o)

Går helt børre???

Skrevet

Går helt børre???

Ja, vill i nickersen:o)

Skrevet

Ja, vill i nickersen:o)

Har aldri hørt om "å gå helt børre" jeg. Er det et uttrykk fra dine yngre dager? *erte litt*

Skrevet

Har aldri hørt om "å gå helt børre" jeg. Er det et uttrykk fra dine yngre dager? *erte litt*

Vet du hva, jeg vet ikke hvor jeg har det fra. Men opplever stadig at folk reagerer på det. Det verste er at jeg sier det ganske ofte også :o)

Det er helt sikkert fra mine yngre dager :o)

Skrevet

Vet du hva, jeg vet ikke hvor jeg har det fra. Men opplever stadig at folk reagerer på det. Det verste er at jeg sier det ganske ofte også :o)

Det er helt sikkert fra mine yngre dager :o)

Når jeg var barn sa vi "Åh, du er helt Bjaaaarne altså", når noen var en smule dumme. Det var også et annet navn som ble brukt på samme måten tror jeg. Ikke særlig populært i min familie, der en av mine onkler heter nettopp Bjarne... :-))

Skrevet

Når jeg var barn sa vi "Åh, du er helt Bjaaaarne altså", når noen var en smule dumme. Det var også et annet navn som ble brukt på samme måten tror jeg. Ikke særlig populært i min familie, der en av mine onkler heter nettopp Bjarne... :-))

Det sa faktisk vi også. Så børre må komme fra et seinere stadie i livet.

Gjest malun
Skrevet

Takk for innlegget, det får meg til å innse hvor heldig jeg er som bor på landsbygda i engen enebolig - med kun meg som bruker vaskemaskinen. Det hender jeg blir irritert over meg selv at jeg er sen med å ta ut tøyet og henge det opp, men det er heldigvis ingen som pælmer det på gulvet av den grunn.

;-))

Man bør ikke bo på landet i egen enebolig for å ha vaskemaskin, da.

;o)

Men jeg trakk også et lettelsens sukk over at fellesvaskeriets dager er over for mitt vedkommende da jeg leste innlegget.

Skrevet

Ja, jeg ville selvfølgelig ta ut tøyet. Legg det i en haug ved siden av. Det har du din fulle rett til å gjøre. Og den som har lagt det i, vet godt at han/hun tar den sjansen. Så det skal du ikke ha noe dårlig samvittighet for.

Gjest Ritva:)
Skrevet

blir jeg...for min tid er dyrbar. Når jeg har satt opp min tid fra kl. til kl...da er det min tid..selv om jeg skulle være 30 min forsinket!

Hvis jeg vet hvem som har stjålet tiden min...så går jeg på døren og sier...nå henter du vasken din..dette er min tid...hent den el så havner den på gulvet! De blir gjerne med..flaue som fy med masse dårlige unnskyldninger...Hvis jeg ikke vet hvem det er..stopper jeg maskinen...tar ut vasken og legger den i en balje! Det kan du gjøre med god og ren samvittighet når noen har tatt din tid!

En gang var jeg så sint...hele vaskerommet, maskin, tørkerom og tørketrommel var helt fullt av tøy på MIN dag..jeg fant fort ut hvem det var..og var ikke sen til å kjefte ham huden full..for det var jo ikke første gang...han ble så flau og kom med masse unnskyldninger...som jeg godtok til en viss grad...for han var oppriktig lei seg...Et par dager senere så fikk jeg vite at den naboen var en anerkjent torpedo...om jeg hadde visst det... så er det ikke så sikkert om jeg hadde tørt å være så "bitch":)-Men han var alltid hyggelig mot meg...sikkert fordi jeg også er hyggelig...innimellom:)

Gjest bjelke
Skrevet

Hadde fellesvaskeri i 4 år, og det skjedde iblant at folk ikke klarte å passe på tidene.

Hvis noen hadde tatt min vasketid så stoppet jeg maskina, tok ut klærne og la en lapp på dem om at "vasketiden var reservert av en annen - vennligst reserver din egen tid og respekter andres."

Folk er frekke og folk er fjerne. Hiv ut klærne. (selv om du spurte om dette i går...)

Gjest Persille
Skrevet

Men nå er spørsmålet, hva skjedde?

Kom det en sinna madrass-eier og kjeftet?

Skrevet

Skjønner at jeg provoserer med innlegget mitt. Det var ikke meningen. Det jeg mente å si er at å høre om andres små og store problemer kan være en hjelp til at man setter mer pris på det man har. En "aldri så galt at det ikke er godt for noe" holdning.

Men jeg ble visst misforstått, beklager det. Jeg har heller ikke kyr til naboer, men innimellom plager det meg å bo på en liten og gjennomsiktig plass hvor alle vet alt om alle. Da kan man drømme om å bo i en stor by hvor man drukner i mengden.

Jeg har prøvd begge deler, og mistrivdes både med "alle vet alt omalle" og"ingen bryr seg". Så nå bor jeg et sted midt i mellom der naboene og foreldrene til barna på skole/barnehgage hilser og slår av en prat når vi treffes, men der jeg også kan stikke meg vekk uten at noen kjenner meg. Men skal vi VIRKELIG slå oss løs drar vi til storbyen, der INGEN kjenner oss. ;-)

Gjest Pricilla
Skrevet

Men nå er spørsmålet, hva skjedde?

Kom det en sinna madrass-eier og kjeftet?

var forresten sengetøy, kjente bare så tungt ut pga all vannet! ; )

det lå der da jeg henta den siste vaksa mi kl. 22.. så gudene veit. Sikkert fylliken i øverste etg. eller den svenske ungkaren som stadig er på fylla (han også). : )

Gjest bebba
Skrevet

Døh..Nå hørtes du nesten bittelitt misunnelig ut altså. Tror ikke det var ment slik fra "landsbygdas folk" ;o)

Jeg er vokst opp på en gård, og har bodd alt fra en liten bygd i Island til metropolen New York. Jeg har arbeidsmuligheter i alle stedsformer. Jeg vet ikke hvorfor jeg skulle være misunnelig, men jeg kan godt savne tiden i enebolig med eget vaskerom og nok strøm til både vaskemaskin og tørketrommel. Nå bor jeg i firemannsbolig noen få meter unna min tidligere enebolig med felles vaskerom i kjelleren. Jeg har min egen vaskemaskin og tørketrommel, men styret i borettslaget vedtok at har skulle det ikke være luksus så derfor har jeg ikke strøm til begge deler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...