Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har det samme "problemet", det er enten antivirus eller brannmur som slår til så du ikke skal åpne et vedlegg i vanvare.

Hvis dette kan være diagnosen, og du bruker Outlook Ekspress, forsøk dette hvis du er HELT sikker på at vedlegget ikke er infisert:

Klikk "videresend"

(ikke faktisk sende mailen, bare lage en ny melding ved hjelp av funksjonen "videresend").

Da legger vedlegget seg i den nye meldingen, uten å være sperret.

Sikkert virus - som du absolutt ikke bør åpne. Her strømmer det inn om dagen.

Ikke nødvendigvis virus. Jeg får den samme sperren på mailene fra BBS (Skandiabanken) der giroen er vedlagt som bilde. Det går selvsagt an å konfigurere brannmur/antivirus til å ikke sjekke denne type vedlegg, men hvis man ikke er er ekspert eller har helt greie på hva man holder på med kan det gjøre mer skade enn gavn å endre innstillingene.

Annonse

Holdt selv en gang på å spørre om det samme da vedlegget fra en bekjent ikke lot seg åpne ;o)

;)

Tror liksom ikke at folk ikke har fått med seg alle advarslene om virusene...

Jeg får DAGLIG mail med virus, og glupe meg sjønnte at jeg ikke hverken måtte åpne mailen ELLER vedleggene;)

Sto på sida til vg tror jeg åssen mailene er;

B.la; Re,Re here is youre download

Re,Re here is your file

Re,Re HI

Osv osv osv....

Lista var laaaaang...

Ergo ikke åpne post fra folk du ikke kjenner adressene eller avsenderen på:)

Gjest Rusle

;)

Tror liksom ikke at folk ikke har fått med seg alle advarslene om virusene...

Jeg får DAGLIG mail med virus, og glupe meg sjønnte at jeg ikke hverken måtte åpne mailen ELLER vedleggene;)

Sto på sida til vg tror jeg åssen mailene er;

B.la; Re,Re here is youre download

Re,Re here is your file

Re,Re HI

Osv osv osv....

Lista var laaaaang...

Ergo ikke åpne post fra folk du ikke kjenner adressene eller avsenderen på:)

Nei da, jeg åpner aldri fra ukjente ;-) Men vedleggene var fra venner og de var "tåkete" på en måte og kunne ikke åpnes. En eller annen sikkerhet.

Jeg har det samme "problemet", det er enten antivirus eller brannmur som slår til så du ikke skal åpne et vedlegg i vanvare.

Hvis dette kan være diagnosen, og du bruker Outlook Ekspress, forsøk dette hvis du er HELT sikker på at vedlegget ikke er infisert:

Klikk "videresend"

(ikke faktisk sende mailen, bare lage en ny melding ved hjelp av funksjonen "videresend").

Da legger vedlegget seg i den nye meldingen, uten å være sperret.

det fungerte. Nå fikk jeg lest vedleggene. Var så kjedelig å måtte ringe for å få mailene sendt til en annen adresse, for å få lest vedleggene. takk takk

Jeg hadde samme problemet her, og fant ut at det var en sånn sikkerhetsgreie. Gå på tools - options og security og trykk av for "do not allow attachments to be saved or opened that could potentially be a virus", så skal det funke. dvs.. hvis du har outlook express. Og for guds skyld, vær SIKKER på at det ikke er virus da ;)

Jeg hadde samme problemet her, og fant ut at det var en sånn sikkerhetsgreie. Gå på tools - options og security og trykk av for "do not allow attachments to be saved or opened that could potentially be a virus", så skal det funke. dvs.. hvis du har outlook express. Og for guds skyld, vær SIKKER på at det ikke er virus da ;)

takk for tipse. hvis jeg gjør slik som du foreslår, er virusprogrammet borte da? er livredd for å få virus :)

det er ikke tøys! jeg åpner selvsagt ikke vedlegg fra avsendere jeg ikke kjenner. men det er slik at jeg ikke får åpnet noen vedlegg, selv ikke fra personer jeg kjenner veldig godt :)

Ok, sikkert noe med sikkerheten din da...

Gå inn på alternativer å bytt til egendefinert

Annonse

takk for tipse. hvis jeg gjør slik som du foreslår, er virusprogrammet borte da? er livredd for å få virus :)

Det er ikke et virusprogram, mer som en sikkerhetsgreie for at folk ikke skal åpne vedlegg de ikke vet hva er i hytt og pine ;)

Hvis du ikke har antivirusprogram fra før, vil jeg anbefale norton (du finner vel noe på www.norton.com, men jeg er ikke helt sikker). Den oppdaterer seg selv med jevne mellomrom, slik at du alltid er sikker :)

Det er ikke et virusprogram, mer som en sikkerhetsgreie for at folk ikke skal åpne vedlegg de ikke vet hva er i hytt og pine ;)

Hvis du ikke har antivirusprogram fra før, vil jeg anbefale norton (du finner vel noe på www.norton.com, men jeg er ikke helt sikker). Den oppdaterer seg selv med jevne mellomrom, slik at du alltid er sikker :)

jeg har norton antivirus program, oppgraderer det gjevnlig.

Gjest LailaG

Ikke nødvendigvis virus. Jeg får den samme sperren på mailene fra BBS (Skandiabanken) der giroen er vedlagt som bilde. Det går selvsagt an å konfigurere brannmur/antivirus til å ikke sjekke denne type vedlegg, men hvis man ikke er er ekspert eller har helt greie på hva man holder på med kan det gjøre mer skade enn gavn å endre innstillingene.

Har også akkurat samme problemet. Og det er ikke virus i vedleggene, jeg får ikke lest vedlegg fra jobben engang.

Men nå skal jeg prøve rådene som kom her:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...