Gå til innhold

DISTIRIKT??

Anbefalte innlegg

Gjest Colombiadream
Skrevet

Er det noe oversikt over hvilke distrikt det mest tildelt barn fra?

Ser det er stor forskjell på hudfargen til barna fra Colombia,men uansett er det ikke nøye,for oss er uansett barn hjertelig & varmt velkommen i våre hjerter.

Er egentlig bare litt nyskjerrig på hva vi kan vente oss av barn.Gleder meg MASSE!

Skrevet

Bogota er jo colombias hovedstad så tror nok at det kommer flest barn derfra ,så har du jo Cali som er col nest størst by sikkert som en god nr 2,så er det Medillin som også er en stor by. Så har man jo mange mindre byer, tettsteder og fjellstrøk som det også kommer en del barn ifra, men jeg kan tenke meg at det er Bogota og Cali som er de byene det kommer mest barn fra ....Men dette vet jeg ikke sikkert, har bare forstått det sånn etter en lang periode her inne på DOL

Mattias1365380379
Skrevet

Bogota er jo colombias hovedstad så tror nok at det kommer flest barn derfra ,så har du jo Cali som er col nest størst by sikkert som en god nr 2,så er det Medillin som også er en stor by. Så har man jo mange mindre byer, tettsteder og fjellstrøk som det også kommer en del barn ifra, men jeg kan tenke meg at det er Bogota og Cali som er de byene det kommer mest barn fra ....Men dette vet jeg ikke sikkert, har bare forstått det sånn etter en lang periode her inne på DOL

Hei!

Vet ikke om det kommer flere barn derfra, men Medellin er faktisk Colombias nest største by, med langt over 2 mill innbyggere, og så kommer Cali på "3. plass". Har allikevel inntrykk av at det kommer flere barn fra Cali til Norge enn fra Medellin, men har ikke noe statistikk som underbygger dette.

Håper dere snart får noen GODE nyheter fra Cali, nå synes jeg dere har ventet fryktelig lenge!

Klem fra

Skrevet

Ikke for å trekke dine geografikunnskaper i tvil. Men i min guide står det at Medellin er Colombias nest største by. Men er enig med at de flese barna kommer fra Bogota eller Cali..

Skrevet

Ikke for å trekke dine geografikunnskaper i tvil. Men i min guide står det at Medellin er Colombias nest største by. Men er enig med at de flese barna kommer fra Bogota eller Cali..

Må bare beklage så mye, har visst vært litt feilinformert.

Kjekt at dere følger med hi, hi

Mattias1365380379
Skrevet

Må bare beklage så mye, har visst vært litt feilinformert.

Kjekt at dere følger med hi, hi

Bra du tok det med godt humør, for det var ikke meningen å "pirke" (-:

Ha en fin dag!

Klem fra

Skrevet

Hei!

Vet ikke om det kommer flere barn derfra, men Medellin er faktisk Colombias nest største by, med langt over 2 mill innbyggere, og så kommer Cali på "3. plass". Har allikevel inntrykk av at det kommer flere barn fra Cali til Norge enn fra Medellin, men har ikke noe statistikk som underbygger dette.

Håper dere snart får noen GODE nyheter fra Cali, nå synes jeg dere har ventet fryktelig lenge!

Klem fra

Dette står på Califams nettsider, men er jo ikke dermed sagt at det er riktig da ;-) "Cali er den neststørste byen i Colombia med mer enn to millioner innbyggere"

Skrevet

Dette står på Califams nettsider, men er jo ikke dermed sagt at det er riktig da ;-) "Cali er den neststørste byen i Colombia med mer enn to millioner innbyggere"

Cali og Medellin er omtrent like store og konkurrerer stadig om å være den neststørste byen. I Store norske leksikon på internett står det at Cali er neststørst, men det er bare ca 15000 i forskjell på innbyggertallet.

Skrevet

Bra du tok det med godt humør, for det var ikke meningen å "pirke" (-:

Ha en fin dag!

Klem fra

no hard feelings.......

Mattias1365380379
Skrevet

Cali og Medellin er omtrent like store og konkurrerer stadig om å være den neststørste byen. I Store norske leksikon på internett står det at Cali er neststørst, men det er bare ca 15000 i forskjell på innbyggertallet.

Det er tydeligvis store forskjeller i informasjonen, for reisehåndbøkene opererer med større forskjeller.

Fant også en side på nettet med oversikt over alle byer med innbyggertall pr 30/6-03, og der var forskjellen på ca 500.000 (Cali 2,4 mill og Medellin 2,9 mill). Tipper at de tallene inkluderer et større område enn selve byen, slik at det blir ulike tall hos de ulike informasjonskildene.

Uansett, det spiller vel ingen rolle for noen av oss her i Norge hvilken som er størst(-:

(men jeg fikk da slått i hjel litt tid med nettsurfing i arbeidstiden, er nemlig veldig tildelingsklar og ukonsentrert om dagen)

Klem fra

Skrevet

Hei, hei :-)

Ville bare si at for tiden kommer det absolutt ikke flest barn fra Bogota selv om det er den største byen. Grunnen til dette er at det jobbes hardt for flere innenlandsadopsjoner i Colombia, og hovedarbeidet foregår i Bogota. Tror dette kun gjelder for ICBF altså ;-)

Lykke til videre, beste hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...