Gå til innhold

etiopiareise

Anbefalte innlegg

trk1365380645
Skrevet

Vi reiser til Etiopia 5. april for å hente gutten vår på 2 år! Minst en måned før vi forventet, så alt er litt på halv åtte, men det går bra, vi gleder oss masse! Men så lurer vi jo på litt som kanskje noen som har reist før kan hjelpe oss med. F.eks: Bør vi ta malariamedisin når vi regner med at vi stort sett kommer til å være i Addis? Har noen erfaring med turistdiarèmedisinen dukoral? Funker det eller? Går det an å sende tekstmeldinger mellom Norge og Addis? Noen lure tips om hva vi bør ta med eller forberede oss på etc?! Alt av interesse, vi suger til oss alt vi får vite!Hilsen fra lykkelige og spente foreldre i Bergen

Skrevet

Hei trk.

Har vært på hentereise til Etiopia to ganger, sist gang i juni -03. Vi har to gutter, en på snart 4 år og en på 15 mnd.

Vi tok ikke Malariamed. da vi ikke skulle ut av Addis.

Diaremed. har jeg ikke erfaring med men vet det er flere som tar den, sikkert lurt!

Det går ikke ann å bruke mobiltlf.i Etiopia.

Et lite tips fra meg er å bruke våtservietter "hele tiden". Det er utrolig mye bakterier på feks. pengene der nede. Tror man holder seg friskere om man er nøye med håndhygienen.

Vi har hatt to fantastiske reiser til Etiopia, dere har mye å glede dere til!

Så flott at dere får reise "før tiden" da!

Ønsker dere en riktig god tur til Etiopia, og til lykke med den lille gutten deres.

Hilsen fra

Skrevet

Nå har jeg ikke vært i Etiopia, men har reist til India fire ganger... Anbefaler Dukoral, den har vi tatt de tre siste gangene og har holdt oss stort sett friske.

Som taco, anbefaler jeg også å ta med masse våtservietter. Vask hendene og tørk "alt" av matvarer dere kjøper, vannflasker, kjekspakker osv., samt evt. frukt før dere skreller den.

Ellers vil jeg få ønske dere til lykke med gutten og den snart forestående reisen for å hente ham!

Hilsener fra

Skrevet

Addis ligger så høyt at malaria-profylakse skal være unødvendig. Slutter meg til våteserviett-rådet, og anbefaler dessuten at dere har en kniv/lommekniv i kofferten til å skrelle frukten med! Ellers ville jeg sjekket min.temperatur, og tatt med litt varmt, evt et teppe, til kveldene. Har bare vært i Etiopia på den kalde tiden av året (vår sommer) og da var det veldig kjølig innendørs på kveldene.

God tur!!

trk1365380645
Skrevet

Hei trk.

Har vært på hentereise til Etiopia to ganger, sist gang i juni -03. Vi har to gutter, en på snart 4 år og en på 15 mnd.

Vi tok ikke Malariamed. da vi ikke skulle ut av Addis.

Diaremed. har jeg ikke erfaring med men vet det er flere som tar den, sikkert lurt!

Det går ikke ann å bruke mobiltlf.i Etiopia.

Et lite tips fra meg er å bruke våtservietter "hele tiden". Det er utrolig mye bakterier på feks. pengene der nede. Tror man holder seg friskere om man er nøye med håndhygienen.

Vi har hatt to fantastiske reiser til Etiopia, dere har mye å glede dere til!

Så flott at dere får reise "før tiden" da!

Ønsker dere en riktig god tur til Etiopia, og til lykke med den lille gutten deres.

Hilsen fra

Tusen takk for hyggelige tanker og gode råd. Er fremdeles stresset og prøver å få oversikt inni hodet, men det er ikke så lett akkurat nå. Sitter med permisjonspapirer nå, og det er heller ikke lett... Tar fremdeles imot gode tanker og lure råd for reise og henting!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...