Gå til innhold

stabilisere blodsukker


Gjest juadi

Anbefalte innlegg

Nyttårsforsettet mitt var (lite originalt) å skjerpe meg når det gjelder mat og kosthold. Derfor har jeg nå kuttet ut alt usunt - kuttet ut den daglige halvliteren med brus, og småspisingen av sjokolade og annet usunt. Jeg får i meg nok næring gjennom vanlig, ordentlig mat, men allikevel merker jeg stor forskjell, kjenner at blodsukkeret svinger. Kroppen min er vant til mye mer sukker.

Hvor lang tid tar det før dette stabiliserer seg?

Hilsen en som allerede er sliten (ikke på grunn av for lite mat, men for lite sukker!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Christine Helle, Ernæringsfysiolog

Hei. Det er ikke mulig å gi noen eksakt tidsperiode for stabilisering av blodsukkeret fordi det konstant påvirkes av både sukkerinntak og kaloriinntak. Hvis du spiser regelmessig hver 4-5 time og spiser mat med lite sukker, vil blodsukkeret holde seg stabilt over en dag. Blodsukkersvingninger skyldes enten et for lavt og uregelmessig kaloriinntak eller et stort sukkerinntak når blodsukkeret allerede er lavt. Det er mulig du får i deg mindre kalorier enn du tror, og at dette er årsaken til at blodsukkeret ditt svinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...