Gå til innhold

Tourette syndrom kaller de det

Anbefalte innlegg

Min gutt som er veldig spesiell , god og snill og med mange forskjellige tvangsritualer.

Her vil jeg forsøke å forklare hvordan en dag er her i heimen. Opp tidlig fordi klokka ringer. Ti minutter med uroligheter på en forsiktig måte før han kommer ut av rommet for å gå på badet. Derfra høres klikkelyder smattelyder kremting og gud vet hva. Vannet blir slått på og av i en halv time. Do besøket tar også lang tid. Så er det å spise frokost, så ut på badet igjen , vannet renner blir slått av og på- Jeg roper at det begynner å bli dårlig tid. Ja svarer han tre ganger vannet blir slått på og av. ti ganger men tannpussen går greit, Så er det å si det som var glemt tre ganger og venter svar alle tre gangene Stolen blir satt pent på plass selv om jeg i mellomtiden hadde satt den på plass. Ingen ting må glemmes og tiden går. Så er det å si ha det mamma tre ganger og mamma må svare tre ganger. Hjem fra skolen inn på badet , på med vannet av med vannet Halslyder kremting plystring og tromming, lukke opp dodøra tre ganger og vri riktig på handtaket.Blid kommer han inn å sier hei mamma tre ganger og slik fortsetter det med div. saker resten av dagen, Er det noe rart han alltid har dårlig tid når han skal noen steder? Må begynne over en time før han går ut av huset.Kameratene gidder ikke vente og forblir borte oftest.Han har aldri blitt mobbet for sin væremåte men .... det er ikke rart om noen blir utolmodige , slik som mamma av og til blir. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139715-tourette-syndrom-kaller-de-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tidligere star

Hei trompet - lenge siden sist!

Min eldste fårogså diagnose Tourette's - etter å ha hatt økende forekomst av tics de siste to årene. Hun blir nå medisinert fordi ticsene ble svært hemmende for henne, og foreløpig ser det veldig positivt ut.

Kan du ikke ringe en kveld?

Hei trompet - lenge siden sist!

Min eldste fårogså diagnose Tourette's - etter å ha hatt økende forekomst av tics de siste to årene. Hun blir nå medisinert fordi ticsene ble svært hemmende for henne, og foreløpig ser det veldig positivt ut.

Kan du ikke ringe en kveld?

Send meg en mail med telf. nummer. Har mistet alt da jeg fikk nytt system.Vi snakkes-

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...