Pairry Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 I Bergen er det vedtatt at søknaden skal ferdigstilles innen 3 mnd. Det er dessverre en del bydeler som ikke klare dette (blant annet vårt! Det tok 11mnd). Alle i Bergen ihvertfall anbefales å ta kontakt my byombudet. De fører nå en sak angående dette som skal behandles i bystyret etter hvert. Om jeg var deg ville jeg ikke ha gjørt klar politi attest eller legeattesten til etter at samtalene kommer i gang. Disse attestene er freskvarer og er bare god i 6mnd. I første omgang for vår del ble vi forespeilet 3-4 mnd. Men vi kom ikke i gang før det hadde gått 8mnd. Håper innlegget hjelper litt.... :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139738-bergen-kommune/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ank72 Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Vi søkte om adopsjon i Bg Kommune i september 2003, vi fikk søkanden sendt til region Vest for ca 2 uker siden. Vår bydel leiet inn en ekstern konsulent slik at sakene ikke skulle bli liggende, og da gikk det kjapt... Vi må ikke godta at sakene våre blir liggende, vi må stå på for å komme videre!! Hvor langt er dere kommet i saken, om jeg får spørre? Lykke til og stå på!!! Hilsen en som også hører til i Bergen.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139738-bergen-kommune/#findComment-875942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pairry Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Vi søkte om adopsjon i Bg Kommune i september 2003, vi fikk søkanden sendt til region Vest for ca 2 uker siden. Vår bydel leiet inn en ekstern konsulent slik at sakene ikke skulle bli liggende, og da gikk det kjapt... Vi må ikke godta at sakene våre blir liggende, vi må stå på for å komme videre!! Hvor langt er dere kommet i saken, om jeg får spørre? Lykke til og stå på!!! Hilsen en som også hører til i Bergen.. Vi også fikk bruke en ekstern konsulent. Men det var kun etter saken vår hadde ligget i over 7 mnd. TEIT! Men konsulenten var UTMERKET! Vi endelig fikk saken vår registrert hos BUFA den 22 des. Det er vel ikke før i juni at vi skal for svar angående den. Forløpig går ventingen noelunde greit--men vi skulle ønske at vi ikke hadde hatt så inmari uflaks med bydelen og da etterpå hos BUFA. Men men. Life goes on! Lykke til med ventingen du også! :0) Det er jo spennende dette her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139738-bergen-kommune/#findComment-876650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ank72 Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Vi også fikk bruke en ekstern konsulent. Men det var kun etter saken vår hadde ligget i over 7 mnd. TEIT! Men konsulenten var UTMERKET! Vi endelig fikk saken vår registrert hos BUFA den 22 des. Det er vel ikke før i juni at vi skal for svar angående den. Forløpig går ventingen noelunde greit--men vi skulle ønske at vi ikke hadde hatt så inmari uflaks med bydelen og da etterpå hos BUFA. Men men. Life goes on! Lykke til med ventingen du også! :0) Det er jo spennende dette her. Lurer på om vi hører til samme bydel?? Det lå et par foran oss i køen, fikk vi vite, som hadde ventet siden mai03.... Og ja, konsulenten var fabelaktig, den samme som skrev 1 rapporten vår i 2000. Synes det er artig dersom vi er i samme bydel, da?!? Hvilket land og forrening bruker dere? 1 adopsjon, eller? Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139738-bergen-kommune/#findComment-876712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pairry Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Lurer på om vi hører til samme bydel?? Det lå et par foran oss i køen, fikk vi vite, som hadde ventet siden mai03.... Og ja, konsulenten var fabelaktig, den samme som skrev 1 rapporten vår i 2000. Synes det er artig dersom vi er i samme bydel, da?!? Hvilket land og forrening bruker dere? 1 adopsjon, eller? Hilsen Vi hører til årstad bydel. Nokså midt i byen (vi er kanskje "naboer" selv om du muligens tilhører en annen bydel). Dette er vår første adopsjon--vi er VELDIG spente. Giverlandet vårt er Sri Lanka (Adopsjonsforum). Der også er det en del ventetid (vi håper inderlig på å kunne være foreldre før 2006. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139738-bergen-kommune/#findComment-877480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ank72 Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Vi hører til årstad bydel. Nokså midt i byen (vi er kanskje "naboer" selv om du muligens tilhører en annen bydel). Dette er vår første adopsjon--vi er VELDIG spente. Giverlandet vårt er Sri Lanka (Adopsjonsforum). Der også er det en del ventetid (vi håper inderlig på å kunne være foreldre før 2006. :-) Hei!!! Vi tilhører Ytrebygda bydel, ikke samme bydel, altså! Vi har en deilig indiajente som snart blir 4, venter nå på godkjenning for adopsjon nr.2. Vi bruker også AF, er meget fornøyde med dem! Sri Lanka er Indias naboland, gled dere :-) Dersom du lurer på noe, mail meg gjerne på [email protected] Høres vi? Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139738-bergen-kommune/#findComment-877611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lanka Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Vi hører til årstad bydel. Nokså midt i byen (vi er kanskje "naboer" selv om du muligens tilhører en annen bydel). Dette er vår første adopsjon--vi er VELDIG spente. Giverlandet vårt er Sri Lanka (Adopsjonsforum). Der også er det en del ventetid (vi håper inderlig på å kunne være foreldre før 2006. :-) Heisann Pairry!! Så godt å se at dere ikke har ombestemt dere angående land :-) Vi ligger omtrent likt i løypa nå, så det hadde vært utrolig morsomt å følges ad. Dersom dere vil ha mailkontakt med oss så har ank72 min private mailadresse. Vi sender gjerne bilder av vår nydelige prinsesse til interesserte Sri Lanka-søkere :-) Vi ser ikke kjempesvart på ventetiden vi har foran oss. Nå har to søkerpar byttet land, og plutselig så går det kanskje fortere igjen. Vi ble jo forespeilet ett år, og fikk tildeling etter 5-6 mnd. Men - denne gangen satser vi på 12 mnd ++. Det blir kanskje en juletur denne gangen, og det kan jo være artig å få se Sri Lanka på den årstiden også :-) Vi får holde kontakten?? Vi bor ganske nærme Bergen... Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139738-bergen-kommune/#findComment-878945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pairry Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Hei!!! Vi tilhører Ytrebygda bydel, ikke samme bydel, altså! Vi har en deilig indiajente som snart blir 4, venter nå på godkjenning for adopsjon nr.2. Vi bruker også AF, er meget fornøyde med dem! Sri Lanka er Indias naboland, gled dere :-) Dersom du lurer på noe, mail meg gjerne på [email protected] Høres vi? Klem fra Så koselig at dere bor i nærheten da! :-) Godt å ha noen å mailes med. Og vente med :-) Jeg ser at dere har fulgt litt med hverandre helt fra begynnelsen. mailen min er [email protected] hvis noen vil ta kontakt. Jeg er nyssherig på alt. Du kan godt sende meg et bilder eller to Lanka :-) Også lurer jeg på om papirarbeidet etter godkjenning er veldig krevende for sri lanka.... Vi er noskså bestemt på å holde ut når det gjelder sri lanka. En god vennine og hennes familie skal tilbake til Sri Lanka i sommer. Jeg har så veldig lyst å være med. Jeg er så veldig spent og nærmest klare ikke å vente. Jeg kjøpte en reisebok forrige uke. Litt godt med ekstrakunnskap. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139738-bergen-kommune/#findComment-879835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lanka Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Så koselig at dere bor i nærheten da! :-) Godt å ha noen å mailes med. Og vente med :-) Jeg ser at dere har fulgt litt med hverandre helt fra begynnelsen. mailen min er [email protected] hvis noen vil ta kontakt. Jeg er nyssherig på alt. Du kan godt sende meg et bilder eller to Lanka :-) Også lurer jeg på om papirarbeidet etter godkjenning er veldig krevende for sri lanka.... Vi er noskså bestemt på å holde ut når det gjelder sri lanka. En god vennine og hennes familie skal tilbake til Sri Lanka i sommer. Jeg har så veldig lyst å være med. Jeg er så veldig spent og nærmest klare ikke å vente. Jeg kjøpte en reisebok forrige uke. Litt godt med ekstrakunnskap. Hei igjen Pairry! Mail kommer så snart jeg får tid... Når det gjelder det andre du lurte på, så er svaret at det er veldig enkel oppskrift til Sri Lanka. Jeg skal prøve å ramse opp det du trenger: 1. Personlig søkerbrev til Sri Lanka (du får eksempel fra AF) 2. Helseattest fra dere begge 3. Bekreftelse på ansettelse og lønn fra arbeidsgiver 4. Politiattest på engelsk 5. Vielsesattest og fødselsattest på engelsk Tror det var alt, men jeg kan ha glemt noe. Det er litt synd at en ikke kan begynne å samle inn dokumenter, men de må være stemplet med dato som er ferskere enn godkjenningen fra BUFA. Men så tar det jo ca. 4 uker å få oversatt sosialrapporten etter godkjenning, så da har en god tid til å skaffe dokumentene. Lykke til videre i ventetiden du også :-) Hvis vi kan regne med det som har blitt sagt her inne, så forventer vi svar fra BUFA i slutten av mars/beg. av april. Vi mailes! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139738-bergen-kommune/#findComment-880658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.