Gå til innhold

Kontantstøtte - hvordan var nå det?

Anbefalte innlegg

Jeg vet at man under adopsjonspermisjon har rett på kontantstøtte etter 39 uker av permisjonen er gått.

Vår permisjon går ut 310504. Frem til barnehagestart 150804 (hvis vi får barnehageplass, da) skifter mor og far på å ta ferie, + evt litt ulønnet permisjon.

Mitt spørsmål er da - får vi kontantstøtte også 010604-140804?

Håper noen vet.

Fortsetter under...

Ja, det får du!

Jeg tok permisjon med 80% lønn i fjor og fikk utbetalt kontantstøtte etter 39 uker, selv om jeg var hjemme i flere uker etter det.

Du får det selv om det bare er noen måneder :o)

Ta kontakt med trygdekontoret og be om søknadsskjema. (Finnes kanskje på nettet også?)

Lykke til!

Her er en link til trygdeetaten hvor det også ligger brosjyre om kontantstøtten. Fant ikke noe skjema der - du får hvertfall tak i det ved å henvende deg til trygdekontoret

http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=familie&path=kontantst_oette

Hilsen

Trebarnmamsen

En annen ting som jeg TROR gjelder også; man får ikke kontantstøtte før måneden etter barnet har fylt ett år. Så hvis man har adoptert et veldig ungt barn, må man såvidt jeg husker fra vår andre adopsjon, vente utover de 39 ukene.

lykke til!

Gjest Guamor

Hei!

Vi fikk for noen uker siden brev fra trygdekontoret, hvor de spurte om vi ville søke om kontaktstøtte.

Gitt om jeg ble overrasket.

Det er fortsatt noen uker til vi har vært hjemme i 39 uker med prinsessa.

Så all skryt til Trygdekontoret i Os, Hordaland.

De har bare vært utrolige, vi fikk også økonomiskstønad ved IVF/ICSI behandlingen for flere år siden.

Tror jeg skal ta med noen blomster til dem, neste gang jeg skal dit.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...