Gå til innhold

Fontex, erfaringer? NHD og andre...

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger roooooooo og glede

Jeg HAR søkt!!! Og funnet MASSE. Problemet er bare at min konsentrasjon (manglende sådan) gjør det vanskelig for meg å lete igjennom alt stoffet! Og sortere dette i tankene for hva som gjelder meg og ikke.

Tilgi meg derfor at jeg stiller er nytt spørsmål.

Jeg la på meg mye av Cipramil for noen år siden. Har også brukt Efexor som gav vanskelige bivirkninger og seponeringsvansker.

Mine problemer er bekymringsangst, depresjon og tendens til tvangsspising. Pluss fibromyalgi og diverse allergier.

Har lurt på å prøve Fontex. Har vært nedstemt (ikke veldig deprimert, men nedstemt) i lange tider nå, og føler behov for en pause, både for meg og familien.

Derfor ønsker jeg erfaringer vedr bivirkninger særlig. Tror jeg er ganske sensitiv. Vektøking er ikke ønskelig, har ikke gått ned etter Cipramil'en. Svetting og sexlystbortfall skal jeg vel alltids tåle. Men jeg vil bli gladere og mindre bekymret.

Tror NHD og brukerne at jeg burde satse på Fontex?

Er Fontex et av de SSRI'ene som kom på denne skremsel-lista som ble lagt fram i mediene forresten?

TAkknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139990-fontex-erfaringer-nhd-og-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jake1365380469

Fontex er det samme som det amerikanske prozac.

De listene du nevner, har jeg ikke fått med meg, men en ting er sikkert: Ikke la deg skremme av disse oppslagene tabloid-pressen elsker å slå opp!

Har du tenkt på hvor ofte media vinkler psykiatrisk medisin til noe alvorlig, negativt, farlig? Kontra hvor mange ganger de faktisk har skrevet om alle de menneskene medisinene har hjulpet?!

Du har prøvd noen medisiner før, bl.a efexor, som etter det jeg har forstått (og egen erfaring) er en av de medisinene med mest "krutt" i-på godt og vondt...

Fontex er i samme "gata" som cipramil, zoloft osv, men det er jo likevel individuelle forskjeller på dem...

Gjest cerruti 1881

Hei!

Jeg brukte fontex i ca 6mnd. Sluttet pga for lite effekt. Var like deprimert hele tiden. Opplevde ingen ubehagelige bivirkninger, så sånn sett fungerte medisinen utmerket... Har en venn som har brukt fontex i flere perioder. For han fungerer imidlertid medisinen kjempe bra. Han er heller ikke plaget med noen bivirkninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...