Gå til innhold

Bytte av barnehageplass???

Anbefalte innlegg

Manila1365380351

Vi har fått tilbud om ny barnehageplass, og vurderer å bytte barnehage!

Den nye barnehagen ligger vegg i vegg med jobben til mamma. Og den omtales som en riktig bra barnehage. Vår sønn blir tre år til sommeren. Han kom til oss høsten 2002. Han har tilpasset seg oss, og omgivelsene riktig bra. Og vi ser at han trives i sin nåværende barnehage. Han startet der i deltidsplass høsten 2003, og fra januar 2004 har han hatt heltidsplass.

Den nåværende barnehagen flytter inn i nye lokaler ca 1. april. De er på den andre siden av byen, og vil medføre ca 20-30 min ekstra kjøring i bil hver dag. I tillegg så har familien kjøpt ny bolig, innflytting er ca 1 juni.

Vi lurer nå på om det blir for mange flyttinger? for ustabile omgivelser, med bytte av personale og barn i ny barnehage? i tillegg til de andre flyttingene?

har du noen råd, erfaringer å dele med oss!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140077-bytte-av-barnehageplass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cebuano

Hei!

Jeg har ingen erfaring med dette, men hadde jeg vært deg ville jeg helt klart bytta til den barnehagen som ligger vegg i vegg med din arbeidsplass. Dette er jo selvfølgelig mest praktisk og det vil også være en ekstra trygghet for gutten din å vite at du er så nærme.Han har jo enda noen år ijgen i barnehagen så det er bare å bytte, jo før jo heller. Lykke til uansett hva dere gjør.

Dere kjenner gutten deres best. Hva sier magefølelsen din?

Yngstejenta vår skiftet barnehage etter ett år pga flytting. Først ny barnehage, og så flyttet vi 3 måneder etterpå. Hun var da 2,5 år. Jeg bekymret meg, men det gikk kjempefint. Hun trivdes veldig godt i den nye barnehagen. Eneste ulempe var at den lå et stykke unna vårt nye hus. Etter et snaut år der fikk vi tilbud om plass i en barnehage like ved der vi bor. Vi grep sjansen uten å nøle. Gullet fant seg raskt til rette, selv om jeg tror hun savnet den andre barnehagen i begynnelsen. To store fordeler der hun går nå: rett ved der vi bor, og hun går sammen med dem hun senere skal gå i klasse med på skolen. Det siste er også verdt å tenke på, som pipppi sier.

Lykke til med deres valg.

Manila1365380351

Takk for svarene!

Magefølelsen min sier at dette går bra. Og jeg snakket med den nye barnehagen i dag. De sier at vi kan bruke sommeren til å få til en myk start.

Til daglig så går dagene sin vante gang. Tenker ikke stort nå at gutten vår ikke har vært hos oss i all sin tid. Men når slike endringer skjer i hverdagen er det ønske om å gjøre det "riktige" som gjør at en kanskje tenker gjennom beslutningene flere ganger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...