Gå til innhold

Fosterbarnsatser

Anbefalte innlegg

Gjest sålen
Skrevet

Noen fosterbarn eller fosterforeldre her?

Jeg lurer på hva månedsatsene er for å ha et fosterbarn(ungdom under 18) boende hos seg fast?

Hvor mye av disse pengene skal gå til klær og lommepenger til barnet? barnet har vel krav på å få noen tusen til klær og fritidsaktiviteter pr mnd?kansje et fast beløp?

Kjempeglad for svar!

Skrevet

Fant det inne på www.fosterbarn.no

Utgiftsdekningen er ca 5800 kr i mnd og betaling ca 4200 kr.

Rart at fosterbarn trenger så mye mer penger til klær og mat enn egne barn.

• 3 uker senere...
Bente831365380491
Skrevet

Fant det inne på www.fosterbarn.no

Utgiftsdekningen er ca 5800 kr i mnd og betaling ca 4200 kr.

Rart at fosterbarn trenger så mye mer penger til klær og mat enn egne barn.

Det skal vel dekke alt av utgifter som familien får pga fosterbarnet. Det være seg klær, mat, kanskje trenger de møbler til rommet hennes, lommepenger osv osv!

Skrevet

Det skal vel dekke alt av utgifter som familien får pga fosterbarnet. Det være seg klær, mat, kanskje trenger de møbler til rommet hennes, lommepenger osv osv!

Og det trenger ikke mine unger f,eks :o)

Bente831365380491
Skrevet

Og det trenger ikke mine unger f,eks :o)

Jo, var ikke det jeg mente, men det er litt mer utgifter enn bare klær vet du!

Skrevet

Jo, var ikke det jeg mente, men det er litt mer utgifter enn bare klær vet du!

Det er jeg klar over og jeg skulle gjerne hatt så mye penger og dekket til å dekke utgiftene til ungene. :o)

Skrevet

Det er jeg klar over og jeg skulle gjerne hatt så mye penger og dekket til å dekke utgiftene til ungene. :o)

Tenk hvis foreldre kunne fått det fosterforeldre får i noen tilfelle: Utgiftsdekning og lønn, støtte og veiledning.

Gjest irritert hrmf
Skrevet

Tenk hvis foreldre kunne fått det fosterforeldre får i noen tilfelle: Utgiftsdekning og lønn, støtte og veiledning.

Kontantstøtte og barnetrygd får vel holde?

Folk MÅ ikke få barn om de ikke har økonomi eller kompetanse til det.

Slutt og klag.

Skrevet

"barnet har vel krav på å få noen tusen til klær og fritidsaktiviteter pr mnd?kansje et fast beløp?"

Selvfølgelig ikke. Men de fleste får jo lommepenger og penger til det de trenger.

Skrevet

Noen ganger tenker jeg at det hadde vi fortjent. Men å få barn er jo selvvalgt da men likevel hadde det vært en lettelse :o)

Skrevet

Kontantstøtte og barnetrygd får vel holde?

Folk MÅ ikke få barn om de ikke har økonomi eller kompetanse til det.

Slutt og klag.

Ja, 1790 kr holder til to unger for å få dekket alle utgiftene jeg har til 18-åringen og 7-åringen. Særlig når skolen koster 800 og Sfo 1600 + klær, mat og lommepenger.

Skrevet

Noen ganger tenker jeg at det hadde vi fortjent. Men å få barn er jo selvvalgt da men likevel hadde det vært en lettelse :o)

Jeg tenker ikke på meg selv eller folk flest men noen av de barna som får omsorgstiltak av barnevernet.

• 4 uker senere...
Skrevet

Ja, 1790 kr holder til to unger for å få dekket alle utgiftene jeg har til 18-åringen og 7-åringen. Særlig når skolen koster 800 og Sfo 1600 + klær, mat og lommepenger.

Det skulle du kanskje tenkt på før du fikk unger i heletatt??!? Makan til klaging! Synes det er greit at fosterforeldre får ekstra jeg, de gjør jo samfunnet en kjempetjeneste! De offrer mye av seg selv for å hjelpe andre. Jeg tror ikke det er mange fosterforeldre som gjør dette bare for pengene sin del! ..

Skrevet

Det skulle du kanskje tenkt på før du fikk unger i heletatt??!? Makan til klaging! Synes det er greit at fosterforeldre får ekstra jeg, de gjør jo samfunnet en kjempetjeneste! De offrer mye av seg selv for å hjelpe andre. Jeg tror ikke det er mange fosterforeldre som gjør dette bare for pengene sin del! ..

Man får ikke barn alene, vet du. Man har gjerne en mann som stiller opp økonomisk og praktisk. Men siden ingen kan forutsi framtiden, kan det hende den beste å bli skilt og/eller syk.

Skrevet

Enig med deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...