Gå til innhold

Min 8-åring er så sint og lei seg -noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Har en 8-årig datter som er godt fungerende (sier alle). Hun er flink på skolen, dyktig i freestyle/discojazz, oppfører seg godt borte. Ja et "godt oppdratt barn". Det er bare det at i det siste har hun blitt så fyktelig sint innimellom. Markerer som bare det. Det begynnte før ca 6 måneder siden da "rommet hennes" plutselig ble et revir med regler. Det er jo gjerne en måte å vise sin voksende personlighet på -å markere sitt privat liv. Etter hvert har hun blitt veldig trass og kaller oss din jævla dritt mamma og duste pappa og sier at hun skal knuse alle ting i huset osv osv. For å få oppmerksomhet...

Så vil hun ikke gå på solen. Leksene er kjedelige, timene for lette og læreren dum. Hun får ikke være med å leke med tre jenter i klassen og det plager henne, selv om hun har flere andre gode venner... I kveld gråt hun i en hel time.

Jeg blir så bekymret. Det er så slitsomt og jeg er så lei meg. Får helt vondt i magen... Det er som å ha en tenåring i huset -men det er ve litt tidlig??

Noen med erfaring som kan si noen ord??

Fortsetter under...

Gjest svar til hoppssahei

Foreldre tenåringer

13TEN - 19TEN

Sikkert noen med erfaringer her inne, men kanskje du også kan spørre på det andre foreldre forumet for dem har kanskje noen barn på hennes alder som har omtrent de samme problemene...

Eller kanskje det kan være at hun ikke har det bra med seg selv eller mistrives på skolen o.l....

• 2 uker senere...

Som lærer vil jeg råde deg til å ta en prat med læreren hennes også. Har vært borti flere lignende tilfeller, men foreldrene har ikke kommet til meg. Hvis hun har vist slike endringer hjemme, har hun trolig endret seg på skolen også. Eller kanskje kommer problemet til skolen snart... Det er lurt å være føre var, altså å ta en samtale med læreren hennes.

Lærer har en del kunnskaper om veien videre, hvis dere føler at det trengs en vei å gå videre...

Er selv lærer i en 2. klasse, og har som sagt væert borti lignende tilfeller. En trygg og god samtale med jenta er nødvendig, finn ut hvem som best kan ta denne samtalen.

Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...