Gå til innhold

Stringtanga til 11 åring helt ok?

Anbefalte innlegg

Gjest To år igjen til tennårene
Skrevet

Poster denne her i tillegg til på åpent forum.

Har en datter som blir elleve i år. Hun påstår at det bare er fire igjen i klassen nå som ikke bruker stringtanga. Jeg synes det er litt unødvendig på en elleveåring. Men jeg kan jo kanskje skjønne at de foreldrene som bruker det selv føler det mer naturlig å kjøpe til sine barn.

Grunnen til at jeg ikke liker det er vel for at den er laget for å se sexy ut og det kan man jo vente litt med i den alderen. Eller er det bare jeg som er trangsynt?

- To år igjen til tennårene

Gjest hos oss
Skrevet

Jeg er enig med deg, string-underbukse er litt for voksent for en 11-åring.

Men det er sikkert ikkel ett å være en av mindretallet som ikke bruker slik.

Jeg vet ikke om jeg nødvendigvis synes string er så sexy, men det er et voksent undertøy. Det samme gjelder trøyer og topper som er laget i BH-aktige fasonger, det liker jeg heller ikke på barn.

Barn bør få være barn, de blir tidsnok voksne. Særlig mht veldig unge jenter er det problematisk, de ser lett litt "Lolita" ut når de har på seg voksent undertøy og andre voksne klær etc. Jeg synes det er for mye seksualisering av barne- og tidlig ungdomstid.

Skrevet

Helt enig med deg. Det er alt for tidlig. Og unasett, slike holdninger kan man godt holde på uansett hvor gamle ungene blir syns jeg. Slikt kan de evt kjøpe for egne penger.

Gjest To år igjen til tennårene
Skrevet

Jeg er enig med deg, string-underbukse er litt for voksent for en 11-åring.

Men det er sikkert ikkel ett å være en av mindretallet som ikke bruker slik.

Jeg vet ikke om jeg nødvendigvis synes string er så sexy, men det er et voksent undertøy. Det samme gjelder trøyer og topper som er laget i BH-aktige fasonger, det liker jeg heller ikke på barn.

Barn bør få være barn, de blir tidsnok voksne. Særlig mht veldig unge jenter er det problematisk, de ser lett litt "Lolita" ut når de har på seg voksent undertøy og andre voksne klær etc. Jeg synes det er for mye seksualisering av barne- og tidlig ungdomstid.

Helt enig med deg. Lurer litt på hva de andre foreldrene tenker? Men det er kanskje for at de bruker det selv. Men det er litt vanskelig når det er mange andre som bruker det.

Skrevet

Helt enig med deg. Lurer litt på hva de andre foreldrene tenker? Men det er kanskje for at de bruker det selv. Men det er litt vanskelig når det er mange andre som bruker det.

Jenta mi er 13 år nå, hun var ikke mer enn 11 da hun begynte med stringtruser som en av de siste jentene i klassen. Jeg ga opp kampen og lot henne få slike truser da jeg ikke så noe galt i det. Nå som hun er 13 vil hun like gjerne ha "boxershorts" fra HM. Jeg tror det er det at det er litt spennende å bruke string som gjør at 10-11 åringene abslolutt skal ha det.

Skrevet

Lurer litt på hvordan jeg skal klare å overbevise vesla om at ho ikke kan bruke det da jeg alltid bruker det.

Heldigvis er ho bare 4 1/2 enda...

Uansett er det ikke godt å skille seg ut. Kanskje du kan spørre noen av de andre foreldrene om dette faktisk stemmer?

Gjest bebba
Skrevet

De begynner tidligere i puberteten nå enn vi gjorde. De forbinder ikke stringtruser med seksualitet, men gjør det for å vise venninnene det. Egentlig gjør vi damer mye for å vise oss for hverandre når vi kler oss eller kjøper nye ting til hjemmet. Mannfolk bryr seg ikke, i hvert fall ikke så lenge det ikke går direkte på seksualiteten.

Jeg vet ikke om jeg synes det spiller noen rolle om 11-åringer bruker string eller tanga eller hva det nå heter, men jeg er imot denne trenden med å lage større og større markedsgruppe ut av små barn. Der må vi foreldre sette foten ned.

• 2 uker senere...
Gjest ikke ok
Skrevet

Ikke ok, synes ikke string passer til barn.

Skrevet

Lurer litt på hvordan jeg skal klare å overbevise vesla om at ho ikke kan bruke det da jeg alltid bruker det.

Heldigvis er ho bare 4 1/2 enda...

Uansett er det ikke godt å skille seg ut. Kanskje du kan spørre noen av de andre foreldrene om dette faktisk stemmer?

Skjønner ikke hvorfor du må spørre en av de andre mammaene om dette!!???

Ta et stand punkt DU, og stå for det! Om andre foreldre mener at stringtruse er ok, så betyr ikke det at du må synes det, eller føye deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...