Gå til innhold

Hva sier jeg til sønnen min?

Anbefalte innlegg

Gjest Panikk i dag

Har alltid visst at jeg hadde et spesielt barn.

Har slitt med både ham og meg selv(dårlig samvittighet) i snart 12 år.

Etter samtale med PPT har det nå blitt fortgang i sakene. Fikk telefon fra legen i dag, og han skulle få komme allerede mandag.

Har fullstendig panikk!

Hva gjør jeg? Hva skal jeg si til sønnen min? Hva kan jeg/bør jeg prate med ham om før legebesøket.

Etter det blir det nok henvist til BUP. Og jeg kan vel ikke la sønnen min gå gjennom det uten å ha pratet med ham først?! Hva sier jeg?!

Hjelp meg!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140713-hva-sier-jeg-til-s%C3%B8nnen-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kepler1365380667

Hei

Vi vart henvist direkte til BUP av PPT. Men det var vel før tida med fastlegeordning. Sønnen din er vel sannsynlegvis einig i at dere har litt problem med ein eller fleire "ting".

Eg ville tenkt litt på kva for eit problem som det er lettast for han å forstå/godta at det kan vere greit å snakke med med ein lege om. Og så vinkle det opp mot det.

Orientere han om BUP kan ein vente med. Det kjem vel dessutan legen til å snakke med han om.

Viss det er muleg, syns eg det er greit å la han få vite at etter legebesøket, skjer det noko/får han noko som han likar. ( Uansett om han er flink når han er hoss legen eller ikkje)

Hugsar sjølv at dette var ein spent situasjon, så eg forstår deg godt.

Håpar andre også vil fortelle om sine erfaringar.

Du må jo bare si det som det er. Minstemann er til utredning nå, jeg har sagt det er fordi han ikke liker seg på skolen.

Sendte dattera mi på Bup da hun var 16 fordi hun var så sint. Ikke på meg men hun slo ned kjæresten sin titt og ofte. Hun gikk på Bup ett helt år og fikk nok ut litt gørr.

Du må jo bare si det som det er. Minstemann er til utredning nå, jeg har sagt det er fordi han ikke liker seg på skolen.

Sendte dattera mi på Bup da hun var 16 fordi hun var så sint. Ikke på meg men hun slo ned kjæresten sin titt og ofte. Hun gikk på Bup ett helt år og fikk nok ut litt gørr.

Hjalp det?

Annonse

Så fint! :-)

Det er det lureste jeg har gjort, tror jeg. Hun slet med endel ting på forhånd som jeg ikke kunne hjelpe henne med og fikk virkelig den hjelpen hun trengte.

Bortsett fra at den hersens psykologen sa at ingen tenåringer behøvde å hjelpe til hjemme. Det var for mye å tømme oppvaskmaskinen, holde rommet i orden, handle noen ganger og gå ut med søpla???????

Men det har vi jo diskutert flere ganger her inne :o)

Gjest anonymnu

Det er det lureste jeg har gjort, tror jeg. Hun slet med endel ting på forhånd som jeg ikke kunne hjelpe henne med og fikk virkelig den hjelpen hun trengte.

Bortsett fra at den hersens psykologen sa at ingen tenåringer behøvde å hjelpe til hjemme. Det var for mye å tømme oppvaskmaskinen, holde rommet i orden, handle noen ganger og gå ut med søpla???????

Men det har vi jo diskutert flere ganger her inne :o)

Jeg slo ned typen min også for noen år siden. Ble slutt for 3,5 år siden og jeg har ikke hatt type etter det.. Er ikke så aggressiv lenger.. Men en kan aldri vite.. Lurer på om det er derfor jeg ikke har hatt type etter dette! At ejg er redd noe slikt skal skje igjen..?

Jeg slo ned typen min også for noen år siden. Ble slutt for 3,5 år siden og jeg har ikke hatt type etter det.. Er ikke så aggressiv lenger.. Men en kan aldri vite.. Lurer på om det er derfor jeg ikke har hatt type etter dette! At ejg er redd noe slikt skal skje igjen..?

Kanskje du har funnet ut at det er best å være alene.

Klart det hadde vært hyggelig med selskap om kvelden isteden for å sitte her alene til minstemann er stor nok til å passe seg selv. For ikke å snakke om en som kunne hjelpe til med å betale regninger.

Men jeg tror prisen likevel blir for høy :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...