Gå til innhold

Leggetider 11 og 13 åring

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en på 5 år som selvfølgelig legger seg litt tidligere, sånn ca. 20.00. Så har jeg en tenåring (15 år) som det er vanskeligere å stue i seng når det passer meg. Hun er flink til å stå opp om morgenen og da "peser" jeg ikke leggetid så mye. Du kjenner jo ungene dine best, og vet hvor mye søvn de trenger og når de får den beste søvnen.

Tror ikke det er noen "mal" å gå etter.

Min snart 14-åring legger seg mellom 21.30 og 22 når det er skole dagen etter, han er et utpreget A-menneske, som selv kjenner at han er trøtt om kvelden. Fredager og lørdager legger han se (frivillig!) ca. 22.30.Lillesøster på ni legger seg samtidig..

mvh

Annonse

monique1365380367

Jeg har en på 5 år som selvfølgelig legger seg litt tidligere, sånn ca. 20.00. Så har jeg en tenåring (15 år) som det er vanskeligere å stue i seng når det passer meg. Hun er flink til å stå opp om morgenen og da "peser" jeg ikke leggetid så mye. Du kjenner jo ungene dine best, og vet hvor mye søvn de trenger og når de får den beste søvnen.

Tror ikke det er noen "mal" å gå etter.

Min 11 åring legger seg halv ni i ukedagene, og 22 i helgene!

Gjest mann_i_oslo

Har snakket mye med min barns lege om det. Da jeg har en sønn på 12 som er helt normal. Og en sønn med ADHD på 10 År, som har hatt unormalt søvnmønster. I følge min lege er gutters gjenomsnittelige søvnbehov 10 timer ved en alder av 6 År så faller det med 15 min per år til 8,5 timer ved 12 Års alder. Deretter er det stabilt eller kan øke med 1/2 time i alderen 13-16 År.

Det betyr skal man opp kl 7. Kl 21 i alder av 6 År, og Kl 22 i alder av 10År og 22.30 I alder i 12 år. Det er naturlig at det biologiske døgn er lengere enn det naturlige. Man kan gerne tape 15 min til 1 time. Så min kone og jeg tilater at barnene er oppe en halv time lengere det vil si kl 23 for han på 12 år og egentlig 22.30 for vår 10 Åring, men der reduser hans medisin behovet med 1 time så faktisk 23for han også. Legen anbefaler også omtrent samme leggetid i helgen. fordi er man lengere oppe sovner man senere natt til mandag. Så i helgen har vi kl 23.30 for dem begge

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...