Gå til innhold

Hår på puppene


Gjest Ikke undertegnet i dag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 348
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Scholar

    101

  • Goliath

    32

  • snilen

    29

  • Prozak

    23

Mest aktive i denne tråden

""Det er helt normalt.""

Impliserer at det slett ikke er unormalt. Om din viten om menneskekroppen er dårligere enn min, kan du ikke laste meg for det.

""Men de fleste napper dem vekk.""

Noe å utsette på det?

""Menn som ikke er klar over dette mangler kunnskap om kvinner :-)""

Altså, for å forklare med teskje: hvis du ikke er klar over at hår rundt brystvortene på kvinner forekommer, og slett ikke er hverken uvanlig eller unormalt, så har du mindre kunnskap om kvinner og menneskekroppen generellt enn det jeg mener du burde ha - ihvertfall nå du gir deg i kast med å diskutere og/eller kverulere emnet.

Noe mer du ikke forstår?

Hvis du fortsatt ikke klarer å fatte at jeg ikke noengang har påstått hverken "de fleste" eller "de færreste" i denne sammenhengen, så tillater jeg meg å ønske deg god bedring og å la være å krangle mer.

"......................."

Hei!

Hvorfra har du det at det er vanlig -- statistisk sett? -- for kvinner å ha såpass mye hårvekst på sine bryster at de må nappes bort?

Igjen: det er mulig at dette gjelder deg -- ev. de kvinner du har kjennskap til. Men det blir latterlig når du skal forsøke å gjøre noe som nok er temmelig spesielt (for deg?) til noe allment.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarisvati

Hei!

Hva vet du om det?

Vennlig hilsen

Heldigvis har jeg lært om menneskekroppen i løpet av studiene.

Og godt er det, siden jeg jobber i helsevesenet.

En periode var jeg forøvrig i praksis ved brystdiagnostisk senter ved Radiumhospitalet, så jeg mener å kunne skilte med erfaring nok til å si at det ikke er uvanlig med enkelte hår på brystet hos kvinner.

med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarisvati

Ah, takk skal du ha. Jeg begynte nesten å lure på om det er bare meg som klarer å se forskjellen og sammenhengen mellom disse ordene :-)

"......................"

Ingen årsak :)

Du vet - om man _vil_ gjøre seg vanskelig, så er det den letteste sak i verden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvorfra har du det at det er vanlig -- statistisk sett? -- for kvinner å ha såpass mye hårvekst på sine bryster at de må nappes bort?

Igjen: det er mulig at dette gjelder deg -- ev. de kvinner du har kjennskap til. Men det blir latterlig når du skal forsøke å gjøre noe som nok er temmelig spesielt (for deg?) til noe allment.

Vennlig hilsen

Du skjønner det fortsatt ikke, og jeg gidder ikke å diskutere på et slikt plan.

"........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elisabeth

Hei!

Hvorfra har du det at det er vanlig -- statistisk sett? -- for kvinner å ha såpass mye hårvekst på sine bryster at de må nappes bort?

Igjen: det er mulig at dette gjelder deg -- ev. de kvinner du har kjennskap til. Men det blir latterlig når du skal forsøke å gjøre noe som nok er temmelig spesielt (for deg?) til noe allment.

Vennlig hilsen

At du ikke vet om dette betyr ikke at kvinnene i ditt liv ikke har hatt det. Vi kvinner skjuler det vi ikke liker. Napper bort hår der vi ikke vil ha dem.

Jeg selv har ikke hatt hår på brystet, men vi er jo så forskjellige alle sammen, at det nok uten tvil er normalt.

Samme sak som at noen menn har mye hår, andre har lite, noen har på brystet, andre har ikke. Like normalt begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lisa-Mari

Hei!

Hvorfra har du det at det er vanlig -- statistisk sett? -- for kvinner å ha såpass mye hårvekst på sine bryster at de må nappes bort?

Igjen: det er mulig at dette gjelder deg -- ev. de kvinner du har kjennskap til. Men det blir latterlig når du skal forsøke å gjøre noe som nok er temmelig spesielt (for deg?) til noe allment.

Vennlig hilsen

Her støtter jeg elisabeth fullt ut.

Hos meg vokser det 4-5 sorte hår rundt hver brystvorte - men det aner ikke mannen min, siden jeg passer på å nappe dem. Så at du ikke har sett det - betyr slett ikke at det ikke fins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har jeg lært om menneskekroppen i løpet av studiene.

Og godt er det, siden jeg jobber i helsevesenet.

En periode var jeg forøvrig i praksis ved brystdiagnostisk senter ved Radiumhospitalet, så jeg mener å kunne skilte med erfaring nok til å si at det ikke er uvanlig med enkelte hår på brystet hos kvinner.

med vennlig hilsen

Merkelig nok er visst nok de fleste "eksperter" -- på DOL.

:)

Vanskelig for oss andre å kontrollere de noe spesielle påstanden dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner det fortsatt ikke, og jeg gidder ikke å diskutere på et slikt plan.

"........................."

Hei,

det er fint at du innser at slaget er tapt.

"........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke vet om dette betyr ikke at kvinnene i ditt liv ikke har hatt det. Vi kvinner skjuler det vi ikke liker. Napper bort hår der vi ikke vil ha dem.

Jeg selv har ikke hatt hår på brystet, men vi er jo så forskjellige alle sammen, at det nok uten tvil er normalt.

Samme sak som at noen menn har mye hår, andre har lite, noen har på brystet, andre har ikke. Like normalt begge deler.

Hei!

Det er godt mulig at DU har hår på brystet som du føler at du må skjule for andre.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her støtter jeg elisabeth fullt ut.

Hos meg vokser det 4-5 sorte hår rundt hver brystvorte - men det aner ikke mannen min, siden jeg passer på å nappe dem. Så at du ikke har sett det - betyr slett ikke at det ikke fins.

Hei!

Det er godt mulig at du har en såpass omfattende hårvekst at du føler at du må holde dette skjult for din mann.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig nok er visst nok de fleste "eksperter" -- på DOL.

:)

Vanskelig for oss andre å kontrollere de noe spesielle påstanden dine.

Hvis du for eksempel titter her, vil du se at hårvkst på brystet oppfattes som "sterk, men normal hårvekst": http://www.helsenytt.no/artikler/mye_haar.htm

Din dokumentasjon for at det er unormalt er dog totalt fraværende.

Jeg gjør oppmerksom på at det innen medisinen skilles mellom normalvarianter og patologi. Normalt kraftig hårvekst av "syderopeisk type" faller inn under normalvariant-begrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du for eksempel titter her, vil du se at hårvkst på brystet oppfattes som "sterk, men normal hårvekst": http://www.helsenytt.no/artikler/mye_haar.htm

Din dokumentasjon for at det er unormalt er dog totalt fraværende.

Jeg gjør oppmerksom på at det innen medisinen skilles mellom normalvarianter og patologi. Normalt kraftig hårvekst av "syderopeisk type" faller inn under normalvariant-begrepet.

Hei!

Som artikkelen sier: "noen kvinner" har et "problem" i form av hårvekst. Å kalle dette "vanlig" er neppe adekvat.

At "noen" kvinner har maskuline trekk, i form av hårvekst på brystene, som de forsøker å skjule, er det ingen som bestrider. At de samme kvinnene opplever dette som vanskelig, ja som noe de må holde skjult selv for sine nærmeste, er godt mulig. Dette er heldigvis ingen for meg relevant problemstilling.

Jeg ser av artikkelen at "noen" kvinner med slik abnorm hårvekst har problemer med kjønnsidentitet. Det var noe jeg ikke visste. Kanskje ikke så rart; jeg kun har omgang med kvinner UTEN maskulin hårvekst.

At det fins menn som foretrekker de litt mer "hårete", er godt mulig.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig nok er visst nok de fleste "eksperter" -- på DOL.

:)

Vanskelig for oss andre å kontrollere de noe spesielle påstanden dine.

Men du kritiker'n, du bare kverulerer uansett vilket nick du bruker. Og nye folk her inne stakkar, har ikke forstått at deg må man holde seg langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kritiker'n, du bare kverulerer uansett vilket nick du bruker. Og nye folk her inne stakkar, har ikke forstått at deg må man holde seg langt unna.

Joda - jeg vet godt at det er faslege-kritikeren-mislykket, men velger å fortsette å svare så lenge jeg finner innleggene hans underholdene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slapp vurderingsevne

Joda - jeg vet godt at det er faslege-kritikeren-mislykket, men velger å fortsette å svare så lenge jeg finner innleggene hans underholdene :)

Er kritikeren, mislykket, Ha-Vanskelig og Scolar samme person?

Og jeg som syntes kritikeren er så søt :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - jeg vet godt at det er faslege-kritikeren-mislykket, men velger å fortsette å svare så lenge jeg finner innleggene hans underholdene :)

Hehe - jeg blir bare lynforbannet jeg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kritiker'n, du bare kverulerer uansett vilket nick du bruker. Og nye folk her inne stakkar, har ikke forstått at deg må man holde seg langt unna.

Hei!

Jeg lar det stå som ditt bidrag til en saklig debatt.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Som artikkelen sier: "noen kvinner" har et "problem" i form av hårvekst. Å kalle dette "vanlig" er neppe adekvat.

At "noen" kvinner har maskuline trekk, i form av hårvekst på brystene, som de forsøker å skjule, er det ingen som bestrider. At de samme kvinnene opplever dette som vanskelig, ja som noe de må holde skjult selv for sine nærmeste, er godt mulig. Dette er heldigvis ingen for meg relevant problemstilling.

Jeg ser av artikkelen at "noen" kvinner med slik abnorm hårvekst har problemer med kjønnsidentitet. Det var noe jeg ikke visste. Kanskje ikke så rart; jeg kun har omgang med kvinner UTEN maskulin hårvekst.

At det fins menn som foretrekker de litt mer "hårete", er godt mulig.

Vennlig hilsen

At du ut fra denne artikkelen klarer å feiltolke (eller overtolke) så til de grader som du gjør, forbauser meg egentlig ikke, ut fra dine tidligere "debatter" - men bringer meg til konklusjonen at du nok er en lite skolert scholar.

Jeg venter forresten fortsatt på dokumentasjonen på at det er unormalt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg lar det stå som ditt bidrag til en saklig debatt.

Vennlig hilsen

Det er greit, har ikke du og jeg en avtale om at vi ikke skal snakke sammen?

Vi holder oss til den, ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...