Gå til innhold

Hår på puppene


Gjest Ikke undertegnet i dag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 348
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Scholar

    101

  • Goliath

    32

  • snilen

    29

  • Prozak

    23

Mest aktive i denne tråden

Du, med "hår på brystet". Du skjønner at vi snakker om "hår på puppen" og ikke selve brystkassen? For det å ha pupper er jo ikke spesielt maskulint... brystvorter ja, men pupper, nei.

Hei!

Det er mulig at du bruker "pupp" etc. De fleste barn gjør det. Jeg forbeholder meg retten til å unngå infantil språkbruk, jeg snakker derfor om bryst, og med følgende paradigme:

et bryst - brystet - flere bryst - brystene

Kfr. brystkreft. Ikke *puppekreft

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Debatten ble startet ved at en viss innsender forsøkte å få oss til å tro at det var vanlig for kvinner å være plaget av hår på brystet. Jeg skriver "plaget" fordi disse hårene oppleves som et problem, som må fjernes.

Det er sikkert ikke noe galt for en kvinne å ha maskuline trekk i form av hårvekst på brystene. Men at det ikke er galt, betyr ikke at det er slik de aller fleste kvinner har det.

Jeg fremholder fremdeles at de fleste kvinner ikke trenger å ta bort hår fra brystene.

Vennlig hilsen

Debatten oppsto ikke fordi prozac sa at dette var normalt, men at du tolket normalt som at det var veldig mange som hadde slike hår! ;-)

Og plaget, ja, du har helt rett! En kvinne som en dag plutselig ser ett enkelt hårstrå på puppen, griper pisnetten i ren distraksjon og napper det ut er nok svært plaget, ja! ;-) Helst burde hun vel ha gått i terapi! *S*

En annen ting: Ettersom du insisterer på å kalle dette for et maskulint trekk: Det er faktisk helt normalt, og dertil helt vanlig, at kvinner har hårete armer, armhuler og legger! :-)) Dette er ikke noe maskulint trekk med mindre det er ekstrem hårvekst det er snakk om! :-))

Men dette vet du jo selvsagt! Du er jo ikke dum heller, selv om du fletter inn "maskuline trekk" over alt for å hisse på deg damene! *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Med normalisere menes da her etter grad av hyppighet rent statistisk sett."

Har du spurt Prozac om h*n la til grunn akkurat denne fortolkningen av "normal"?

Dersom man sier at det er helt normalt å være homofil, betyr ikke det at man påstår at "alle" eller "de fleste" er homofile! ;-)

Hei!

Innsenderen mente at de fleste kvinner hadde hår som de tok bort. Og at om menn ikke visste dette, var det fordi de ikke visste nok om kvinnekroppen.

For min del tror jeg det sier mer om de kvinner innsenderen er vant til enn kvinner generelt.

Jeg forholder meg ellers til korrekt språkbruk.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

terger man, så må man tåle å få tilbake litt;-)

*S*

Apropos "litt" - tror du det er _der_ problemet hans ligger?

Det burde vel være stuerent å stå frem med det, nå som "selveste" Enrique Iglesias også har stått frem, syns du ikke? *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To hårstrå på et kvinnebryst er maskulint ja. skjønte plutselig hvorfor dette var så viktig for deg. Du har selv bare fått to/tre hårstrå, og følte at kvinner konkurrerte med maskuliniteten din.

Du er sikkert mann på en anna måte;-)

Hei!

Av respekt for den som startet denne tråden, bør du kanskje unngå å være ufin. Det er heller ikke min skyld om/at du føler deg angrepet av det faktum at det vanligste for kvinner er ikke å ha maskulin hårvekst på brystet (ev. brystene).

Når kvinner tar bort disse hårene, er det å anta at de oppleves som et problem. Siden jeg ikke har direkte kjennskap til hvordan det er å være med en kvinne som har innslag av uønsket hårvekst på brystene, vet jeg ikke om slike hår er et reelt problem -- slik at en ønsker å fjerne dem.

Du kan kanskje si mer om dette? :)

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Innsenderen mente at de fleste kvinner hadde hår som de tok bort. Og at om menn ikke visste dette, var det fordi de ikke visste nok om kvinnekroppen.

For min del tror jeg det sier mer om de kvinner innsenderen er vant til enn kvinner generelt.

Jeg forholder meg ellers til korrekt språkbruk.

Vennlig hilsen

Innsenderen mente ikke at de fleste kvinner har hår, men at de fleste AV DEM SOM HAR HÅR napper dem vekk! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tergeren

*S*

Apropos "litt" - tror du det er _der_ problemet hans ligger?

Det burde vel være stuerent å stå frem med det, nå som "selveste" Enrique Iglesias også har stått frem, syns du ikke? *S*

Det er sikkert ikke så lett å være ham. Syns litt synd i ham jeg da.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"en hårvekst på brystene som er såpass omfattende at de ønker å foreta seg noe for å fjerne disse hårene"

Det er da ikke en slik hårvekst vi snakker om? Kan du sitere hvor dette kommer inn? Du ser for deg skjeggvekst på puppene nå, sant?

Hei!

Debatten dreier seg om hva som er vanligst for kvinner: å ha en hårvekst på brystene som en ønsker å ta nappe bort eller ikke å ha dette "problemet" i det hele tatt.

Hvordan du klarer å trekke inn "skjegg" i denne debatten, er en gåte for dem som har fulgt med.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tergeren

Hei!

Av respekt for den som startet denne tråden, bør du kanskje unngå å være ufin. Det er heller ikke min skyld om/at du føler deg angrepet av det faktum at det vanligste for kvinner er ikke å ha maskulin hårvekst på brystet (ev. brystene).

Når kvinner tar bort disse hårene, er det å anta at de oppleves som et problem. Siden jeg ikke har direkte kjennskap til hvordan det er å være med en kvinne som har innslag av uønsket hårvekst på brystene, vet jeg ikke om slike hår er et reelt problem -- slik at en ønsker å fjerne dem.

Du kan kanskje si mer om dette? :)

Vennlig hilsen

Vi kvinner er rare vet du. Vi napper øyenbryn også. Kanskje ikke dine jenter, men vi kvinner gjør det for å føle oss penere. Oppdager vi et hårstrå der vi ikke vil ha det, så fjerner vi det.

Må le av deg hvis du mener at et hårstrå eller to er maskulint!

Du har vel meget kraftig hårvekst da? Kanskje opp mot 4 hårstrå om man ser nøye etter;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debatten oppsto ikke fordi prozac sa at dette var normalt, men at du tolket normalt som at det var veldig mange som hadde slike hår! ;-)

Og plaget, ja, du har helt rett! En kvinne som en dag plutselig ser ett enkelt hårstrå på puppen, griper pisnetten i ren distraksjon og napper det ut er nok svært plaget, ja! ;-) Helst burde hun vel ha gått i terapi! *S*

En annen ting: Ettersom du insisterer på å kalle dette for et maskulint trekk: Det er faktisk helt normalt, og dertil helt vanlig, at kvinner har hårete armer, armhuler og legger! :-)) Dette er ikke noe maskulint trekk med mindre det er ekstrem hårvekst det er snakk om! :-))

Men dette vet du jo selvsagt! Du er jo ikke dum heller, selv om du fletter inn "maskuline trekk" over alt for å hisse på deg damene! *S*

Hei!

Det er mulig at du ikke opplever hårvekst på brystene som maskulint.

At det er andre som er av en annen mening, og derfor tar dem bort, må du nok pent akseptere.

Det jeg er vant til, er at kvinner ikke har hår på brystene sine, mens menn har hår på brystkassen. jeg utelukker selvsagt ikke at andre har annen erfaring :)

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kvinner er rare vet du. Vi napper øyenbryn også. Kanskje ikke dine jenter, men vi kvinner gjør det for å føle oss penere. Oppdager vi et hårstrå der vi ikke vil ha det, så fjerner vi det.

Må le av deg hvis du mener at et hårstrå eller to er maskulint!

Du har vel meget kraftig hårvekst da? Kanskje opp mot 4 hårstrå om man ser nøye etter;-)

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Det er mulig at du ikke opplever hårvekst på brystene som maskulint.

At det er andre som er av en annen mening, og derfor tar dem bort, må du nok pent akseptere.

Det jeg er vant til, er at kvinner ikke har hår på brystene sine, mens menn har hår på brystkassen. jeg utelukker selvsagt ikke at andre har annen erfaring :)

Vennlig hilsen

...for den eneste grunnen til å fjerne hårstrå er at det å beholde dem ville være maskulint???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsenderen mente ikke at de fleste kvinner har hår, men at de fleste AV DEM SOM HAR HÅR napper dem vekk! :-))

Hvordan vet du det? Om vi forholder oss til det denne "Prozak" faktisk skriver, så hevder han/hun at "det" er helt vanlig. "Det" må rimeligvis referere tilbake til innholdet i det første innlegget... see?

Nå er det mulig at du med dette forsøker å si Prozak mente noe annet enn det han/hun skrev. Ok, det er godt mulig at Prozak ikke klarte å uttrykke seg.

I så fall er jeg enig med deg: det er veldig vanlig for kvinner med et maskulin trekk å fjerne dette trekket.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kvinner er rare vet du. Vi napper øyenbryn også. Kanskje ikke dine jenter, men vi kvinner gjør det for å føle oss penere. Oppdager vi et hårstrå der vi ikke vil ha det, så fjerner vi det.

Må le av deg hvis du mener at et hårstrå eller to er maskulint!

Du har vel meget kraftig hårvekst da? Kanskje opp mot 4 hårstrå om man ser nøye etter;-)

Hei!

Det er godt mulig at du og en del andre kvinner har et behov for å fjerne generende hårvekst i ansikt eller på brystene. Og det er heller ingen grunn for dere å føle skam for det.

Samtidig håper jeg du aksepterer at ikke alle kvinner må fjerne disse hårene. Rett og slett fordi de ikke har dem. De generende hårene, altså :)

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...for den eneste grunnen til å fjerne hårstrå er at det å beholde dem ville være maskulint???

Hei!

Jeg vet ikke; det fins sikkert flere beveggrunner. Kanskje hårvekst på brystene er et feminint trekk i din verden? For meg er det maskulint. Men så er jeg altså vant til at kvinner ikke har hår på brystene, mens menn har hår på brystkassen.

At det kan være annerledes for deg og dine (ev. andre), er så sin sak.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tergeren

Hei!

Det er godt mulig at du og en del andre kvinner har et behov for å fjerne generende hårvekst i ansikt eller på brystene. Og det er heller ingen grunn for dere å føle skam for det.

Samtidig håper jeg du aksepterer at ikke alle kvinner må fjerne disse hårene. Rett og slett fordi de ikke har dem. De generende hårene, altså :)

Vennlig hilsen

Så dine kvinner napper ikke øyenbryn heller? Barberer ikke legger, bikinilinje og under armer.

Jaja, noen liker det naturlige;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tergeren

Hei!

Det er godt mulig at du og en del andre kvinner har et behov for å fjerne generende hårvekst i ansikt eller på brystene. Og det er heller ingen grunn for dere å føle skam for det.

Samtidig håper jeg du aksepterer at ikke alle kvinner må fjerne disse hårene. Rett og slett fordi de ikke har dem. De generende hårene, altså :)

Vennlig hilsen

Mener du seriøst at et eller to hårstrå er maskulint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diagnostiker

Hvordan vet du det? Om vi forholder oss til det denne "Prozak" faktisk skriver, så hevder han/hun at "det" er helt vanlig. "Det" må rimeligvis referere tilbake til innholdet i det første innlegget... see?

Nå er det mulig at du med dette forsøker å si Prozak mente noe annet enn det han/hun skrev. Ok, det er godt mulig at Prozak ikke klarte å uttrykke seg.

I så fall er jeg enig med deg: det er veldig vanlig for kvinner med et maskulin trekk å fjerne dette trekket.

Vennlig hilsen

I og med at du har fortalt at du er uten drifter og aldri har hatt kjønnslig omgang med kvinner, er det nærliggende å kalle deg kjønnsløs, kanskje endog evnukk. Vi kan lese her hva det har ført til, men har likevel det håp om at du så langt råd er, har et "fullverdig" liv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...