Gå til innhold

Er dette programmet genialt eller idiotisk?


tokolosh

Anbefalte innlegg

Har skrevet diverse innlegg tidligere, men jeg trener hovedsaklig for at kroppen min skal ha minimalt med fysiske begrensinger i kickboxing. Det jeg er så usikker på er hva slags program/ oppsett jeg bør bruke. Siden jeg ser på alle som viktig vurderer jeg et fire ukers program som følger:

Uke 1

max (for å forbedre max-styrke)

Uke 2

explosivitet (forbedre hurtighet)

Uke 3

kondisjon (redusere fett-prosent og forbedre kondisjon)

Uke 4

bodybuilding (forbedre litt musklenes utholdenhet og litt "just for show".

Tipper det blir ca. 3 treningsdager pr uke og noen teknikk-dager imellom.

Vil et slik program føre til at jeg bare forbedrer minimalt i de ulike katogoriene eller vil det føre til at kroppen min tilpasser seg maximalt kickboxing..? Er ikke sikker på om det opplegget jeg har foreslått er på grensen til genialt eller idioti? Noen som har kunnskaper og kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Periodisering er ganske så fornuftig, men 1 uke for hver syklus mener jeg er for lite.

Har skrevet litt om dette på http://www.tren-hardt.com

Men fort å gæli så er ett slikt oppsett bedre enn det du la fram.

uke 1-4 - 12 reps

uke 5-8 - 8 reps

uke 9-11 - 6 reps

uke 12-14 - 4 reps

uke 15-16 - 2-4 reps

http://www.tren-hardt.com

Hva blir prinsippet og formålet med et slikt treningsprogram? Er prinsippet med å senke antall reps for unngå overtrening, eller..? Er formålet med et slikt program å øke mest mulig i muskelmasse? (Mitt formål var rettet mot kickboxing, går på hurtighet, utholdenhet og max slagkraft)

P.S. Takk for at du tok deg tid til å svare! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Heisann, tokolosh!

Maks.styrke, eksplosivitet og kroppsbygging er her det samme. Kondisjonstreningen blir å kunne opprettholde kraftfulle og raske bevegelser innenfor den tidsramme som du i kick-boksing opererer med. Programmet ditt vil fungere så sant treningsmengden totalt sett havner innenfor det du kan tilpasse deg. Du bør ikke satse på å redusere kroppsfett i de perioder der du forsøker å øke maks.styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...