Gå til innhold

I denne dataverden/ NHD

Gjest nick bare for Webbis :-)

Anbefalte innlegg

Gjest nick bare for Webbis :-)

Finnes det ikke på et eller annet vis muligheter for å få hjelp/ terapi/ vegledning av en psykiater via mail.

I disse datatider med nettbanker o.s.v så må det da finnes psykiatere som kan sende og motta krypterte mailer.

Du da NHD?

Mye enklere og prate åpent over mail enn face to face, slik er det med tøffe menn :-(

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140925-i-denne-dataverden-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugge1365380662

Psykiatere jobber så forskjellig. Jeg har med den ene psykiateren min sittet ansikt til ansikt, mens nå ligger jeg. Må innrømme at jeg var skeptisk til det sistnevnte ganske lenge. Syntes det virket litt gått ut på dato. Men nå innser jeg at de ulike formene tilfører meg forskjellige ting. Og jeg vet sannelig ikke hva som er best. Kanskje jeg har fått litt i pose og sekk ved å prøve begge to. Men i alle tilfelle, kanskje å ligge på en sofa hadde vært det rette for deg. Husk at terapeutene selv har lagt i mange år og vrengt sjela si som et ledd i deres utdanning.De vet hvor vanskelig det vil være for deg.

Er det andre som har synspunkter og erfaringer rundt liggende eller sittende behandling?

Gjest uten signatur

Psykiatere jobber så forskjellig. Jeg har med den ene psykiateren min sittet ansikt til ansikt, mens nå ligger jeg. Må innrømme at jeg var skeptisk til det sistnevnte ganske lenge. Syntes det virket litt gått ut på dato. Men nå innser jeg at de ulike formene tilfører meg forskjellige ting. Og jeg vet sannelig ikke hva som er best. Kanskje jeg har fått litt i pose og sekk ved å prøve begge to. Men i alle tilfelle, kanskje å ligge på en sofa hadde vært det rette for deg. Husk at terapeutene selv har lagt i mange år og vrengt sjela si som et ledd i deres utdanning.De vet hvor vanskelig det vil være for deg.

Er det andre som har synspunkter og erfaringer rundt liggende eller sittende behandling?

Jeg tror at mange kan få sagt mye mer ved å slippe å se terapeuten, altså ved å ligge. Eller sitte med ryggen til eller bortvent for den saks skyld. Er vel samme aspektet som gjør at jeg får tømt meg mye lettere ved å skrive enn å ved prate i timene. Er ALT FOR obs på terapeutens synlige reaksjoner. Hadde vært fint ikke å sett dem ja. Men det er nok ikke mange som driver med liggende terapi (hehe... hørtes jo ut som noe annet da), har ikke hørt om noen her i distriktet iallefall.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dessverre er dette ikke mulig, unntatt i noen få godkjente prøveprosjekt.

Datatilsynet har bestemt at at de skal ivareta dine interesser ved å ha et forbud mot behandling på mail.

Er dette en sak som Mental Helse burde tatt opp med Datatilsynet?

Bugge1365380662

Jeg tror at mange kan få sagt mye mer ved å slippe å se terapeuten, altså ved å ligge. Eller sitte med ryggen til eller bortvent for den saks skyld. Er vel samme aspektet som gjør at jeg får tømt meg mye lettere ved å skrive enn å ved prate i timene. Er ALT FOR obs på terapeutens synlige reaksjoner. Hadde vært fint ikke å sett dem ja. Men det er nok ikke mange som driver med liggende terapi (hehe... hørtes jo ut som noe annet da), har ikke hørt om noen her i distriktet iallefall.

Når jeg satt, gråt jeg ikke. Det gjør jeg når jeg ligger.

Dessverre er dette ikke mulig, unntatt i noen få godkjente prøveprosjekt.

Datatilsynet har bestemt at at de skal ivareta dine interesser ved å ha et forbud mot behandling på mail.

Er dette en sak som Mental Helse burde tatt opp med Datatilsynet?

Jeg er ikke den som begynner på en samtale enda jeg har lyst til å si mye, så etter at jeg hadde kommet til en ny terapaut så var det mye stillhet kan en jo si, han sa ikke mye og jeg sa ikke mye, så han spurte om det var lettere for meg å skrive, han mente vel vanlig papir, så det kan vel godt hende du finner en som kan ta imot ting du har skrevet ned istedet for bare direktetale. Jeg tok ikke imot det tilbudet da siden jeg vet at jeg trenger å øve meg på å prate. Jeg bestemte meg virkelig for at jeg skulle forsøke å si litt mer om megselv og etter et par ganger synes jeg faktisk jeg fikk det bedre til.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...