Gå til innhold

Røykende gravide

Anbefalte innlegg

Gjest Orphan
Skrevet

Er kvinner som røyker under svangerskap egoistiske? Selvsagt er de det, men bør vi ikke tilgi dem? De er tross alt kvinner.

Fortsetter under...

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

18

• Sør

9

• sheba

6

• En_Mamma

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er langt verre med menn som røyker når de er gravide!

Skrevet

Ja, også må vi tilgi de menn som fortsetter å røyke inne når kjærringa er gravid...du vet...passiv røyking...

og så koser de seg med drinker, sover som vanlig mens kjærringa har kynnere...ja i det hele tatt...

vi tilgir dem og vi...

:)

Skrevet

Hvem har bedt om "tilgivelse"??? jeg har selv 3 barn, alle tre hadde en fødselsvekt på over 3500, røkte bittelite i de to første men kutta helt ut i min siste graviditet. Ingen av mine barn har heller noen form for astma/allergi, lærevansker etc...

Kanskje jeg bare har hatt flaks?

Personlig synes jeg det er mye verre og se en kvinne med kulemage og halvliteren i hånda enn at de trapper ned til toppen 4-5 om dagen....

Skrevet

Det er langt verre med menn som røyker når de er gravide!

Ja det har jeg til gode og se!! *ler*..

Regner med du har fulgt med på diskusjonen om deg selv lengre nede:-) ser ut til at du engasjerer stort her på forum.

Annonse

Gjest Rebecha
Skrevet

Hvem har bedt om "tilgivelse"??? jeg har selv 3 barn, alle tre hadde en fødselsvekt på over 3500, røkte bittelite i de to første men kutta helt ut i min siste graviditet. Ingen av mine barn har heller noen form for astma/allergi, lærevansker etc...

Personlig synes jeg det er mye verre og se en kvinne med kulemage og halvliteren i hånda enn at de trapper ned til toppen 4-5 om dagen....

Forsvarer du at du røykte under svangerskapet?

Skrevet

Ja det har jeg til gode og se!! *ler*..

Regner med du har fulgt med på diskusjonen om deg selv lengre nede:-) ser ut til at du engasjerer stort her på forum.

Jo, takk. Jeg har lest gjennom hva som blir skrevet. :-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Forsvarer du at du røykte under svangerskapet?

På ingen måte, bare en inrømmelse fra min side og at jeg var heldig kanskje??

Kjenne mange som har røkt under svangerskap men kun en av dem har fått et barn med astma plager, da var i tilegg begge foreldrene allergikere..

Gjest elisabeth
Skrevet

Ja, mener egentlig at det er veldig egoistisk. Særlig i vår tid da vi vet hvor skadelig det er for fosteret.

Men samtidig er det kanskje vanskelig å slutte å røyke, ikke for alle, men for noen.

Alle klarer nok om de vil. Men ikke alle setter fosteret foran sine egne behov.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at dagens kvinner røyker under svangerskapene, det må jo vite at det kan være skadelig for fosteret. Min datter har en storrøykende venninne med seks barn. Hun røkte like mye når hun var gravid, iallfall med de første (har ikke sett henne så ofte de siste årene). Det to eldste barna har vært veldig mye syke, faktisk så mye at hun fikk stønad til bil, i tilfelle hun måtte kjøre dem i hu og hast til lege.

Gjest Orphan
Skrevet

Ja, også må vi tilgi de menn som fortsetter å røyke inne når kjærringa er gravid...du vet...passiv røyking...

og så koser de seg med drinker, sover som vanlig mens kjærringa har kynnere...ja i det hele tatt...

vi tilgir dem og vi...

:)

Man bør stille høyere krav til menn. De kan tenke rasjonelt. Så jeg synes man bør være mer tolerant overfor kvinner.

Gjest Rusle
Skrevet

Tror det kommer av at de fleste kjenner noen som har røkt under svangerskapet og ender opp med friske barn på alle områder. Så spøkelset er litt langt unna, for å si det sånn ;-)

Annonse

Gjest Orphan
Skrevet

Innen vitenskapen er det rimelig uinteressant med uttalelser som "jo, men de forskningsresultatene stemmer ikke overens med min erfaring!".

Gjest Orphan
Skrevet

Tror det kommer av at de fleste kjenner noen som har røkt under svangerskapet og ender opp med friske barn på alle områder. Så spøkelset er litt langt unna, for å si det sånn ;-)

Riktig.

Gjest Orphan
Skrevet

Jeg skjønner ikke at dagens kvinner røyker under svangerskapene, det må jo vite at det kan være skadelig for fosteret. Min datter har en storrøykende venninne med seks barn. Hun røkte like mye når hun var gravid, iallfall med de første (har ikke sett henne så ofte de siste årene). Det to eldste barna har vært veldig mye syke, faktisk så mye at hun fikk stønad til bil, i tilfelle hun måtte kjøre dem i hu og hast til lege.

Kanskje det er noe kausalt der, kanskje ikke. Uansett håper jeg det går bra for dem.

Skrevet

Innen vitenskapen er det rimelig uinteressant med uttalelser som "jo, men de forskningsresultatene stemmer ikke overens med min erfaring!".

jeg har ikke sagt dette var rett av meg, kun uttalt at jeg var kanskje heldig...

Alle vet jo at uansett er det ikke bra og røyke, med barn, uten barn eller mens man er gravide...

Gjest Orphan
Skrevet

jeg har ikke sagt dette var rett av meg, kun uttalt at jeg var kanskje heldig...

Alle vet jo at uansett er det ikke bra og røyke, med barn, uten barn eller mens man er gravide...

Det var ikke meningen å virke krass.

Skrevet

Det var ikke meningen å virke krass.

Tok det ikke på den måten jeg:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...