Gå til innhold

Trenger jeg alt dette NHD?

Anbefalte innlegg

Gjest pilleesken

Jeg har diagnose ustabil personlighetsforstyrrelse (fikk diagnose i -93). Jeg har brukt 8 mg Trilafon i 11 år (ingen bivirkning), 400 mg Tegretol i 4 år( bra virkning) og Citalopram 40 mg i 10 år.

Trenger jeg alle disse medisinene, kan den verste (trilafon) skiftes ut av en nyere type med samme virkning? Er det bra å ta Citalopram i så mange år som 10 år?

Jeg har blitt en følelsesløs person, gråter aldri, klarer lite å leve meg inn i situasjoner. Dette skremmer meg veldig, føler meg helt annerledes enn andre når jeg ser demmes reaksjoner. Føler meg flat følelsesmessig.

Jeg orker ikke å leve et liv som en kjemisk person, slik som nå.

Vær så snill og svar, jeg ønsker et følelsesliv!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140983-trenger-jeg-alt-dette-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du må veie din "flate" psyke mot det du oppnår både hva gjelder subjektivt ubehag og fungering i familie, sosialt og på jobb/skole.

Du skriver ingenting om du har vært psykotisk noen gang.

Om du ikke har vært det de siste to årene, kunne en kanskje prøve en sakte nedtrapping av Trilafon. Eks nedgang til 6 mg i tre mnd for deretter å prøve kun 4 mg.

Jeg håper at alle medisinene er kontrollert med blodprøver.

Citalopram i langtidsbehandling er så langt vi vet helt ufarlig.

Gjest pilleesken

Du må veie din "flate" psyke mot det du oppnår både hva gjelder subjektivt ubehag og fungering i familie, sosialt og på jobb/skole.

Du skriver ingenting om du har vært psykotisk noen gang.

Om du ikke har vært det de siste to årene, kunne en kanskje prøve en sakte nedtrapping av Trilafon. Eks nedgang til 6 mg i tre mnd for deretter å prøve kun 4 mg.

Jeg håper at alle medisinene er kontrollert med blodprøver.

Citalopram i langtidsbehandling er så langt vi vet helt ufarlig.

Tusen takk for svar! Jeg var psykotisk en periode i -93, aldri etter det, men jeg har hatt sterke humørsvingninger i alle år.

Er også redd for lever og nyrer. Blodprøver er tatt og alt har vært normalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...