Gå til innhold

Å jobbe i psykiatrien

Anbefalte innlegg

Gjest kommende psykolog?

Jeg har planer om å studere til å bli psykolog, og tenkte da å jobbe som vikar/assistent ved f.eks en psykiatrisk avdeling. Jeg har jobbet endel på sykehjem/aldershjem før, men har ingen utdannelse innen noe av dette. Er det noen sjangs for at jeg kan få jobb likevel?

Jeg har selv gått til psykolog en kort periode, vil det ha noe å si? Jeg fikk aldri se journalen min, så jeg aner ikke om psykologen kom til noen "diagnose" i løpet av den korte tiden jeg gikk der (4 mnd). Jeg gikk på medisiner da (seroxat), men har sluttet med det for ca 2 år siden. Er ikke deprimert nå. Har disse tingene noe å si? Må jeg opplyse om dette ved eventuelt intervju?

Hva gjør vikarer/ufaglærte ved en psykiatrisk institusjon? Jeg er veldig interessert, men samtidig litt skremt av hva jeg kan komme til å oppleve. Noen som kan opplyse meg litt? :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141013-%C3%A5-jobbe-i-psykiatrien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Little Madam

Det at du selv i en kort tid har gått til psykolog synes jeg ikke er noen hindring hverken for å studere psykologi eller evt jobbe som assistent ved en psykiatrisk institusjon.

Det er vel personlige egenskaper som teller mer om du er en aktuell kandidat til en evt jobb i psykiatrien.

Hva med å ta en telefon til en psyk.institusjon for å høre om de trenger hjelp..? Kjenner noen som har arbeidet på psyk.avd som sommerjobb. Arb.oppgavene der har vært å servere mat. Gå små turer med pasientene. o.l.

Ps. synes ikke det er nødvendig å opplyse at du selv har gått til psykolog. Fikk inntrykk av det du skrev at du gikk i behandling kort tid og er frisk nå.

Gjest Little Madam

Det at du selv i en kort tid har gått til psykolog synes jeg ikke er noen hindring hverken for å studere psykologi eller evt jobbe som assistent ved en psykiatrisk institusjon.

Det er vel personlige egenskaper som teller mer om du er en aktuell kandidat til en evt jobb i psykiatrien.

Hva med å ta en telefon til en psyk.institusjon for å høre om de trenger hjelp..? Kjenner noen som har arbeidet på psyk.avd som sommerjobb. Arb.oppgavene der har vært å servere mat. Gå små turer med pasientene. o.l.

Ps. synes ikke det er nødvendig å opplyse at du selv har gått til psykolog. Fikk inntrykk av det du skrev at du gikk i behandling kort tid og er frisk nå.

Med planene for fremtiden :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...