Gå til innhold

Trenger litt hjelp med oversettelse til engelsk!

Anbefalte innlegg

Det nærmer seg SBF-godkjenning for oss - og jeg sysler litt med dokumentene vi skal samle inn.

I den forbindelse trenger jeg hjelp til å får oversatt noen ord fra norsk til engelsk:

1) Fagsjef

2) Adm. direktør = managing director ?!

3) Organisasjonssjef

Kan noen orakler der ute hjelpe meg?!

Takk på forhånd!

klem fra

Fortsetter under...

Hei :-)

Sitter på jobb og trenger en pause, så jeg tar utfordringen på strak arm:

Fagsjef = Discipline leader

Adm. direktør = Chief executive (øverste leder)

Organisasjonssjef = Organization Manager eller Head of organization department.

Det finnes sikkert flere muligheter, men dette er i alle fall de som jeg ville brukt. Jeg regner med at fagsjef hos dere er det samme som vi kaller for disiplin-leder??

Håper du kan bruke noe av det i alle fall :-) Lykke til. Vi venter på BUFA...

Mvh

Hei :-)

Sitter på jobb og trenger en pause, så jeg tar utfordringen på strak arm:

Fagsjef = Discipline leader

Adm. direktør = Chief executive (øverste leder)

Organisasjonssjef = Organization Manager eller Head of organization department.

Det finnes sikkert flere muligheter, men dette er i alle fall de som jeg ville brukt. Jeg regner med at fagsjef hos dere er det samme som vi kaller for disiplin-leder??

Håper du kan bruke noe av det i alle fall :-) Lykke til. Vi venter på BUFA...

Mvh

Takk skal du ha!

Når var deres søknad registrert i BUFA?!

Vi venter på SBF-godkjenning .... om ryktet sier at den kanskje kommer før påske.

Det er vel Sri Lanka dere skal adoptere fra?!

fra

Takk skal du ha!

Når var deres søknad registrert i BUFA?!

Vi venter på SBF-godkjenning .... om ryktet sier at den kanskje kommer før påske.

Det er vel Sri Lanka dere skal adoptere fra?!

fra

Hei igjen!

Bare hyggelig å kunne hjelpe!! Vår sak ble registrert i BUFA 26.november, og vi hadde kalkulert med at vi skulle være godkjente omtrent rundt prinsessa vår sin 2-årsdag. Men - det var jo før vi fikk vite om all denne omleggingen og hvilken konsekvens det fikk. Heldigvis tar vi det veldig rolig denne gangen, så vi har ikke blitt utolmodige ennå. Regner med det er ca. en måned igjen å vente.

Og ja, vi adopterer fra Sri Lanka. Ryktene sier 18 mnd ventetid der for tiden, men vi tar alt som det kommer. Vi kunne jo ha byttet land, men denne gangen så er vi ikke interessert i det. Vi måå tilbake til det fantastiske landet som gav oss verdens største skatt :-)

Det er litt interessant å følge dine innlegg her inne, for jeg tror at jentene våre er ganske jevne i alder! Hadde ikke dere også nylig 2-årsdag??

Jeg er ikke så flittig til å skrive her inne, men jeg tar meg alltid tid til å lese litt innimellom. Har et veldig kjør på jobb om dagene, men det er vel bare positivt med tanke på ventetiden...

Det blir spennende å se hvor lang tid det tar før vi får godkjenning nå da - vi er omtrent likt i løypa nå - så lenge det varer :-)

Lykke til med ventinga dere også.

Klem fra

Hei igjen!

Bare hyggelig å kunne hjelpe!! Vår sak ble registrert i BUFA 26.november, og vi hadde kalkulert med at vi skulle være godkjente omtrent rundt prinsessa vår sin 2-årsdag. Men - det var jo før vi fikk vite om all denne omleggingen og hvilken konsekvens det fikk. Heldigvis tar vi det veldig rolig denne gangen, så vi har ikke blitt utolmodige ennå. Regner med det er ca. en måned igjen å vente.

Og ja, vi adopterer fra Sri Lanka. Ryktene sier 18 mnd ventetid der for tiden, men vi tar alt som det kommer. Vi kunne jo ha byttet land, men denne gangen så er vi ikke interessert i det. Vi måå tilbake til det fantastiske landet som gav oss verdens største skatt :-)

Det er litt interessant å følge dine innlegg her inne, for jeg tror at jentene våre er ganske jevne i alder! Hadde ikke dere også nylig 2-årsdag??

Jeg er ikke så flittig til å skrive her inne, men jeg tar meg alltid tid til å lese litt innimellom. Har et veldig kjør på jobb om dagene, men det er vel bare positivt med tanke på ventetiden...

Det blir spennende å se hvor lang tid det tar før vi får godkjenning nå da - vi er omtrent likt i løypa nå - så lenge det varer :-)

Lykke til med ventinga dere også.

Klem fra

Hei igjen,

joda, vi er litt roligere vi også .... denne gangen.

Vesla ble 2 år i november. Her er det full fart hele dagen. Hun prater godt for alderen ... syns i alle fall vi. Det er en herlig alder nå! Mange nye ting som skal læres, oppleves og hermes :o)

Sist var det 14-15 mnd. ventetid før tildeling i Kina. Denne gangen "risikerer" vi at det bare er 8-9 mnd. Det er nesten sånn at vi syns det går litt for fort i svingene *ler*

Ha en fin kveld

fra

Hei igjen,

joda, vi er litt roligere vi også .... denne gangen.

Vesla ble 2 år i november. Her er det full fart hele dagen. Hun prater godt for alderen ... syns i alle fall vi. Det er en herlig alder nå! Mange nye ting som skal læres, oppleves og hermes :o)

Sist var det 14-15 mnd. ventetid før tildeling i Kina. Denne gangen "risikerer" vi at det bare er 8-9 mnd. Det er nesten sånn at vi syns det går litt for fort i svingene *ler*

Ha en fin kveld

fra

Hei igjen :-)

Måtte bare svare deg før jeg går hjem for kvelden. Har hatt et par timer på jobb etter at skatten la seg.

Vi feiret 2-årsdag i februar, så da er det ca. 4 mnd. mellom dem. Artig alder, ja det er sikkert. Vår jente er også veldig flink til å prate for alderen, så det hender at vi nesten glemmer at hun bare er to år. Vi kan føre hele samtaler med henne, og hun kan mange av bøkene sine utenat (hun fullfører setningene når vi leser), pluss mange sangtekster.

Jeg må innrømme at jeg blir imponert selv mange ganger, og strutter selvsagt av stolthet når noen skryter av vidunderet :-)

Vi har fått en bok av noen venner som handler om Pyret som er adoptert fra India. Denne boken forlangte hun å få lest søndag morgen, og det gjorde vi. Det stod om en diskusjon i barnehagen der alle fortalte hvor de var født, og Pyret fortalte at hun var født i India, og noen var født i Stockholm (boken er på svensk), osv...

Etter å ha lest om det så spurte jeg vår lille skatt: Hvor er du født henne da? Og svaret kom ganske kontant: I betlehem!! :-) Så jula er ikke helt gått i glemmeboken her i huset!!

Nå skal jeg hjem - god natt :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...