Gjest Pappi Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Hva skriver dere på "opplsyninger om søknad om barn". Vi skuklle skrive litt om holdninger til barnets rase/farge. Hvor mye kreves det at vi skriver. Det er så vanskelig å ordlegge seg. Et annet problem. Vi bor langt unna by/ tettsted. Vi har fått noen venner av oss til å skrive venneanbefalinger. Hvor kan de gå for å få anbefalingene underskrvet ( notarius Publicus)? På forhånd TUSEN TAKK. 0 Siter
Gemini Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Lensmann er vel en god mulighet? http://odin.dep.no/jd/norsk/regelverk/lover/012101-200003/index-dok000-b-n-a.html 0 Siter
nedtelling Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 har dere Sorenskriver der dere bor? Han/henne kan skrive under. Det beste er å ringe kommunen der du bor for å forøre deg om Notarius Publicus På det spanske søknadsskjemaet så skrev vi "ingen preferanser ifht hudfarge" Lykke til med utfyllingen av søknaden.. 0 Siter
Gjest Sommerstorm Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Vær litt forsiktig med å gå til lensmannen for å få underskrevet venneanbefalingene. Dere bør forsikre dere om at de kan skrive under som notarius publicus. Har hørt om folk som har fått papirene i retur når de skal sendes til fylkesmannen i Oslo for å få apostill på den. Når det gjelder hva man skrive om holdninger til barnet, så er det jo viktig å være ærlig, men passe seg for åvirke rasistisk dersom man har spesielle holdninger. Jeg tror vi skreiv ett eller annet om at det viktigste for oss var å få et funksjonsfriskt barn, men ellers hadde vi ingen bestemte holdninger til etninsk bakgrunn hos barnet. Enkelte er skeptiske til å få et mørkt barn, og jeg tror faktisk at det er akseptabelt å skrive noen få ord om det også, men tror jeg ville ha forhørt meg hos adopsjonsforeningen dere tilhøre hvis dere har tenkt på det. Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.