Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Pappi
Skrevet

Hva skriver dere på "opplsyninger om søknad om barn". Vi skuklle skrive litt om holdninger til barnets rase/farge. Hvor mye kreves det at vi skriver. Det er så vanskelig å ordlegge seg.

Et annet problem. Vi bor langt unna by/ tettsted. Vi har fått noen venner av oss til å skrive venneanbefalinger. Hvor kan de gå for å få anbefalingene underskrvet ( notarius Publicus)?

På forhånd TUSEN TAKK.

Skrevet

har dere Sorenskriver der dere bor? Han/henne kan skrive under. Det beste er å ringe kommunen der du bor for å forøre deg om Notarius Publicus

På det spanske søknadsskjemaet så skrev vi

"ingen preferanser ifht hudfarge"

Lykke til med utfyllingen av søknaden..

Gjest Sommerstorm
Skrevet

Vær litt forsiktig med å gå til lensmannen for å få underskrevet venneanbefalingene. Dere bør forsikre dere om at de kan skrive under som notarius publicus. Har hørt om folk som har fått papirene i retur når de skal sendes til fylkesmannen i Oslo for å få apostill på den.

Når det gjelder hva man skrive om holdninger til barnet, så er det jo viktig å være ærlig, men passe seg for åvirke rasistisk dersom man har spesielle holdninger. Jeg tror vi skreiv ett eller annet om at det viktigste for oss var å få et funksjonsfriskt barn, men ellers hadde vi ingen bestemte holdninger til etninsk bakgrunn hos barnet. Enkelte er skeptiske til å få et mørkt barn, og jeg tror faktisk at det er akseptabelt å skrive noen få ord om det også, men tror jeg ville ha forhørt meg hos adopsjonsforeningen dere tilhøre hvis dere har tenkt på det.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...