Gjest Phenomena Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Kan noen anbefale meg litteratur om barn som vokser opp med psykisk syke foreldre? 0 Siter
cathlin Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Hei. Jeg syns det er et interessant tema. Har ikke funnet noe særlig litteratur, men det er en famileterapeut, Jesper Juul, som har skrevet en bok som heter "Familier med kronisk syke barn" Har ikke fått lest boken ennå, bare omtalen, og fikk et godt inntrykk. Jeg tenker at en kan lese den på mange måter, hvis en bytter litt om på ordene, og heller leser den som "Familer med kronisk psyke foreldre" kan det være en mulighet for å få litt innsikt muligens. (ev. "hvordan forholde seg til sin egen sykdom). Ellers er det en organisasjon som heter Voksne For Barn, som du kan prøve å kontakte. Eller nærmeste bibliotek. Det ligger også ute en del artikkler på nettet om temaet. mvh 0 Siter
toci Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Hei! Nettstedet www.morild.org har mye informasjon om dette. Det er en hjemmeside som omhandler nettopp dette å vokse opp med, eller å ha vokst opp med psykisk syke foreldre. Der er det blant annet en omfattende litteraturoversikt, der du sikkert kan finne noe av interesse! mvh 0 Siter
cathlin Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Hei! Nettstedet www.morild.org har mye informasjon om dette. Det er en hjemmeside som omhandler nettopp dette å vokse opp med, eller å ha vokst opp med psykisk syke foreldre. Der er det blant annet en omfattende litteraturoversikt, der du sikkert kan finne noe av interesse! mvh Det var ikke jeg som spurte, men takk for link til en glimrende nettside! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.