Gå til innhold

Kan noen anbefale meg litteratur?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Jeg syns det er et interessant tema. Har ikke funnet noe særlig litteratur, men det er en famileterapeut, Jesper Juul, som har skrevet en bok som heter "Familier med kronisk syke barn" Har ikke fått lest boken ennå, bare omtalen, og fikk et godt inntrykk. Jeg tenker at en kan lese den på mange måter, hvis en bytter litt om på ordene, og heller leser den som "Familer med kronisk psyke foreldre" kan det være en mulighet for å få litt innsikt muligens. (ev. "hvordan forholde seg til sin egen sykdom).

Ellers er det en organisasjon som heter Voksne For Barn, som du kan prøve å kontakte. Eller nærmeste bibliotek. Det ligger også ute en del artikkler på nettet om temaet.

mvh

Hei!

Nettstedet www.morild.org har mye informasjon om dette. Det er en hjemmeside som omhandler nettopp dette å vokse opp med, eller å ha vokst opp med psykisk syke foreldre. Der er det blant annet en omfattende litteraturoversikt, der du sikkert kan finne noe av interesse!

mvh

Hei!

Nettstedet www.morild.org har mye informasjon om dette. Det er en hjemmeside som omhandler nettopp dette å vokse opp med, eller å ha vokst opp med psykisk syke foreldre. Der er det blant annet en omfattende litteraturoversikt, der du sikkert kan finne noe av interesse!

mvh

Det var ikke jeg som spurte, men takk for link til en glimrende nettside!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...