Gå til innhold

amming og søvnmedisin


klumpen

Anbefalte innlegg

hei!

Gutten min på 6 mnd sover gjennom natta, det er verre med meg!

Har de siste ukene brukt laaang tid på å sovne om kvelden og våkner flere ganger i løpet av natte. Har ikke opplevd dette tidligere og det er ingenting som har hendt som tilsier at det skulle være naturlig å få søvnvansker.

Nå lurer jeg på om det er noe jeg kan ta for å sovne fortere og få sammenhengende søvn? Valerina natt? noen te? påvirker dette morsmelken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen råd, jeg lider av samme problem, dvs. jeg bruker gjerne en time på å sovne, og etter at jeg har ammet om natten får jeg ikke sove igjen, så jeg ligger våken mellom de 2 nattmåltidene, og sovner endelig litt på morgenkvisten igjen, før snuppa våkner. Får bare 4-5 timer søvn tilsammen på denne måten, og er veldig trøtt og uopplagt på dagtid. Vet ikke hvordan jeg skal klare å sovne lettere jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de anbefaler at en ikke bruker naturmedisiner fordi en ikke vet hvordan dette kan virke inn på barnet.

Men du kan bruke medisinen vallergan. Den er ikke skadelig for barnet. Ulempen er bare at du kan føle deg dødstrøtt om dagen også, og at den må tas et par timer før du skal legge deg. Men du kan jo forsøke med en halv pille først og se hvordan det virker på deg.

Medisinen er reseptbelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære klumpen.

Hva med å ta et kurs i avspenningsteknikk? Ellers anbefaler jeg deg å ta dette spørsmålet opp i forum for allmenmed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...