Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 http://www.psykiskhelse.no/artikkel.asp?id=1864 0 Siter
Soria Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Den boken som omtales har jeg faktisk bestilt Jeg tror faktisk at jeg er så nær lykkelig som jeg kan komme. Alt er ikke perfekt. Langt der i fra, men mye er bra. Og jeg har håp om at jeg skal komme enda litt videre selv om det skjer mye tragisk rundt meg som jeg må takle underveis. 0 Siter
toci Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Den boken som omtales har jeg faktisk bestilt Jeg tror faktisk at jeg er så nær lykkelig som jeg kan komme. Alt er ikke perfekt. Langt der i fra, men mye er bra. Og jeg har håp om at jeg skal komme enda litt videre selv om det skjer mye tragisk rundt meg som jeg må takle underveis. Så utrolig flott å se, Soria at du har det så bra!! Intet bedre! ) mvh 0 Siter
Soria Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Så utrolig flott å se, Soria at du har det så bra!! Intet bedre! ) mvh Takk 0 Siter
Gjest Windsong Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Takk Er enig i at en bør finne en slags balansegang, men eh... Jeg liker ikke helt tanken på å endre tankemønstre uten videre. "Paranoid" som jeg er, får jeg bare en ekkel følelse av at noen prøver å manipulere med hva jeg tenker på en ny og utspekulert måte hver gang terapeuten min nevner tankemønstre. 0 Siter
goliane Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Takk for denne linken, NHD! Interessant og tankevekkende. Syns det er bra med LYKKEFORSKNING! Må jo være et artig arbeidsområde! Er ellers sikker på at positiv tenking har noe for seg. Har også tro på fysisk aktivitet, samt humor. "Lykke"piller har fått mye pepper i avisene den siste tida. Tenk om lykkeforskeren kunne kunne finne opp en kur som kunne erstatte dem? For å være mer seriøs: Noen profiterer helt sikker på disse medikamentene. Da er det synd at noen skaper angst og skepsis til sånne legemidler. 0 Siter
pip Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 At sinne avler sinne har jeg hørt lenge, men jeg har ikke sett hvordan man har kommet til den konklusjonen. Hva slags forskning har man egentlig på dette? Er det eksperimenter, spørreskjema eller observasjoner? Jeg innbiller meg at det er en sannhet med store modifikasjoner. Jeg tror det er gitt i enkelte situasjoner, men jeg tror også det finnes situasjoner der det ikke stemmer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.