Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bor dessverre i region vest

Hei!

Region Vest i Bergen sier (fremdeles) at de skal holde behandlingstid på 3 måneder. Dette sier de både til søkere som har ringt og sjekket, og til kommunene som skriver sosialrapportene.

MVH

Region Vest sier så, men de har ennå ikke sendt ut en eneste godkjenning pga. manglende journalnummer og arkvirutiner. De har heller ikke mottatt tidligere saker fra BUFA for søkere som har adoptert tidligere.

Første signal fra Region Vest gikk ut på at de første søkerne i køen ville få godkjenning i midten av februar. 3 måneders behandlingstid uten backlog er ikke mye å skryte av!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141566-bufaregionskontorene/#findComment-889949
Del på andre sider

Region Vest sier så, men de har ennå ikke sendt ut en eneste godkjenning pga. manglende journalnummer og arkvirutiner. De har heller ikke mottatt tidligere saker fra BUFA for søkere som har adoptert tidligere.

Første signal fra Region Vest gikk ut på at de første søkerne i køen ville få godkjenning i midten av februar. 3 måneders behandlingstid uten backlog er ikke mye å skryte av!

Såpass ja...!

Det hørtes jo ikke lovende ut... Jeg har en bekjent som fikk sin sak sendt dit i januar. Hun ringte og purret på bekreftelse på mottatt søknad, og fikk beskjed om at det ikke var rutiner for utsendelse av slike bekreftelser, men at de ellers var i rute. Så fikk hun brev tidlig i mars der det stod at de estimerte svar om ca 3 uker, altså innen 3 måneder. De tre månedene går ut neste uke. Jeg håper de klarer å holde det de har lovd!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141566-bufaregionskontorene/#findComment-889956
Del på andre sider

Såpass ja...!

Det hørtes jo ikke lovende ut... Jeg har en bekjent som fikk sin sak sendt dit i januar. Hun ringte og purret på bekreftelse på mottatt søknad, og fikk beskjed om at det ikke var rutiner for utsendelse av slike bekreftelser, men at de ellers var i rute. Så fikk hun brev tidlig i mars der det stod at de estimerte svar om ca 3 uker, altså innen 3 måneder. De tre månedene går ut neste uke. Jeg håper de klarer å holde det de har lovd!!!

Det tar nok dessverre noe tid før alle rutinene er på plass i en ny organisasjon. Lurer på hvor mye opplæring og veiledning de får fra BUFA. Det virker som om ikke engang saksbehandlerene er på plass i region nord. Er ikke mange ukene siden de kunngjorde stillingene. Sukk, får bare håpe at ting ordner seg. Vi får vel de barna vi er ment for akkurat oss, selv om ventetiden blir lengre enn en først håpet på

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141566-bufaregionskontorene/#findComment-889994
Del på andre sider

Annonse

Det tar nok dessverre noe tid før alle rutinene er på plass i en ny organisasjon. Lurer på hvor mye opplæring og veiledning de får fra BUFA. Det virker som om ikke engang saksbehandlerene er på plass i region nord. Er ikke mange ukene siden de kunngjorde stillingene. Sukk, får bare håpe at ting ordner seg. Vi får vel de barna vi er ment for akkurat oss, selv om ventetiden blir lengre enn en først håpet på

Var i kontakt med Region Vest for et par uker siden, de sa at sakene ville bli ferdigbehandlet innen 3 mnd. fristen, så jeg håper jo det!!! Kan ikke tenke meg at de sier 3 mnd til alle som henvender seg til kontoret, når de vet nå at de ikke kan holde det.

La oss leve i håpet, før en vet noe mere?!

God helg til alle

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141566-bufaregionskontorene/#findComment-890206
Del på andre sider

Gjest Oppgitt og frustrert i dag! :-(

Var i kontakt med Region Vest for et par uker siden, de sa at sakene ville bli ferdigbehandlet innen 3 mnd. fristen, så jeg håper jo det!!! Kan ikke tenke meg at de sier 3 mnd til alle som henvender seg til kontoret, når de vet nå at de ikke kan holde det.

La oss leve i håpet, før en vet noe mere?!

God helg til alle

Nå blir jeg provosert!

Jeg VET at de lover og lyver. Først ble vi lovet godkjenning i midten av februar. Så ble det slutten av februar. I stedet for godkjenning kom det da et registreringsbrev som sa at ytterligere saksbehandlingstid ville være 3 uker. De ukene var over for 10 dager siden. Og fortsatt har de ingen rutiner for journalføring og arkivering, men sier nå at de HÅPER å holde seg innenfor 3 måneders saksbehandlingstid.

Vår sosialrapport var ferdig i november etter 10 måneders behandlingstid på sosialkontoret. Etter råd fra BUFA og adopsjonsforeningen valgte vi å vente på region vest. Og som du skjønner: Det gjør vi fortsatt!

Men ventetiden blir tyngre og tyngre når vi ser alle fra region øst rase forbi oss til neste kø. Og beklager, men jeg klarer ikke å glede meg over andres korte ventetider!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141566-bufaregionskontorene/#findComment-892624
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...