Gå til innhold

tretten år og drikker?

Anbefalte innlegg

Gjest noen ideer?

Hvor vanligt er det at tretten åringer begynner å utforske alkohol og slikt?

Jeg kom tilfeldigvis over en profil til datteren til kjæresten min.

Og der har hun skrevet at hennes favoritter er gutter og rusbrus.

Jeg fikk helt sjokk for å være ærlig.Og vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere det....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141734-tretten-%C3%A5r-og-drikker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest samtale

Du spør henne selvfølgelig om det. Og husk at mange jenter på den alderen gør seg til. Legger på og utbroderer for å kompensere for den erfaringen de ikke har, og tror er nødvendig for å bli likt.

Og snakk med henne om at det finnes gamle svin der ute som kan finne på å ta det hun sier for god fisk...

jeg kom hjem full første gang når jeg var 13 år, og mamma var helt fra seg det er ganske normalt å begynne i det små i den alderen, jeg tror det er viktig å snakke med henne om det.men ikke sett for strenge grenser for da vil hun gå bak ryggen deres og da kan det være for seint når dere griper inn.Hvis dere spiller med åpne kort vil dere se når det er gått for langt=)

Gjest ikkenicknå

Du spør henne selvfølgelig om det. Og husk at mange jenter på den alderen gør seg til. Legger på og utbroderer for å kompensere for den erfaringen de ikke har, og tror er nødvendig for å bli likt.

Og snakk med henne om at det finnes gamle svin der ute som kan finne på å ta det hun sier for god fisk...

Jeg smakte alkohol for første gang som fersk 14-åring. var tidlig ute blant mine jevnaldrende. dette er 11 år siden. drakk veldig lite (maks! ½ glass sterke saker), men trodde jeg var stupfull

det er "ganske normalt" at når man begynner på ungomsskolen og begynne å utforske ting. man ser opp til 9 og 10. klassinger som er på fester o.l kanskje kommer det noen på ungdomsklubben beruset, og hvis man er yngre så vil man jo bli like "kul" som de eldre..

• 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...