Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes helt sikkert et kalender-program som passer for meg?

Jeg trenger en enkel greie der påminnelser om avtaler etc. popper opp på skjermen på samme måte som avtalefunksjonen på mobil.

Har lett i Office-pakken, men kanskje ikke godt nok?

Noen?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

16

• En_Mamma

5

• Gemini

3

• citoyen

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

I Outlook har du både mulighet til å legge inn ting på kalender og på oppgaver/tasks-liste. (Kryss av for "reminder").

Skrevet
  Gemini skrev (På 29.3.2004 den 10.01):

I Outlook har du både mulighet til å legge inn ting på kalender og på oppgaver/tasks-liste. (Kryss av for "reminder").

Takk skal du ha, men jeg bruker Eudora. Har ikke funnet noe der, men det nesten rart om det ikke er en slik funksjon likevel...?

Skrevet
  favn skrev (På 29.3.2004 den 10.03):

Takk skal du ha, men jeg bruker Eudora. Har ikke funnet noe der, men det nesten rart om det ikke er en slik funksjon likevel...?

Det var hyggelig å lese at det finnes andre enn meg som enda bruker Eudora.

Jeg bruker filofax, det funker veldig bra når man bare husker å se i den.

Skrevet
  En_Mamma skrev (På 29.3.2004 den 10.10):

Det var hyggelig å lese at det finnes andre enn meg som enda bruker Eudora.

Jeg bruker filofax, det funker veldig bra når man bare husker å se i den.

Ja, Eudora er suverent, smålekker og diskret design med de funksjoner man trenger. Hvis det er slik du antyder, at det er litt umoderne lissom, høres det merkelig ut.

Joda, har filofax og avtalefunksjon på mobil, men av ulike grunner vil jeg altså også ha påminnelse på pc.

Skrevet
  favn skrev (På 29.3.2004 den 10.03):

Det er mye mulig at Eudora kun er et e-mail-program, og ikke har slike funksjoner. Det er fullt mulig å bruke Outlook som kalender-program, uten å bruke det til e-mail, men du kan også finne andre og mindre tunge programmer som kan gjøre det samme.

I og med at jeg bruker Outlook sjøl, så vet jeg ikke hvilke som kan anbefales, men det finnes sikkert et utall slike programmer man kan laste ned.

Fant noe her:

http://members.aol.com/contplus4/taskplus/index.htm

http://www.geocities.com/jacinablackbox/Frames.html

Skrevet
  favn skrev (På 29.3.2004 den 10.19):

Ja, Eudora er suverent, smålekker og diskret design med de funksjoner man trenger. Hvis det er slik du antyder, at det er litt umoderne lissom, høres det merkelig ut.

Joda, har filofax og avtalefunksjon på mobil, men av ulike grunner vil jeg altså også ha påminnelse på pc.

Eudora er da ikke umoderne. Tvert imot er det en ypperlig måte å unngå en rekke virus som utnytter sikkerhetshull i Outlook.

Selv bruker jeg en kommandolinjestyrt e-post-klient som heter pine. Det tøffeste(/mest geekete) man kan bruke heter mutt.

Skrevet
  Gemini skrev (På 29.3.2004 den 10.21):

Det er mye mulig at Eudora kun er et e-mail-program, og ikke har slike funksjoner. Det er fullt mulig å bruke Outlook som kalender-program, uten å bruke det til e-mail, men du kan også finne andre og mindre tunge programmer som kan gjøre det samme.

I og med at jeg bruker Outlook sjøl, så vet jeg ikke hvilke som kan anbefales, men det finnes sikkert et utall slike programmer man kan laste ned.

Fant noe her:

http://members.aol.com/contplus4/taskplus/index.htm

http://www.geocities.com/jacinablackbox/Frames.html

Jeg har forlengst slettet det ubedte Outlook-programmet, da jeg aldri kommer til å bruke det.

Tusen takk for lenker, jeg skal lete litt rundt.

Skrevet
  tod skrev (På 29.3.2004 den 10.24):

Eudora er da ikke umoderne. Tvert imot er det en ypperlig måte å unngå en rekke virus som utnytter sikkerhetshull i Outlook.

Selv bruker jeg en kommandolinjestyrt e-post-klient som heter pine. Det tøffeste(/mest geekete) man kan bruke heter mutt.

Aha. Nei, _jeg_ synes jo Eudora er flott.

Pine og mutt altså? Har svært lite lyst til å skifte e-postoperatør, da jeg alltid har brukt Eudora. Eudora og jeg har på sett og vis grodd sammen, kan man si.

Skal kikke på pine og mutt anyway.

Skrevet
  favn skrev (På 29.3.2004 den 10.19):

Ja, er ikke Eudora litt umoderne? Tror neppe det er mange som bruker det. Min versjon er sikkert heller ikke av de nyeste.

Skrevet

Pine?? Det husker jeg fra gamle dager! Pine og E-max :)

Skrevet
  En_Mamma skrev (På 29.3.2004 den 10.35):

Pine?? Det husker jeg fra gamle dager! Pine og E-max :)

I datamiljøet gir det kred å bruke pine. Men det ultimate er mutt fordi det er enda vanskeligere å bruke.

Skrevet

Du, nå kom jeg på...(ettersom En_Mamma snakket om gamle dager): Jeg har brukt pine i årevis ved universitetet. Sånn er det.

Skrevet
  tod skrev (På 29.3.2004 den 10.41):

I datamiljøet gir det kred å bruke pine. Men det ultimate er mutt fordi det er enda vanskeligere å bruke.

Når man mottar en mail, kan man da se om den er skrevet i pine, mutt eller f.eks Outlook?

Skrevet
  favn skrev (På 29.3.2004 den 10.43):

Du, nå kom jeg på...(ettersom En_Mamma snakket om gamle dager): Jeg har brukt pine i årevis ved universitetet. Sånn er det.

Jepp, det er fortsatt flittig i bruk ved NTNU.

Skrevet
  En_Mamma skrev (På 29.3.2004 den 10.45):

Når man mottar en mail, kan man da se om den er skrevet i pine, mutt eller f.eks Outlook?

Nei, det kan jeg ikke tenke meg.

Skrevet
  tod skrev (På 29.3.2004 den 10.46):

Jepp, det er fortsatt flittig i bruk ved NTNU.

Du lokaliserte kjapt ;-)

Skrevet
  favn skrev (På 29.3.2004 den 10.47):

Du lokaliserte kjapt ;-)

Kommer nok av at jeg studerer der :)

Skrevet
  tod skrev (På 29.3.2004 den 10.50):

Kommer nok av at jeg studerer der :)

Fag?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...