Mr Kahn Skrevet 30. mars 2004 Skrevet 30. mars 2004 Sett i lys av den terrorismen som stadig truer deg og meg i 2004, er vi tjent med å importere Allahs vernepliktige som kommer rekende i bøtter og spann? Bør vi rett og slett forby dette svineriet, og deportere de som fortsatt vil stå med ræva i været fem ganger daglig? Er Islam noe mindre menneskefiendtlig enn nazismen? Hva mener du? 0 Siter
Sør Skrevet 30. mars 2004 Skrevet 30. mars 2004 Bør vi kaste ut alle de kristne, begrunnet med nazismen? 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Skrevet 30. mars 2004 Bør vi kaste ut alle de kristne, begrunnet med nazismen? Nei, men vi kan kaste ut alle kristne nazister. Vi bør også se nærmere på human-etikerne, da de har en generalsekretær som er dømt for terrorisme. 0 Siter
Sør Skrevet 30. mars 2004 Skrevet 30. mars 2004 Nei, men vi kan kaste ut alle kristne nazister. Vi bør også se nærmere på human-etikerne, da de har en generalsekretær som er dømt for terrorisme. Kollektivt ansvar? Så da er du og jeg (som menn) ansvarlig for 95% av volden? Smart tankegang... 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Skrevet 30. mars 2004 Kollektivt ansvar? Så da er du og jeg (som menn) ansvarlig for 95% av volden? Smart tankegang... Vold er ikke kjønnsbetinget, så det resonnementet duger ikke. Vold genereres ofte av fundamentalistisk tolkning av religion eller politikk. At du er et ekstremt eksemplar av mannlig homo sapiens kan nok godt hende, men nå var det ikke det jeg prøvde å lage en debatt ut av. Det har vært nok Sør-tråder. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 30. mars 2004 Skrevet 30. mars 2004 Vold er ikke kjønnsbetinget, så det resonnementet duger ikke. Vold genereres ofte av fundamentalistisk tolkning av religion eller politikk. At du er et ekstremt eksemplar av mannlig homo sapiens kan nok godt hende, men nå var det ikke det jeg prøvde å lage en debatt ut av. Det har vært nok Sør-tråder. Bare for å blande meg litt: Det er et udiskutabelt faktum at menn er mer tilbøyelige til voldsatferd enn kvinner. Dette er dokumentert, det er IKKE bullshit. Bare sånn at det er sagt. 0 Siter
Sør Skrevet 30. mars 2004 Skrevet 30. mars 2004 Vold er ikke kjønnsbetinget, så det resonnementet duger ikke. Vold genereres ofte av fundamentalistisk tolkning av religion eller politikk. At du er et ekstremt eksemplar av mannlig homo sapiens kan nok godt hende, men nå var det ikke det jeg prøvde å lage en debatt ut av. Det har vært nok Sør-tråder. Nettopp, og akkurat som de fleste menn ikke er voldelige, er ikke de fleste av verdens 1,2 milliarder muslimer det heller. Akkurat som noen menn er voldelige, er også noen muslimer det. Og noen kristne. Og noen buddhister. Og noen .... 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 30. mars 2004 Skrevet 30. mars 2004 Synes du nazisme er så menneskefiendlig egentlig da? Jeg synes innleggene dine oser av noe som i allefall må betegnes som svært beslektet. 0 Siter
Grip Skrevet 30. mars 2004 Skrevet 30. mars 2004 Nettopp, og akkurat som de fleste menn ikke er voldelige, er ikke de fleste av verdens 1,2 milliarder muslimer det heller. Akkurat som noen menn er voldelige, er også noen muslimer det. Og noen kristne. Og noen buddhister. Og noen .... Islam og nazisme har svært mye felles; undertrykkingen, ensrettingen, kollektivismen, kjønnsdiskrimineringen osv osv. Det er jo også slik at de fleste muslimer ikke er voldelige, slik de fleste nazister heller ikke var det. Dette bør ikke hindre oss fra å ta avstand fra de totalitære ideologiene, enten de kaller seg kommunisme, nazisme eller islam. Alle frihetselskende nasjoner bør være særdeles forsiktige med å tillate import av totalitære krefter. Vestlige land har vært litt for lemfeldige med dette, og må nå betale prisen. Vi bør være modige nok til å si klart fra om at vi ikke ønsker slike krefter av noe omfang her i landet. Kuriøse innslag tillates - vi er et fritt land - men vi kan ikke la dem få vesentlig innflytelse. 0 Siter
Sør Skrevet 30. mars 2004 Skrevet 30. mars 2004 Islam og nazisme har svært mye felles; undertrykkingen, ensrettingen, kollektivismen, kjønnsdiskrimineringen osv osv. Det er jo også slik at de fleste muslimer ikke er voldelige, slik de fleste nazister heller ikke var det. Dette bør ikke hindre oss fra å ta avstand fra de totalitære ideologiene, enten de kaller seg kommunisme, nazisme eller islam. Alle frihetselskende nasjoner bør være særdeles forsiktige med å tillate import av totalitære krefter. Vestlige land har vært litt for lemfeldige med dette, og må nå betale prisen. Vi bør være modige nok til å si klart fra om at vi ikke ønsker slike krefter av noe omfang her i landet. Kuriøse innslag tillates - vi er et fritt land - men vi kan ikke la dem få vesentlig innflytelse. Vi ønsker heller ikke slike rasister som deg. Skal vi deportere deg også? Mange muslimer er tross alt akkurat like norske som deg, så hvis de kan deporteres kan du deporteres. 0 Siter
Grip Skrevet 30. mars 2004 Skrevet 30. mars 2004 Vi ønsker heller ikke slike rasister som deg. Skal vi deportere deg også? Mange muslimer er tross alt akkurat like norske som deg, så hvis de kan deporteres kan du deporteres. Jeg har ikke tatt til orde for deportering av norske borgere. Jeg hevder at man bør være tilbakeholden med å tillate at stadig flere tilhengere av totalitære ideologier (som f.eks. islam) innvilges opphold her i landet. Dette har selvsagt ikke noe med rasisme å gjøre, men forsvar av demokrati og frihet. 0 Siter
Sør Skrevet 30. mars 2004 Skrevet 30. mars 2004 Jeg har ikke tatt til orde for deportering av norske borgere. Jeg hevder at man bør være tilbakeholden med å tillate at stadig flere tilhengere av totalitære ideologier (som f.eks. islam) innvilges opphold her i landet. Dette har selvsagt ikke noe med rasisme å gjøre, men forsvar av demokrati og frihet. Jo, det har med rasisme å gjøre når du tillegger terrorisme til folkegrupper, enten det er jøder, muslimer eller andre. Det er ikke bedre å trakassere muslimer i 2004 enn det var å trakassere jøder (på akkurat samme måte som du bedriver) i 1937. 0 Siter
Nikki Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Hvis du først skal begynne med deportering, kan du jo ta med alle jødene i samme slengen. De hjelper jo ikke akkurat til i Midt-Østen de heller. Dermed kan vi like godt hive ut begge folkegruppene, så slipper vi å ha slike urokråker her. Men hva med alle amerikanerne som er her? De har jo også vist seg å være et nokså aggressivt folkeslag - bomber i øst og vest etter eget forgodtbefinnende. Britene også. Og franskmennene har jo en ganske blodig historie i Afrika, jeg tror vi må hive ut dem også. Sånn kan vi vel igrunnen bare fortsette. Egentlig bør vi vel hive ut oss selv også, og overlate landet til svenskene som fortsatt prøver å være nøytrale. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Skrevet 31. mars 2004 Synes du nazisme er så menneskefiendlig egentlig da? Jeg synes innleggene dine oser av noe som i allefall må betegnes som svært beslektet. I så fall har du meldt deg ut av enhver seriøs debatt om emnet. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Skrevet 31. mars 2004 Nettopp, og akkurat som de fleste menn ikke er voldelige, er ikke de fleste av verdens 1,2 milliarder muslimer det heller. Akkurat som noen menn er voldelige, er også noen muslimer det. Og noen kristne. Og noen buddhister. Og noen .... Du snor deg unna problemstillingen; Islam er er en voldsdyrkende og undertrykkende religion. Dette videreføres og eksponeres i de samfunn den får gro fritt. Det hjelper lite å vise til at kristendommen var inkvisitorisk for fem hundre år siden. Du bruker den samme type relativisme som du kritiserer meg for. Er virkelig Islam så viktig for deg å forsvare? I så fall, hvorfor? Fordi de er den siste sjanse for å skape den krisa som dere marxister så desperat trenger for å realisere drømmen om kaos og kupp? 0 Siter
Gjest tod Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 I så fall har du meldt deg ut av enhver seriøs debatt om emnet. "... deportere de som vil stå med ræva i været fem ganger daglig." Seriøs debatt? 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Skrevet 31. mars 2004 Bare for å blande meg litt: Det er et udiskutabelt faktum at menn er mer tilbøyelige til voldsatferd enn kvinner. Dette er dokumentert, det er IKKE bullshit. Bare sånn at det er sagt. Kvinner bruker en annen for for vold, som ikke setter fysiske spor. Deres måte er renkespill og intriger. En skal ikke ha tilbragt mange timene på en kvinnedominert arbeidsplass for å se det. Forøvrig skulle det være kvinnene som sto øverst på barrikadene for å bli kvitt Islams tvangstrøye. 0 Siter
Sør Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 I så fall har du meldt deg ut av enhver seriøs debatt om emnet. Du har forlengst meldt deg ut av noe som engang ligner på "seriøs debatt". Du er ikke bedre enn de som vil deportere jødene. 0 Siter
Sør Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Du snor deg unna problemstillingen; Islam er er en voldsdyrkende og undertrykkende religion. Dette videreføres og eksponeres i de samfunn den får gro fritt. Det hjelper lite å vise til at kristendommen var inkvisitorisk for fem hundre år siden. Du bruker den samme type relativisme som du kritiserer meg for. Er virkelig Islam så viktig for deg å forsvare? I så fall, hvorfor? Fordi de er den siste sjanse for å skape den krisa som dere marxister så desperat trenger for å realisere drømmen om kaos og kupp? Igjen melder du deg ut av seriøs debatt. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Skrevet 31. mars 2004 Hvis du først skal begynne med deportering, kan du jo ta med alle jødene i samme slengen. De hjelper jo ikke akkurat til i Midt-Østen de heller. Dermed kan vi like godt hive ut begge folkegruppene, så slipper vi å ha slike urokråker her. Men hva med alle amerikanerne som er her? De har jo også vist seg å være et nokså aggressivt folkeslag - bomber i øst og vest etter eget forgodtbefinnende. Britene også. Og franskmennene har jo en ganske blodig historie i Afrika, jeg tror vi må hive ut dem også. Sånn kan vi vel igrunnen bare fortsette. Egentlig bør vi vel hive ut oss selv også, og overlate landet til svenskene som fortsatt prøver å være nøytrale. Jeg ber bare om forståelse for at jeg ikke engang gidder å kommentere dette innlegget. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.