Gå til innhold

Har nå fått bekreftelse fra AF (til selvangivelsen)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For å få fradrag for utgifter i forbindelse med adopsjonen? Kanskje jeg også bør prøve det??? Hva ba du om av opplysninger fra AF?

Vi lurte på om vi kunne få en bekreftelse av de kostnadene vi har hatt i forbindelse med adopsjonen som vi skal legge ved selvangivelsen.

Vet at det er store forskjeller fra kommune til kommune om man får fradrag.. Her i kommunen har jeg hørt at man ikke får.. Men jeg skal prøve alikevel.. Dessuten var vi 6 uker i Colombia og hadde store utgifter der...Egentlig så synes jeg at alle burde kunne trekke fra litt!

Lykke til,

Gjest mamma i 2003

Vi lurte på om vi kunne få en bekreftelse av de kostnadene vi har hatt i forbindelse med adopsjonen som vi skal legge ved selvangivelsen.

Vet at det er store forskjeller fra kommune til kommune om man får fradrag.. Her i kommunen har jeg hørt at man ikke får.. Men jeg skal prøve alikevel.. Dessuten var vi 6 uker i Colombia og hadde store utgifter der...Egentlig så synes jeg at alle burde kunne trekke fra litt!

Lykke til,

Dokumenterer du utgiftene med kvitteringer? Det kommer jo mange utgifter i tillegg til selve grunnbeløpet som er betalt til AF? Vi har nok dessverre ikke spart på kvitteringer på flybilletter, hotell etc.

Dokumenterer du utgiftene med kvitteringer? Det kommer jo mange utgifter i tillegg til selve grunnbeløpet som er betalt til AF? Vi har nok dessverre ikke spart på kvitteringer på flybilletter, hotell etc.

Vi har ikke spart på alt.. har hotellkvitteringer fra Bogota for 3 uker.. og det blir jo litt det! Betalte med kort på hotell på San Andres.,.. kan sikkert få utskrift av dette..

Men som sagt så tviler jeg på at vi får fratrekk!! Men må jo bare prøve!

Vi har ikke spart på alt.. har hotellkvitteringer fra Bogota for 3 uker.. og det blir jo litt det! Betalte med kort på hotell på San Andres.,.. kan sikkert få utskrift av dette..

Men som sagt så tviler jeg på at vi får fratrekk!! Men må jo bare prøve!

Jeg har forstått det slik at man får fradrag for barnets omsorgsutgifter i tiden fra tildeling til henting, på lik linje med barnehageutgiifter her hjemme. Brekreftelsen fra VB inneholdt en slik spesifikasjon. Beløpet er kr. 25.000 for ett barn og kr. 30.000 totalt for 2 barn eller fler. Man får kun fradrag det året man henter. Vi fikk fradrag på bakgrunn av denne begrunnelsen i 2001. Bruk post 3.2.10 - foreldrefradrag.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...