Gå til innhold

Inoradopt - Kina - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei,

etter en runde med alle foreningene syntes vi (magefølelsen) at vi har fått best info, og møtt en svært imøtekommende og hyggelig kontaktperson hos Inor adopt.

Men jeg har et spørsmål til dere erfarne - kinaadoptanter fra Inor.

Hvordan fungerer det på selve reisen? Må dere selv planlegge sightseeingen? Er guidene behjelpelige til 1)arrangere noe for gruppen el. 2)på annen måte hjelp til f.eks. lokal sightseeing, muren, etc.

Vi brukte sist AF og der var det jo et flott sightseeing opplegg - men noe tett pga. barna.

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/142246-inoradopt-kina-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kina-venter

Hei,

Vi er i Inor og har bare godt å si om dem. Holder på med vår andre adopsjon gjennom dem.

Her er noen svar på dine spørsmål, basert på vår reise for to år siden:

Du reiser i mindre grupper, og det gjør opplegget svært fleksibelt. Vi måtte ikke planlegge sightseeingen selv, men fikk hjelp av representanten på stedet til å lage et opplegg og ordne alt det praktiske. I Nanjing fikk vi f.eks. spørsmål om hva vi ville se og vi valgte å spilte ballen tilbake og ba dem lage et opplegg over hva vi BURDE se. Repr. leide inn minibuss + guide (universitetsansatt historiker!) og vi hadde en utrolig opplevelsesrik dag. Ellers var det mindre turer og endel utforsking på egen hånd. I Beijing fikk vi også spørsmål om hva vi ville, og turer ble ordnet for oss. Med en liten reisegruppe er det også enkelt å organisere minibusser eller taxier fra hotellet eller ta seg frem på egen hånd. Hvor mye opplegg dere ønsker er i stor grad opp til dere. Vi har reist mye og er ikke så glad i store reisefølger/fast opplegg, og valgte InorAdopt mye pga av dette. Alt det praktiske rundt adopsjonen ordnet de på en smidig og fin måte (slipper å tenke!). Dette er vår erfaring fra to år tilbake i tid, og det er sikkert andre her som kan oppdatere med nyere erfaringer.

Lykke til videre i prosessen!

Gjest Lykke til med valget

Hvis pengebeløpet betyr noe, ville jeg undersøkt hvilken forening som er billigst. Mener å ha sett at det er ganske stor forskjell mellom VB og AF - kan det stemme at AF er over 10.000 NOK billigere? I tillegg er AF sitt opplegg slik at det meste er inkludert, også måltider og utflukter. Selv om AF sine saksbehandlere ikke er verdens solstråler, så skal visstnok opplegget og turen være veldig bra.

Hvis pengebeløpet betyr noe, ville jeg undersøkt hvilken forening som er billigst. Mener å ha sett at det er ganske stor forskjell mellom VB og AF - kan det stemme at AF er over 10.000 NOK billigere? I tillegg er AF sitt opplegg slik at det meste er inkludert, også måltider og utflukter. Selv om AF sine saksbehandlere ikke er verdens solstråler, så skal visstnok opplegget og turen være veldig bra.

Johooo!

Det kom gladmelding fra VB her for en ukes tid siden. :o) Adopsjonsgebyret (tror jeg det heter) har gått ned med 5000 kr, og reisen har gått ned med 3500 kr per person. :o)

Så jeg tror ikke prisforskjellen medllom AF og VB eksisterer mer, jaffall er den ikke vesentlig. Inor sin pris har jeg ingen peiling på.

MVH

MVH

Gjest Kina-venter

Johooo!

Det kom gladmelding fra VB her for en ukes tid siden. :o) Adopsjonsgebyret (tror jeg det heter) har gått ned med 5000 kr, og reisen har gått ned med 3500 kr per person. :o)

Så jeg tror ikke prisforskjellen medllom AF og VB eksisterer mer, jaffall er den ikke vesentlig. Inor sin pris har jeg ingen peiling på.

MVH

MVH

Tror faktisk Inor er de rimligste, ihvertfall ved siste sammenligning

Hei juki.

Jeg støtter kina-venter fullt ut. Vi har også brukt Inor. Nå for 2 gang. Det har vært helt fantastiske. Reidun som er kontantperson på Kina er et fantastisk menneske. Første turen til Kina gikk helt smertefritt. Lu som passer på oss er rundt oss hele tiden og hjelper med alt som dukker opp. Kan absolutt anbefale Inor. Ha en god påske.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...