Gå til innhold

Å kjøpe barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest veldig, veldig anonym, hehe

Veldig bra! Men det hadde vært interessant å lese avisartikkelen også..

Artikkelen handlet om en ung, voksen adoptert. Det jeg (og mange andre) reagerte på, var at hun omtalte seg selv som kjøpt og betalt av sine adoptivforeldre. Hun så ingenting galt i å omtale seg selv på denne måten og hadde et godt forhold til sine foreldre.

Jeg hørte et foredrag der vedkommende,som jobber med barn, fortalte at når ungene lekte rollespil a la mor, far og barn, så hendte det seg at det var noen som skulle "dra og kjøpe seg et barn". Som regel ble da denne irettesatt av lekekameratene som mente at det ikke gikk an å kjøpe barn.

Da pleide hun å si: "Det går godt an, jeg er et slikt barn som er kjøpt og betalt av forldrene mine."

Artikkelen handlet om en ung, voksen adoptert. Det jeg (og mange andre) reagerte på, var at hun omtalte seg selv som kjøpt og betalt av sine adoptivforeldre. Hun så ingenting galt i å omtale seg selv på denne måten og hadde et godt forhold til sine foreldre.

Jeg hørte et foredrag der vedkommende,som jobber med barn, fortalte at når ungene lekte rollespil a la mor, far og barn, så hendte det seg at det var noen som skulle "dra og kjøpe seg et barn". Som regel ble da denne irettesatt av lekekameratene som mente at det ikke gikk an å kjøpe barn.

Da pleide hun å si: "Det går godt an, jeg er et slikt barn som er kjøpt og betalt av forldrene mine."

Du verden! Forstår godt at du reagerte. Godt at du gjorde det også.

Annonse

Gjest kinamamsen

Bare et spørsmål i min uvitenhet - går det penger også til barnehjemmene og / eller adopsjonsforeningene i giverlandet?

Da vi adopterte første gang i 1997 fikk vi et flott skriv i en liten perm der de takket for donasjonen til barnehjemmet. Jeg mener vi fikk opplyst at det gikk et større beløp til barnehjemmet og at CCA fikk betalt for den del av jobben med adopsjonen som de utførte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...