Gå til innhold

De skal straffe de skyldige...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym som F
Skrevet

De kommer vel hit hele bulten!!!

Skrevet

Etter det jeg vet, regner de med at 55 000 sivile irakere er blitt drept.

Dessverre så bryter USA med internasjonale konvensjoner ved ikke å ville føre statistikk over hvor mange de dreper.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Dessverre så bryter USA med internasjonale konvensjoner ved ikke å ville føre statistikk over hvor mange de dreper.

Med vennlig hilsen

gjeeesssp...

Skrevet

Med vennlig hilsen

«-Dessverre så bryter USA med internasjonale konvensjoner ved ikke å ville føre statistikk over hvor mange de dreper.-»

Huff ja, tenk det. Hvem har de lært det av tro? Hvordan kan de vite hvem de dreper når det hele tiden flyr bevæpnede bander rundt uten uniformer og dogtags?

Bikkjer uten halsbånd bør en skyte, uansett.

Skrevet

«-Dessverre så bryter USA med internasjonale konvensjoner ved ikke å ville føre statistikk over hvor mange de dreper.-»

Huff ja, tenk det. Hvem har de lært det av tro? Hvordan kan de vite hvem de dreper når det hele tiden flyr bevæpnede bander rundt uten uniformer og dogtags?

Bikkjer uten halsbånd bør en skyte, uansett.

Ja, og ved å gjøre det så er det faktisk USA som setter seg i samme klasse, med de andre som bryter MR.

Skrevet

Ja, og ved å gjøre det så er det faktisk USA som setter seg i samme klasse, med de andre som bryter MR.

Jeg ser ingen brudd på MR her. Kan du være mer spesifikk?

Skrevet

Jeg ser ingen brudd på MR her. Kan du være mer spesifikk?

Sånn rent bortsett fra å okkupere landet ulovlig, så er det brudd på Genève-konevnsjonen (jeg tror det er den) å ikke føre regnskap over dødsfall i en krig.

Skrevet

Sånn rent bortsett fra å okkupere landet ulovlig, så er det brudd på Genève-konevnsjonen (jeg tror det er den) å ikke føre regnskap over dødsfall i en krig.

Hvem sier at okkupasjonen av Irak er ulovlig?

Gjest QuePasta
Skrevet

Hei,

Den artikkelen er nesten ett år gammel, men det illustrerer jo på en fortreffelig måte hva som skjer når man ikke vil føre seriøs statistikk.

Med vennlig hilsen

Det kunne likevel vært interessant å høre hvor dine 55.000 kom fra.

Det er 550% mer enn hva selv http://www.iraqbodycount.net opererer med pr 19 mars i år.

Skrevet

Det kunne likevel vært interessant å høre hvor dine 55.000 kom fra.

Det er 550% mer enn hva selv http://www.iraqbodycount.net opererer med pr 19 mars i år.

Jeg sjekket tallene (en artikkel fra den kjente journalisten John Pilger). De 55000 var totalt; ifølge ham opererer Amnesty med "over 10000" sivile dødsfall.

Dog er det liten forskjell om man sammenligner 4 døde med 10000 eller 55000.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvem sier at okkupasjonen av Irak er ulovlig?

*ler*

Hvem (andre enn okkupantene) sier at den er lovlig?

Skrevet

*ler*

Hvem (andre enn okkupantene) sier at den er lovlig?

Det jo alltid like morsomt å observere at noen forsøker å fremstille FN som en etisk og moralsk høyborg som kjemper for menneskerettighetene. For hvem er det de har satt til å overvåke og rapportere brudd på menneskerettighetene?

Jo, det er land som Kina, Cuba, Syria, Pakistan, Saudi Arabia, Vietnam og Zimbawe og med Libya i formannsskapet. Verstingene i klassen skal betros oppgaver som ordensmenn, Kina alene står for 2/3 deler av alle brudd på menneskerettighetene her i verden.

Og hvem synger diskanten til denne organisasjonens bass her i Norge? Jo, det er den sosialistiske venstresiden i norsk politikk. Det er først og fremst i møte med Midtøsten og i nedslagsfeltet rundt gamle kjernekadre i den marxistiske klanen fra gamle Sosialistisk Folkeparti vi ser de politiske kulørene klarest, en klan hvis politiske ideologi har vært demokratiets fiende fra dag 1. Det blir noe stakkarslig over disse hybridene etter Stalin når de skal belære vestlig demokrati hva som er rett og hva som er galt her i verden.

De er ikke en del av løsningen, de er selve problemet.

Skrevet

Les én gang til: krigens folkerett pålegger ikke soldater å føre regnskap over væpnede renegater og kriminelle. Det ville ikke være mulig heller, da disse ikke bærer uniform eller dødsmerker(dogtags).

Ja, det faktisk en krigsforbrytelse å væpne seg mot en okkupasjonsmakt hvis en ikke står under en ansvarlig militær og politisk ledelse. Disse kan faktisk skytes ved standrett.

Og det er ikke noe jeg «tror».

Skrevet

Les én gang til: krigens folkerett pålegger ikke soldater å føre regnskap over væpnede renegater og kriminelle. Det ville ikke være mulig heller, da disse ikke bærer uniform eller dødsmerker(dogtags).

Ja, det faktisk en krigsforbrytelse å væpne seg mot en okkupasjonsmakt hvis en ikke står under en ansvarlig militær og politisk ledelse. Disse kan faktisk skytes ved standrett.

Og det er ikke noe jeg «tror».

De 10000 sivile er ikke kriminelle.

Skrevet

Det jo alltid like morsomt å observere at noen forsøker å fremstille FN som en etisk og moralsk høyborg som kjemper for menneskerettighetene. For hvem er det de har satt til å overvåke og rapportere brudd på menneskerettighetene?

Jo, det er land som Kina, Cuba, Syria, Pakistan, Saudi Arabia, Vietnam og Zimbawe og med Libya i formannsskapet. Verstingene i klassen skal betros oppgaver som ordensmenn, Kina alene står for 2/3 deler av alle brudd på menneskerettighetene her i verden.

Og hvem synger diskanten til denne organisasjonens bass her i Norge? Jo, det er den sosialistiske venstresiden i norsk politikk. Det er først og fremst i møte med Midtøsten og i nedslagsfeltet rundt gamle kjernekadre i den marxistiske klanen fra gamle Sosialistisk Folkeparti vi ser de politiske kulørene klarest, en klan hvis politiske ideologi har vært demokratiets fiende fra dag 1. Det blir noe stakkarslig over disse hybridene etter Stalin når de skal belære vestlig demokrati hva som er rett og hva som er galt her i verden.

De er ikke en del av løsningen, de er selve problemet.

Altså, i konklusjon: det er ikke lov.

Skrevet

Jeg sjekket tallene (en artikkel fra den kjente journalisten John Pilger). De 55000 var totalt; ifølge ham opererer Amnesty med "over 10000" sivile dødsfall.

Dog er det liten forskjell om man sammenligner 4 døde med 10000 eller 55000.

Med vennlig hilsen

John Pilger som sannhetsvitne,(!) mannen som mer enn noen fremstår som politiker så mye mer enn journalist og reporter, og som av sin egen arbeidsgiver er kastrert og strippet for enhver troverdighet. Jo takk!

Når skal du forresten komme med en definisjon på sivile, slik at vi kan klare å klassifisere påstandene dine i forhold til de tallene du pøser ut til stadighet? Hva med å linke til kildene dine?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...