Gå til innhold

Begynnende brystbetennelse?? Trenger gode råd nå!


Gjest ekorn

Anbefalte innlegg

Så skjer det igjen da. Nå er 1/4 av det ene brystet steinhardt og vondt. Begynnte i går natt, men trodde jeg fikk løsnet på det. Men i natt ble det ennå verre. Stod opp og prøvde å pumpe, men fikk nesten ikke ut noe, masserte med jordnøttolje, la på varme kluter og poser, tatt varm dusj til badet var en badstu, og har ammet på det brystet til hvert måltid siden, og underkjeven ligger mot det vonde området. Men det løsner ikke i det hele tatt... Det sitter bom fast.

Hva gjør jeg nå da?? Kan ikke komme på flere gode råd.Kjenner mange kuler opp fra brystvorten og utover i hele den delen av brystet.

Trenger gode råd raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest molmen

dersom det ikke gir seg etter 3-4 dager med hyppige tømminger og masse varmt vann, og du i tillegg har endel feber - GÅ TIL DOKTOREN!!!!!

god bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom det ikke gir seg etter 3-4 dager med hyppige tømminger og masse varmt vann, og du i tillegg har endel feber - GÅ TIL DOKTOREN!!!!!

god bedring

Takk for det. Har ikke feber ennå heldigvis, det er heller ikke blitt rødt. Så jeg håper det kan gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hjelpe om jeg får spray til å hjelpe på utdrivningsrefleksen??

Merker at den ikke er som den har vært, men vet ikke om det kan hjelpe??

Sønnen min er forresten straks 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hjelpe om jeg får spray til å hjelpe på utdrivningsrefleksen??

Merker at den ikke er som den har vært, men vet ikke om det kan hjelpe??

Sønnen min er forresten straks 4 mnd.

Hei !

Jeg syns det hjalp med spray, og å amme på det vonde brystet ved hvert måltid. Hvis du ikke har spray i huset, anbefaler jeg deg å amme fra det gode brystet til utdrivingsrefleksen er i gang på det vonde. Syns det gjorde litt mindre vondt da... Men vær obs på høy feber, og ta kontakt med lege. For mitt vedkommende var det bare antibiotika som hjalp ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære ekorn.

Du har allerede fått mange gode råd. Har du prøvd å stimulere utdrivningsrefleksen ved å trille brystknoppen mellom fingrene noen minutter før du ammer?

Ammer du på det gode brystet kan du også prøve å håndmelke på det vonde samtidig. Ved massering er det viktig at du ikke bruker makt eller er hårdhendt. Da blir melkegangene stående undr trykk og melk kan presses ut i vevet å gi en ikke bakteriell infeksjon.Når melken begynner å renne kan du mer bestemt stryke i melkegangenes retning mot brystknoppen. Om kulen ikke gradvis blir bedre etter noen dager må du ta kontakt med lege selv om du ikke har feber.Blir det gradvis bedre kan det gå noe tid før kulen er helt borte. Det er også viktig at det ikke går mere enn 3 timer på natten inntil kulen er betydelig mindre ellers kan du bli verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...