Gå til innhold

Støl hele tiden


Gjest Hurr

Anbefalte innlegg

Jeg har trent på helsestudio kontinuerlig i 2-3 måneder nå og trent i snitt 2 ganger i uken. Jeg har delt programmet i 2, så jeg trener i prinsippet hver muskelgruppe 1 gang i uken. I tillegg løper jeg o.l.

Hver gang jeg har trent, er jeg størl i 2-3 dager etterpå - fremdeles.

Burde man ikke slutte å bli støl etter å ha trent jevnlig en stund??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

nei, du burde ikke slutte å bli støl etter en tids trening. Treningsverken er en indikator på at du har trenet så hardt at det har oppstått slitasje i binevevet. Trapper du ned treningen noe, vil den forsvinne. Dersom du begynner å trene enda hardere, vil du også kunne oppleve at treningsverken forsvinner. Dette betyr at du nærmer deg en belastningsskade. Om du blir skadet eller ikke, er avhengig av din treningstilstand. Jo bedre trenet du er, jo mer treningsverk tåler du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...