Gå til innhold

vondt i foten


trisha

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette innlegget passer sånn ca her...

Jeg har i flere uker vært plaget med vondt i foten. Smertene kommer når jeg går/springer ol. og sitter på innsiden av fotbladet, noen cm forran ankelen (mellom ankelen og storetåa) Det er også vondt når jeg presser på området med fingeren. I noen dager nå har jeg ikke kjent mere smerter, men nå har onden begynt i den andre foten, på det samme stedet. Jeg har gått mye på asfaltvei i det siste, kan dette være grunnen? Jeg er en 19 år gammel jente og er ikke overvektig. Ikke har jeg tidligere hatt noe problemer med føttene. Bør jeg gjøre noe med problemet eller bare vente på at det skal gå over? Håper på svar!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sverre Mæhlum, Lege

Kjære Trisha

Det du beskriver kan være smerter fra festet av en seneplate under foten (plantarfascien). Det bakre festet kan bli irritert og gi smerter der du beskriver. Dersom du ikke har spesielt hulfot eller plattfot kan du prøve en såle som støtter oppunder fotbuen. Det kan hjelpe.Det er også mulig å tape opp foten og få smertelindring på den måten. Det kan du få en fysioterapeut til å gjøre. Om det ikke blir bedre av noe av dette, bør du oppsøke en lege og få ham/henne til å undersøke deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...