Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grip innledet: "Vi vet jo at muslimer har et anstrengt forhold til kvinner, og behandler dem langt verre en dyr."

Ikke ett ord om "fundamentalister".

Les favns nedsabling av Grips innlegg.

Leser du hele innlegget så ser du godt hva Grip mener, og han har fullt belegg for det han skriver der.

Ja - jeg har lest favns svar, og jeg er ikke enig med henne.

• Svar 148
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

63

• Goliath

30

• Grip

29

• Tinúviel

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Godt og klart formulert Grip.

Slike innlegg vil av Sør kun bli møtt av usaklige påstander - og vil som vanlig kun gå på deg som person.

Jeg må si meg enig i at sør har tapt seg litt i det siste.

Før kunne man ane tendenser til resonnementer i hans skriverier. Nå er det utelukkende surmulig, personfokusering og skjellsord.

Det gjør jo ikke så mye her på dol, men det må da være slitsomt å ha noe slikt i hus? Det aner meg at han ikke tillater mye uenighet i sin nærmeste krets.

Skrevet

Jeg må si meg enig i at sør har tapt seg litt i det siste.

Før kunne man ane tendenser til resonnementer i hans skriverier. Nå er det utelukkende surmulig, personfokusering og skjellsord.

Det gjør jo ikke så mye her på dol, men det må da være slitsomt å ha noe slikt i hus? Det aner meg at han ikke tillater mye uenighet i sin nærmeste krets.

Det er vel en grunn til at han tilbringer såpass mye tid her på DOL....?

Skrevet

Jeg er enig i at vi bør støtte Amnestys kampanje, for all del.

Dessuten oppfordrer jeg alle til å gjøre noen søk på nettet omkring kvinners kår i Pakistan f.eks. Se også etter det ufattelige omfang denne mishandlingen har. Det verste er jo at omfanget bare øker.

Straffene for slik mishandling er symbolske, og knapt nok det. Det er skjelden av gjerningsmennene får fengselstraff av betydning.

Vi snakker om hundrevis og tusenvis av tilfeller hvert år, bare i visse deler av Pakistan.

Mishandlingen er selvsagt en konsekvens av den patriarkalske kulturen de holder seg med, en kultur som nedvurderer kvinner systematisk.

Jeg synes ikke bærere av slike kulturer har noe å bidra med, og synes ikke at deres nærvær her i landet er noen berikelse.

For øvrig har nå båtsesongen begynt.

'Se også etter det ufattelige omfang denne mishandlingen har. Det verste er jo at omfanget bare øker.'

Det har jeg ikke kjennskap til, men hvis du har lest tall på dette, stemmer det nok. Det er i så fall skrekkelig.

'Straffene for slik mishandling er symbolske, og knapt nok det. Det er skjelden av gjerningsmennene får fengselstraff av betydning.'

Hvorfor er det slik? Råtne, korrupte rettssystemer dominert av menn med samme fundament i 'tradisjonene', kan være _ett_ svar.

'Vi snakker om hundrevis og tusenvis av tilfeller hvert år, bare i visse deler av Pakistan.'

Hva mener du, er det bare i bestemte distrikter dette foregår? I så fall, hva er forklaringen?

'Mishandlingen er selvsagt en konsekvens av den patriarkalske kulturen de holder seg med, en kultur som nedvurderer kvinner systematisk.'

Her er vi på dønn linje.

'Jeg synes ikke bærere av slike kulturer har noe å bidra med, og synes ikke at deres nærvær her i landet er noen berikelse.'

Nei, jeg vil heller ikke ha en syrebrenner som nabo og bestevenn. Men hva med ofrene? I barmhjertighetens navn bør vi gi rom for dem. Men de vet neppe om muligheten, og har neppe kapasitet til å søke om oppholdstillatelse på humanitært grunnlag.

Påskens lidelseshistorie er kanskje best egnet til å minne oss om de ufattelige lidelser som er HER og NÅ...

Skrevet

'Se også etter det ufattelige omfang denne mishandlingen har. Det verste er jo at omfanget bare øker.'

Det har jeg ikke kjennskap til, men hvis du har lest tall på dette, stemmer det nok. Det er i så fall skrekkelig.

'Straffene for slik mishandling er symbolske, og knapt nok det. Det er skjelden av gjerningsmennene får fengselstraff av betydning.'

Hvorfor er det slik? Råtne, korrupte rettssystemer dominert av menn med samme fundament i 'tradisjonene', kan være _ett_ svar.

'Vi snakker om hundrevis og tusenvis av tilfeller hvert år, bare i visse deler av Pakistan.'

Hva mener du, er det bare i bestemte distrikter dette foregår? I så fall, hva er forklaringen?

'Mishandlingen er selvsagt en konsekvens av den patriarkalske kulturen de holder seg med, en kultur som nedvurderer kvinner systematisk.'

Her er vi på dønn linje.

'Jeg synes ikke bærere av slike kulturer har noe å bidra med, og synes ikke at deres nærvær her i landet er noen berikelse.'

Nei, jeg vil heller ikke ha en syrebrenner som nabo og bestevenn. Men hva med ofrene? I barmhjertighetens navn bør vi gi rom for dem. Men de vet neppe om muligheten, og har neppe kapasitet til å søke om oppholdstillatelse på humanitært grunnlag.

Påskens lidelseshistorie er kanskje best egnet til å minne oss om de ufattelige lidelser som er HER og NÅ...

Det står en del om saken i min første link, i mitt første innlegg i tråden (Dagbladet).

Det finnes også ganske mye stoff her (fra TV2), hvis man ønsker å grave litt i fakta rundt saken:

http://www2.tv2.no/riketstilstand/n2i.vis?par=1333

Skrevet

Det står en del om saken i min første link, i mitt første innlegg i tråden (Dagbladet).

Det finnes også ganske mye stoff her (fra TV2), hvis man ønsker å grave litt i fakta rundt saken:

http://www2.tv2.no/riketstilstand/n2i.vis?par=1333

Neeei, skrev jeg virkelig _å_??? Skal vel være _og_, vel?

*blush*

Skrevet

Neeei, skrev jeg virkelig _å_??? Skal vel være _og_, vel?

*blush*

... eller ikke... *klør seg i og-å-petimeterhodet*

Skrevet

Det er ikke derfor du påpeker det, men KUN for å tråkke muslimer (menn og kvinner) på tærene, ved å forsøke å få dette til å være et muslimsk problem.

Les heller det favn skriver.

Hvorfor er du så opptatt av å personifisere og dømme andre, i stedet for å diskutere sak Sør?

Skrevet

Hvorfor er du så opptatt av å personifisere og dømme andre, i stedet for å diskutere sak Sør?

Hvorfor er du så interessert i "Sør"?

Skrevet

Jeg kan ta en smule selvkritikk på den linken, siden den er lite relevant for saken jeg ønsket å belyse.

Likevel vil jeg hevde at overgrep mot kvinner i sum har sammenheng med hvordan samfunnene generelt ser på likeverd og likestilling mellom kjønnene.

I sterkt patriarkalske samfunn vil overgrep mot kvinner ha bedre vilkår, for å si det slik.

Men altså; min link var ikke spesielt godt egnet til å belyse problemet.

Da er vi litt mer enige :-)

"......................."

Skrevet

Hvorfor er du så interessert i "Sør"?

Fordi jeg ikke helt forstår hvorfor du til stadighet er personfiksert og forutinntatt mot andre, mens du samtidig kritiserer andre når de gjør det samme mot deg.

Kan du forklare det, eller skal vi andre bare akseptere din dobbeltmoral og dine egne "regler" - som går ut på at de "regler" som gjelder for andre ikke gjelder for deg?

For hva gjør jeg "galt" når jeg diskuterer "Sør", når Sør hele tiden diskuterer "Grip"?

Utdyp det gjerne Sør....

Skrevet

Det er fornøyelig å se at du ikke evner å gjøre det, enda det (etter eget utsagn) burde være så enkelt.

Men igjen diskuterer du "Sør", istedet for sak, Goliath.

Som vanlig.

Jeg følger bare deg Sør - som vanlig.

At du ikke liker din egen oppførsel når du ser den brukt mot deg selv er ikke så rart:-)

Skrevet

Fordi jeg ikke helt forstår hvorfor du til stadighet er personfiksert og forutinntatt mot andre, mens du samtidig kritiserer andre når de gjør det samme mot deg.

Kan du forklare det, eller skal vi andre bare akseptere din dobbeltmoral og dine egne "regler" - som går ut på at de "regler" som gjelder for andre ikke gjelder for deg?

For hva gjør jeg "galt" når jeg diskuterer "Sør", når Sør hele tiden diskuterer "Grip"?

Utdyp det gjerne Sør....

Nei, hvis du vil diskutere "Sør" kan du gjøre det uten meg.

Skrevet

Jeg følger bare deg Sør - som vanlig.

At du ikke liker din egen oppførsel når du ser den brukt mot deg selv er ikke så rart:-)

Mer "Sør" fra deg.

Skrevet

Nei, hvis du vil diskutere "Sør" kan du gjøre det uten meg.

Hvorfor ønsker du da å diskutere "Grip" med Grip?

Skrevet

Mer "Sør" fra deg.

Som sagt - at du ikke liker din egen oppførsel når du ser den brukt mot deg selv er ikke så rart:-)

Skrevet

Hvorfor ønsker du da å diskutere "Grip" med Grip?

Hva har det med deg å gjøre hva Grip og jeg bestemmer oss for å diskutere?

Skrevet

Hva har det med deg å gjøre hva Grip og jeg bestemmer oss for å diskutere?

Ingen ting annet enn at jeg lurer på hvorfor du syter og klager straks jeg gjør det samme mot deg som du gjør mot Grip.

Hvis du ikke ønsker å svare meg når jeg gjør det, så er det bare å la være. Det er selvfølgelig helt opp til deg.

Men du er full av dobbeltmoral hvis du klager over at jeg gjør det.

For jeg gjør intet annet enn hva du forventer at Grip skal akseptere av deg og din oppførsel.....

Skrevet

Ingen ting annet enn at jeg lurer på hvorfor du syter og klager straks jeg gjør det samme mot deg som du gjør mot Grip.

Hvis du ikke ønsker å svare meg når jeg gjør det, så er det bare å la være. Det er selvfølgelig helt opp til deg.

Men du er full av dobbeltmoral hvis du klager over at jeg gjør det.

For jeg gjør intet annet enn hva du forventer at Grip skal akseptere av deg og din oppførsel.....

For et vås du presenterer.

Grip klarer nok å si ifra selv, uten deg som selvoppnevnt hoffnarr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...