Gå til innhold

Kombinere Nutramigen og Morsmelk - trenger råd

Anbefalte innlegg

Oktobermamma1365380484

Hei,

Jeg har en 51/2mnd. gammel sønn som jeg har fullammet til nå. Jeg føler at ammingen begynner å bli masete da jeg må jobbe mye med å holde produksjonen i gang. Jeg pumper og gir han melken for å holde ovesikt og kontroll over det han spiser. Begynte å gi han litt grøt for ca. 4 uker siden, men han har ikke vært veldig interessert. Ga han MME (NAN) i helgen som tillegg men han reagerte med elveblest (har hatt mistanke om at han har melkeallergi).

Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Skal jeg gi han en blanding av MM og Nutrimigen så lenge det går eller skal jeg gå over helt til Nutramigen eller skal jeg på "død og liv" pumpe meg

Trenger råd, gjerne fra dere som har erfaring med melkeallergi

Fortsetter under...

Gjest vær forsiktig

Min eldste sønn reagerte på kumelk, så dette er hvordan jeg gjorde det med nestemann:

Jeg fullammet til seks mnds alder, jeg opplevde at jeg hadde mye mer melk når jeg ammet enn når jeg pumpet. Så pumpet melk fikk han bare når jeg var borte, i grøten osv.

Jeg lot morsmelk være hoveddelen av matinntaket til han var over trekvart år, og var nesten eneste drikke til han var langt over året (fikk noe vann ved siden av).

Så jeg ville ammet så mye som mulig, og latt tilvenningen til annen mat tatt så lang tid som han trenger. Lag grøt på pumpet melk.

Når jeg sluttet med ammingen, prøvde jeg med frem med erstatning, og etterhvert med kumelk. ved toårsalderen tålte han kumelk helt fint (eldstemann som jeg ikke var så forsiktig med, tåler fortsatt ikke kumelk).

• 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...