Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk, men som du selv kan se så ble grupper som skulle sloss mot Israel åpenbart ikke formet før det ble snakk om Israels eksistens.

Var det vanskelig?

Du forsøker å snakke deg vekk fra det som du opprinnelig trodde var et superargument. Israel ble angrepet dagen etter proklamasjonen av staten, og av hele fem arabiske arméer. Samtlige ble jaget ut, men Jordan bet seg fast i Judea og Samaria og ville annektere dette landet. Det fikk du imidlertid ikke lov til av FN.

Israels eksistens har vært truet hele tiden, fra den dagen staten så dagens lys. Godt at du anerkjenner det faktum. Men nå er det slik at araberne fant ut at de ikke kan slå Israel militært, så da trenger de andre midler. Her kom PLO inn i bildet på et tidlig tidspunkt.

Det bør jo også være et tankekors, som jeg også har påpekt ganske ofte, at PLO kjempet for å frigjøre et land som enda ikke var okkupert. Men dette har vel du en god forklaring på?

He?

Fortsetter under...

• Svar 179
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

67

• Sør

55

• Goliath

18

• Flows

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Beklager. Skal forsøke å skrive mer saklige innlegg heretter,

Godt. Jeg vet du kan.

Skrevet

Så flott at innrømmer at du ikke kan svare for deg.

Vel, her er et par spørsmål til deg, så skal vi se hvor flink DU er til å svare for deg:

1: Hvorfor ble PLO dannet i 1964, tre år før denne såkalte okkupasjonen?

2: Hvorfor vil Arafat repatriere 4 millioner arabere til Israel hvis målet er en palestinsk stat?

Skrevet

Forhold deg til virkeligheten!

Sannheten er at du ikke finne EN ENESTE nasjon som er enig med deg. Ikke noen uten om noen fundamentalister.

SAMTLIGE nasjoner i verden mener at palestinerene skal ha deres egen stat.

Jeg forholder meg til mennesker, ikke nasjoner. Jeg kjenner ikke en eneste «nasjon». Men jeg får mange henvendelser fra folk som både takker og gratulerer hver gang jeg har knøvla en marxist-leninist i lokalavisa eller i en plenumsdebatt.

Skrevet

Vel, her er et par spørsmål til deg, så skal vi se hvor flink DU er til å svare for deg:

1: Hvorfor ble PLO dannet i 1964, tre år før denne såkalte okkupasjonen?

2: Hvorfor vil Arafat repatriere 4 millioner arabere til Israel hvis målet er en palestinsk stat?

Fordi palestinerne heller ikke følte seg frie da.

Hva så? Det må du spørre han om.

====

Derimot har dine spørsmål ingen relevans til det jeg påpekte.

Skrevet

Jeg forholder meg til mennesker, ikke nasjoner. Jeg kjenner ikke en eneste «nasjon». Men jeg får mange henvendelser fra folk som både takker og gratulerer hver gang jeg har knøvla en marxist-leninist i lokalavisa eller i en plenumsdebatt.

Nei, og som du vet så kan du kanskje finne noen millioner som er enige med deg, mens det finnes MILLARDER som ikke er det.

Beklager at jeg igjen har satt de i forlegenhet.

Annonse

Skrevet

Du forsøker å snakke deg vekk fra det som du opprinnelig trodde var et superargument. Israel ble angrepet dagen etter proklamasjonen av staten, og av hele fem arabiske arméer. Samtlige ble jaget ut, men Jordan bet seg fast i Judea og Samaria og ville annektere dette landet. Det fikk du imidlertid ikke lov til av FN.

Israels eksistens har vært truet hele tiden, fra den dagen staten så dagens lys. Godt at du anerkjenner det faktum. Men nå er det slik at araberne fant ut at de ikke kan slå Israel militært, så da trenger de andre midler. Her kom PLO inn i bildet på et tidlig tidspunkt.

Det bør jo også være et tankekors, som jeg også har påpekt ganske ofte, at PLO kjempet for å frigjøre et land som enda ikke var okkupert. Men dette har vel du en god forklaring på?

He?

Nettopp. Mange år ETTERPÅ.

Skrevet

Isåfall har jo Hamas åpenbart samme rett til å likvidere Sharon.

Men du "glemte" å si når Arafat ble dømt...

«-Isåfall har jo Hamas åpenbart samme rett til å likvidere Sharon.-»

De vil nok forsøke, og det vil i så fall ikke være første gangen araberne dreper en israelsk minister. La meg bare minne deg om Israels turistminister, Rehavam Zeevi, som ble skutt av PLFP på et hotel i Jerusalem.

Det skulle vel være unødvendig å si at et slikt forsøk vil utløse et ragnarokk over arabiske terrororganisasjoner, og at Arafat øyeblikkelig likvideres.

«-Men du "glemte" å si når Arafat ble dømt... -»

Nei, lær deg å lese; jeg etterlyser rettferdighet for de som denne morderen har myrdet av uskyldige de siste førti årene. Hvorfor Sharon, og ikke Arafat? Har Arafat blancofullmakt til å drepe kvinner og barn? Er han immun mot alle lover?

Skrevet

Fordi palestinerne heller ikke følte seg frie da.

Hva så? Det må du spørre han om.

====

Derimot har dine spørsmål ingen relevans til det jeg påpekte.

...hva som er relevant her. Jeg stilte DEG to spørsmål, og vil gjerne at DU skal svare. Når jeg ser palestinerne, så skal jeg nok spørre dem også.

Men du først.

Skrevet

Nei, og som du vet så kan du kanskje finne noen millioner som er enige med deg, mens det finnes MILLARDER som ikke er det.

Beklager at jeg igjen har satt de i forlegenhet.

Jeg er ikke forlegen, og føler heller ikke at jeg har noen grunn til det. Ikke engang om du skulle ha rett, at det virkelig er milliarder som står mot mine millioner.

Dette er demokrati vs. diktatur, og da er det ingen tvil om hvem som har retten på sin side.

Skrevet

Jeg er ikke forlegen, og føler heller ikke at jeg har noen grunn til det. Ikke engang om du skulle ha rett, at det virkelig er milliarder som står mot mine millioner.

Dette er demokrati vs. diktatur, og da er det ingen tvil om hvem som har retten på sin side.

Ja, det er selvsagt milliardene som har demokratiet på sin side.

Skrevet

Nettopp. Mange år ETTERPÅ.

Så du har altså ingen forklaring på det? Ikke engang litt flau over å oppdage at PLO ble dannet for å frigjøre noe som enda ikke var okkupert?

Er ikke dette et klart bevis på at samtlige araberne ønsker staten Israel utslettet, og at dette også kan bevises gjennom PLOs charter av 1968, Fatahs Lov og Etappeplanen?

Du sitter i sausfatet, far, innrøm det og gå å legg deg nedpå litt. Det har sikkert vært en hard tørn. ;^)

Skrevet

...hva som er relevant her. Jeg stilte DEG to spørsmål, og vil gjerne at DU skal svare. Når jeg ser palestinerne, så skal jeg nok spørre dem også.

Men du først.

Jeg har, i motsetning til deg, svart.

Annonse

Skrevet

Så du har altså ingen forklaring på det? Ikke engang litt flau over å oppdage at PLO ble dannet for å frigjøre noe som enda ikke var okkupert?

Er ikke dette et klart bevis på at samtlige araberne ønsker staten Israel utslettet, og at dette også kan bevises gjennom PLOs charter av 1968, Fatahs Lov og Etappeplanen?

Du sitter i sausfatet, far, innrøm det og gå å legg deg nedpå litt. Det har sikkert vært en hard tørn. ;^)

Du skriver: "Er ikke dette et klart bevis på at samtlige araberne"

Nei, hvorfor skulle det være det, mer enn Israels opprettelse skulle være bevis på at israelere ønsker å utslette Finnland.

Du våser! Men fortsett gjerne, fordi du underholder sikkert noen.

Skrevet

Ja, det er selvsagt milliardene som har demokratiet på sin side.

Og med det mener jeg selvsagt at vi ser på disse mililiardene og hva slags styresett de representerer. Kina, f. eks. er intet demokrati, ei heller et eneste av disse landene forøvrig som er satt til å overvåke og rapportere brudd på Menneskeretighetene.

Men dette er selvsagt detaljer som du i din iver etter å utslette staten Israel er villig til å overse glatt, ikke sant?

Jeg tror fan ikke du aner hva demokrati er for noe engang.

Skrevet

«-Isåfall har jo Hamas åpenbart samme rett til å likvidere Sharon.-»

De vil nok forsøke, og det vil i så fall ikke være første gangen araberne dreper en israelsk minister. La meg bare minne deg om Israels turistminister, Rehavam Zeevi, som ble skutt av PLFP på et hotel i Jerusalem.

Det skulle vel være unødvendig å si at et slikt forsøk vil utløse et ragnarokk over arabiske terrororganisasjoner, og at Arafat øyeblikkelig likvideres.

«-Men du "glemte" å si når Arafat ble dømt... -»

Nei, lær deg å lese; jeg etterlyser rettferdighet for de som denne morderen har myrdet av uskyldige de siste førti årene. Hvorfor Sharon, og ikke Arafat? Har Arafat blancofullmakt til å drepe kvinner og barn? Er han immun mot alle lover?

Så nå innrømmer du altså at Hamas har like mye "rett" til å likvidere Sharon, som motsatt. Ok.

===

Arafats er altså ikke dømt for noe.

Takk.

Skrevet

Jeg har, i motsetning til deg, svart.

Nei, du har ikke det, du vrir deg unna. Men jeg kommer til å stille spørsmålet igjen - og igjen - og igjen.

Skrevet

Du skriver: "Er ikke dette et klart bevis på at samtlige araberne"

Nei, hvorfor skulle det være det, mer enn Israels opprettelse skulle være bevis på at israelere ønsker å utslette Finnland.

Du våser! Men fortsett gjerne, fordi du underholder sikkert noen.

Men jeg akspeterer at du ikke kan forsvare standpunktene dine. Hvis dette er måte å si det på, så skal ikke jeg plage deg med flere reality checks.

Skrevet

Og med det mener jeg selvsagt at vi ser på disse mililiardene og hva slags styresett de representerer. Kina, f. eks. er intet demokrati, ei heller et eneste av disse landene forøvrig som er satt til å overvåke og rapportere brudd på Menneskeretighetene.

Men dette er selvsagt detaljer som du i din iver etter å utslette staten Israel er villig til å overse glatt, ikke sant?

Jeg tror fan ikke du aner hva demokrati er for noe engang.

Du kunne ta et "verdensvalg" (helt uavhengig) og du vet like godt som meg at det ville vært et overveldende flertall for at staten Palestina skulle opprettes umiddelbart.

Skrevet

Så nå innrømmer du altså at Hamas har like mye "rett" til å likvidere Sharon, som motsatt. Ok.

===

Arafats er altså ikke dømt for noe.

Takk.

Du er som å høre dattera mi på 7 når'a er i det rette hjørnet. Fåjækkegåtterisåkandubarehadesågåttdummen...

Du tør jo ikke gå inn i en saklig diskusjon som ikke går strikt på dine premisser. Er du så feig at du ikke engang kan komme ut av skallet for å se verden med litt annet en marxismens stive blikk?

*himler*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...