Mr Kahn Skrevet 6. april 2004 Forfatter Skrevet 6. april 2004 Mener du at jeg burde forsvart arabiske drap på jødiske kvinner og barn? Mener du med det å si at du forsvarer jødiske drap på arabiske kvinner og barn? Problemet ditt er det du er inne på i siste avsnitt. Du er ikke interessert i diskusjon, kun å "representere en av disse sidene". Da har du i allefall tilstått det, at du representerer den ene siden. Forskjellen på jøder og arabere er at jøder dreper ikke barn med overlegg. De sender heller ikke sine egne barn foran seg når de skal ut i krigen. Her har du åpenbart falt for en ensidig mediepropganda. En annen ting, det blir ingen diskusjon hvis jeg skulle representert begge sider. Jeg trodde virkelig ikke jeg måtte forklare slike selvfølgeligheter. 0 Siter
Gjest neofix Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Forskjellen på jøder og arabere er at jøder dreper ikke barn med overlegg. De sender heller ikke sine egne barn foran seg når de skal ut i krigen. Her har du åpenbart falt for en ensidig mediepropganda. En annen ting, det blir ingen diskusjon hvis jeg skulle representert begge sider. Jeg trodde virkelig ikke jeg måtte forklare slike selvfølgeligheter. For at det skal bli en diskusjon må man ha en aksept for at det FINNES flere sider. Det gjør ikke du. Du tror at alle som motsier deg angriper deg som person eller er dumme. Forøvrig svarte du ikke på spørsmålet. Er det OK at jøder dreper arabiske kvinner og barn? Jeg syns ikke det. Jeg syns heller ikke det er OK at arabere dreper jødiske kvinner og barn. 0 Siter
Goliath Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 For at det skal bli en diskusjon må man ha en aksept for at det FINNES flere sider. Det gjør ikke du. Du tror at alle som motsier deg angriper deg som person eller er dumme. Forøvrig svarte du ikke på spørsmålet. Er det OK at jøder dreper arabiske kvinner og barn? Jeg syns ikke det. Jeg syns heller ikke det er OK at arabere dreper jødiske kvinner og barn. Synes du det finnes noen forskjell i det å ha som mål å drepe så mange kvinner og barn som mulig, og i det å prøve å begrense det så godt som mulig der målet med aksjonen er å ta de militante skyldige? Eller synes du at målet er uvesentlig, og at det kun skal fokuseres på resultatet? Og i så fall - hvordan vurderer du det samme ved f.eks dødsfall i trafikken, uaktsomt drap/forsetlig drap mm? Og vilke argumenter har du hvis du ikke vurderer dette ut i fra de samme prinsipper? 0 Siter
Gjest neofix Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Synes du det finnes noen forskjell i det å ha som mål å drepe så mange kvinner og barn som mulig, og i det å prøve å begrense det så godt som mulig der målet med aksjonen er å ta de militante skyldige? Eller synes du at målet er uvesentlig, og at det kun skal fokuseres på resultatet? Og i så fall - hvordan vurderer du det samme ved f.eks dødsfall i trafikken, uaktsomt drap/forsetlig drap mm? Og vilke argumenter har du hvis du ikke vurderer dette ut i fra de samme prinsipper? Selvsagt er det forskjell. Men - det kan ikke benektes at det har dødd kvinner og barn på BEGGE sider i konflikten. Hvorvidt den ene siden dreper med overlegg vil jeg ikke driste meg til å uttale meg om - da jeg ikke kjenner noen av dem som driver med slikt. :-) Det er forskjell i måten de "kriger" på - men man må innse at det faktisk ER en krig, ikke en fremmed okkupasjon, og heller ikke tilfeldig terrorisme. 0 Siter
Goliath Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Selvsagt er det forskjell. Men - det kan ikke benektes at det har dødd kvinner og barn på BEGGE sider i konflikten. Hvorvidt den ene siden dreper med overlegg vil jeg ikke driste meg til å uttale meg om - da jeg ikke kjenner noen av dem som driver med slikt. :-) Det er forskjell i måten de "kriger" på - men man må innse at det faktisk ER en krig, ikke en fremmed okkupasjon, og heller ikke tilfeldig terrorisme. Visst er det en krig. Og i denne krigen vil jeg våge en påstand om at palestinerne begår vesentlig flere og grovere krigsforbrytelser enn Israelerne når det gjelder de bevæpnede aksjonene. For selv om du ikke vil kalle det "tilfeldig terrorisme" - så er palestinernes aksjoner der hensikten er å drepe så mange uskyldige kvinner og barn som mulig, rene terroraksjoner. 0 Siter
Gjest neofix Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Visst er det en krig. Og i denne krigen vil jeg våge en påstand om at palestinerne begår vesentlig flere og grovere krigsforbrytelser enn Israelerne når det gjelder de bevæpnede aksjonene. For selv om du ikke vil kalle det "tilfeldig terrorisme" - så er palestinernes aksjoner der hensikten er å drepe så mange uskyldige kvinner og barn som mulig, rene terroraksjoner. Grunnen til at jeg skriver som jeg gjør er at jeg forsøker å argumentere med Mr Kahn... :-) Dødfødt... I allefall - jeg mener at det ER en krig, og en urett forsvarer ikke den andre. Det araberne har som er spesielt er selvmordsbombere. Det gjør jo også at "aksjonene" ikke alltid er instruert fra toppen, men at hvem som helst kan få det for seg at de skal bli martyrer. Det er i seg selv en forferdelig ting som araberne er relativt unike som har. (Selvmordsbombing) Jeg reagerer på Mr Kahns fremstillig av Israel som et stakkarslig land, bestående av forfulgte og terroriserte jøder, som bare vil andre vel, og som ingen i verden vi ha kontakt med. Saken har flere sider. Jeg sier ikke med det at jeg forsvarer palestinernes aksjoner. Jeg sier bare at man må se på HELE saken. Midtøsten er komplisert. 0 Siter
Gjest neofix Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Visst er det en krig. Og i denne krigen vil jeg våge en påstand om at palestinerne begår vesentlig flere og grovere krigsforbrytelser enn Israelerne når det gjelder de bevæpnede aksjonene. For selv om du ikke vil kalle det "tilfeldig terrorisme" - så er palestinernes aksjoner der hensikten er å drepe så mange uskyldige kvinner og barn som mulig, rene terroraksjoner. Bare glemte noe - om terror - at det er terroraksjoner kan jeg være med på. Det jeg skrev og mente med "tilfeldig terror" er at palestinerne rammer ikke jødene tilfeldig. Det ligger veldig mye "grums" bakom. Jødene har blod på hendene sine de også. 0 Siter
Goliath Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Grunnen til at jeg skriver som jeg gjør er at jeg forsøker å argumentere med Mr Kahn... :-) Dødfødt... I allefall - jeg mener at det ER en krig, og en urett forsvarer ikke den andre. Det araberne har som er spesielt er selvmordsbombere. Det gjør jo også at "aksjonene" ikke alltid er instruert fra toppen, men at hvem som helst kan få det for seg at de skal bli martyrer. Det er i seg selv en forferdelig ting som araberne er relativt unike som har. (Selvmordsbombing) Jeg reagerer på Mr Kahns fremstillig av Israel som et stakkarslig land, bestående av forfulgte og terroriserte jøder, som bare vil andre vel, og som ingen i verden vi ha kontakt med. Saken har flere sider. Jeg sier ikke med det at jeg forsvarer palestinernes aksjoner. Jeg sier bare at man må se på HELE saken. Midtøsten er komplisert. Jeg forsvarer heller ikke alt hva Israel gjør og har gjort. Begge sider har blod på hendene, men om jeg var nødt til å velge side - så ville jeg valgt Israel. 0 Siter
Gjest neofix Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Jeg forsvarer heller ikke alt hva Israel gjør og har gjort. Begge sider har blod på hendene, men om jeg var nødt til å velge side - så ville jeg valgt Israel. Hvis jeg ble nødt til å velge side.... så er det teoretisk større sannsynlighet for at jeg ville velge Israel enn Palestina. Men jeg syns ikke jødene skal "slippe unna med drap" bare fordi de har vært forfulgt og forsøkt utryddet... Med andre ord - jeg verken kan eller vil forsvare alt Israel står for og gjør. Tvert i mot ser det ut til at Israel (i likhet med Palestina) gjør hva de kan for å sabotere alle forsøk på fred. Mitt "hovedargument" for å støtte Israel fremfor Palestina er at jeg generelt er litt "redd" araberne... Redd for hva de kan finne på hvis de får for mye makt. Men jeg klarer godt å se at også araberne i dette området har blitt utsatt for store uretter - både av FN og av Israel. 0 Siter
Gjest ZT Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Takk for det. Joda, jeg kjenner til den nære og sære forbindelsen mellom nazistene og Arafats onkel. Faktum er at Husseini hadde sin egen SS-divisjon; Handschar, som sto for 90 prosent av jødeutryddelsen i øst-Europa og drap på 1,5 millioner serbere. Ikke rart at serberne hater muslimer. Så det er ikke første gangen at araberne er involvert i forsøk på utryddelse av jøder. Det har du nok rett i. Både lærebøker i historie og de største TV-kanalene underslår mange slike fakta. Ingenting virker mer samlende på arabere enn jødehat. Utryddelse av jøder er jo islams viktigste sak. Det har muslimer drevet med i stort omfang helt siden islam ble oppfunnet. 0 Siter
Goliath Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Hvis jeg ble nødt til å velge side.... så er det teoretisk større sannsynlighet for at jeg ville velge Israel enn Palestina. Men jeg syns ikke jødene skal "slippe unna med drap" bare fordi de har vært forfulgt og forsøkt utryddet... Med andre ord - jeg verken kan eller vil forsvare alt Israel står for og gjør. Tvert i mot ser det ut til at Israel (i likhet med Palestina) gjør hva de kan for å sabotere alle forsøk på fred. Mitt "hovedargument" for å støtte Israel fremfor Palestina er at jeg generelt er litt "redd" araberne... Redd for hva de kan finne på hvis de får for mye makt. Men jeg klarer godt å se at også araberne i dette området har blitt utsatt for store uretter - både av FN og av Israel. Da er vi litt enige, og litt uenige:-) Ha en god påske! 0 Siter
Grip Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Da er vi litt enige, og litt uenige:-) Ha en god påske! Ville det ikke ved inngangen til påsken, være et mulig bidrag til løsning å rett og slett flatbombe Mekka? Ville ikke det spisse konflikten såpass at man fant en løsning? 0 Siter
Goliath Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Ville det ikke ved inngangen til påsken, være et mulig bidrag til løsning å rett og slett flatbombe Mekka? Ville ikke det spisse konflikten såpass at man fant en løsning? Det er vel muligens et aktuelt fremtidssenario - men kanskje ikke allerede denne påsken? 0 Siter
Flows Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 :-) hehe "pc- trollet" kaller vi ham her jeg bor :-) mvh 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 6. april 2004 Forfatter Skrevet 6. april 2004 For at det skal bli en diskusjon må man ha en aksept for at det FINNES flere sider. Det gjør ikke du. Du tror at alle som motsier deg angriper deg som person eller er dumme. Forøvrig svarte du ikke på spørsmålet. Er det OK at jøder dreper arabiske kvinner og barn? Jeg syns ikke det. Jeg syns heller ikke det er OK at arabere dreper jødiske kvinner og barn. Du sparker inn vidåpne dører, du finner ikke ett eneste sted der jeg har skrevet at det er greit å drepe kvinner og barn. Du stiller også spørsmålet helt feil, omtrent som jeg skulle spurt om du har sluttet å slå din kone. Hvis jøder hadde drept arabiske kvinner og barn med overlegg, så ville jeg fordømt dette på det sterkeste, jeg ville ikke skrevet et eneste innlegg til forsvar for staten Israel hvis jeg hadde hatt mistanke om at de drev med slikt. Araberne derimot, har bevist time and time again at de utelukkende går etter sivile, og at det er helt greit å steine, bombe eller skyte jøder, uansett kjønn og alder. Det er dette jeg ikke aksepterer, og jeg kan heller ikke akseptere at noen ønsker å overbevise meg om at dette er frihetskamp eller veien til fred. Og jeg blir ikke mer medgjørlig av at noen ikke klarer å komme med et eneste fornuftig argument uten å lire av seg en eller annen «morsomhet» på min bekostning. Våg å diskutere sak, og gi meg et alternativ som er troverdig. 0 Siter
Goliath Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 hehe "pc- trollet" kaller vi ham her jeg bor :-) mvh He-he...det synes jeg var et alt for snillt kallenavn til han :-) 0 Siter
Flows Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 He-he...det synes jeg var et alt for snillt kallenavn til han :-) Mulig det er for snilt, men vi ser ham liksom for oss der han ligger på lur under p.c- bordet, spretter frem og roper BØ når han ser bestemte nick logger på. Derav pc-trollet :-) mvh 0 Siter
Goliath Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 Mulig det er for snilt, men vi ser ham liksom for oss der han ligger på lur under p.c- bordet, spretter frem og roper BØ når han ser bestemte nick logger på. Derav pc-trollet :-) mvh Hadde han bare ropt BØ så. Uheldigvis spyr han ut av seg så mye annet også...he-he 0 Siter
Sør Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 Hadde han bare ropt BØ så. Uheldigvis spyr han ut av seg så mye annet også...he-he Det er fint hvis du kan diskutere sak, istedet for "Sør". 0 Siter
Goliath Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 Det er fint hvis du kan diskutere sak, istedet for "Sør". he-he-he....der spratt han frem gitt! Si meg - driver du å stalker meg? :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.