Hugmee Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hei Vi venter som dere vet på å få hente vår lille thai-prins hjem. I mellomtiden dukker alle mulige spørsmål opp: Trenger han å bruke solkrem og solbriller? Han er jo vandt med den sterke sola som er der, så hvordan skal vi best beskytte han? Hvor mye leker bør vi ha? Vi har bare noen bøker, kosedyr og litt duplo han fikk til jul. Bør vi kjøpe inn mer på forhånd og isåfall hva? Vi er blitt tilbudt å låne et hus i spania i sommer. Venter vi fremdeles så er jo det flott, men hva hvis vi har hentet han hjem? Er det dumt å dra på ferie kort tid etter hjemkomsten? Hva gjør vi isåfall med pass til han - får han et midlertidig et? Kan noen fortelle meg litt om det - kriterier, tidsaspekt osv ? Tror det var spørsmålene for nå, men det kommer sikkert flere etterhvert :-) Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142603-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykketil Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Jeg kan ikke svare på alt du spør om,men kan si litt om hva vi gjorde. Vi har adoptert fra Kina og der fikk barna eget kinesisk pass til utreise fra Kina og et norsk pass ( fra den norske ambassaden i Beijing)for innreise i Norge. Alt dette ble ordnet for oss mens vi var i Kina. Vi hadde med lite leker, et kosedyr og en bitteliten billedbok og en liten ball. Solkrem bruker vi her hjemme, tror sart barnehud godt kan beskyttes med det uansett. Det hadde ikke passet for oss og reise på ferie med en gang vi kom hjen, følte veldig at da trengte barnet ro og ikke så mange nye inntrykk. Dessuten var vi veldig slitne alle mann! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142603-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-898825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
muangthai Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hei på deg! Solkrem og briller; JA. Junior er behørig smurt fra dag en. Selvom Thailand er et solfylt land utsettes ikke barna for så mye direkte sollys og barnehud er sart uansett kulør. Om våren når det er skarpt og sol få han antydning soleksem hvis vi ikke bruker solkrem. Solen er skarp for små barneøyne bruke caps og/ eller solbriller. Leker vil jeg tippe det fylles opp med rimelig fort. Ang. Spaniatur så mener jeg å huske at det står noe om å kontakte landets ambassade(spania) om fremgangsmåte evt. visumsøknad da junior på det tidspunktet ikke er norsk statsborger. Om det er tidlig å reise rett etter evt. henting må dere kjenne etter selv hva som er rett for dere. Men det er viktig med stabile tilstander i starten. -Og man er bra mettet/ sliten etter en Thailandtur. Det eneste vi ønsket var ro og fred i heimen. Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142603-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-898836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hvorvidt det er dumt eller mulig å dra på ferie kort tid etter hjemkomsten avhenger jo av hvordan gutten er. Selv syntes jeg det var vanskelig å planlegge noe som helst slikt før jeg så hvordan gutta var. Med førstemann hadde det nok gått helt fint, men ikke med Lillebror. Skal dere reise noe sted må han reise med sitt thailandske pass, så dere må ha med papirene dere fikk i Thailand (i tilfelle spøsmål ved inn- og utreise) samt søke visum for ham hvis det er visumplikt for thaier i Spania. Storebror var vernet mot sola før han kom til oss, men han har aldri blitt brent. Lillebror blir heller aldri brent, men han var brun som ei nøtt ved overtakelsen selv om han fra naturens side har lys hud etter thailandsk målestokk og var tydeligvis vant til direkte sol. Likevel skader det jo ikke å smøre dem eller la gutten bruke solbriller. Alles øyne bør vel vernes mot direkte sollys. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142603-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-898880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.