Gå til innhold

Jeg trenger en kvinnelig frivillig...

Anbefalte innlegg

Pappa Bjørn
Skrevet

LETTmatros! :)

LETTmatros med forkjærlighet for vafler?*L*

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Pappa Bjørn

16

• toci

5

• Grip

3

• Kizza1365380506

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Terakotta
Skrevet

LETTmatros med forkjærlighet for vafler?*L*

mmmm:-)

Gjest Daisy
Skrevet

Lang tur, da må vi ha mye ankerdram. Jeg har et anker ombord så kanskje du kunne ta med litt dram?*L*

Jeg fikser dram! (Men vi kan jo stoppe i Strømstad å kjøpe og...)

Pappa Bjørn
Skrevet

Jeg fikser dram! (Men vi kan jo stoppe i Strømstad å kjøpe og...)

Det er bare en svipp, så det ordner vi. Vi må vel ha "nogra burkor med hermetik" på vår ferd også.*L*

Gjest Daisy
Skrevet

Det er bare en svipp, så det ordner vi. Vi må vel ha "nogra burkor med hermetik" på vår ferd også.*L*

Bare ikke spaghetti a la capri *æsj*

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Må jeg kalle båten Don Corleone og ha piratflagg da eller?*L*

Spiller ingen rolle, bare jeg får knuse flaska og være med på turen m/tilbehør:-)

Skrevet

Eg e ganske knusego`, så den jobben kan eg me letthet ta på meg!

Og ellers; trenger du båtplass? Kjøpte meg en båtplass i går, og lurer litt på ka eg ska gjøre me an.. :o)

Gjest Daisy
Skrevet

Og ellers; trenger du båtplass? Kjøpte meg en båtplass i går, og lurer litt på ka eg ska gjøre me an.. :o)

Du har båtplass men ikke båt?

Morsomt å bade fra da :P

Skrevet

Du har båtplass men ikke båt?

Morsomt å bade fra da :P

Ja, det va det eg tenkte.. Eller egentlig så tenkte eg vel mest på å øke verdien på huset mitt, då, men.. :o)

Skrevet

Du kan ikke ha noe særlig godt lag med damer, hvis du vinteren gjennom bebreider dem for dårlig utført matrosarbeid.

Har du ikke hørt om skryt og motivering?

Gjest Daisy
Skrevet

Ja, det va det eg tenkte.. Eller egentlig så tenkte eg vel mest på å øke verdien på huset mitt, då, men.. :o)

Å ja, da så... hehe. Kunne hende du gikk med en båt-drøm, men alt du hadde råd til var plassen :P

Pappa Bjørn
Skrevet

Desperat etter båtplass. Grunneieren av området jeg brukte i fjor krangler fælt om gjeldende bruksrett, så jeg vet ikke om jeg gidder det igjen i år.

Pappa Bjørn
Skrevet

Du kan ikke ha noe særlig godt lag med damer, hvis du vinteren gjennom bebreider dem for dårlig utført matrosarbeid.

Har du ikke hørt om skryt og motivering?

Her er det snakk om en liten hevn etter all kjeften jeg fikk etter noe slett arbeid med å henge opp gardiner. Jeg har mange ganger fått høre at det kanskje ikke er min sterke side, noe jeg egentlig er ganske glad for. Men da må kjerringa tåle at enkelte av sommerens episoder får god spalteplass i familieposten den neste tiden.

Ta det med ro du. Vi har klart å holde oss langt unna skilsmissens rand før du kom med dine velmenende råd, så dette ordner vi.

Nå har jeg riktignok steget til Admiral i løpet av vinteren så jeg kan vel ikke garantere at sommeren blir uten kommandering. Det pleier vel likevel å bli en god tone når vi går i land på en holme og koser oss med hvitvin og reker mens vi ser på skumringen over sjøen.

Herregud, kan ikke sommeren komme snart?

Skrevet

Her er det snakk om en liten hevn etter all kjeften jeg fikk etter noe slett arbeid med å henge opp gardiner. Jeg har mange ganger fått høre at det kanskje ikke er min sterke side, noe jeg egentlig er ganske glad for. Men da må kjerringa tåle at enkelte av sommerens episoder får god spalteplass i familieposten den neste tiden.

Ta det med ro du. Vi har klart å holde oss langt unna skilsmissens rand før du kom med dine velmenende råd, så dette ordner vi.

Nå har jeg riktignok steget til Admiral i løpet av vinteren så jeg kan vel ikke garantere at sommeren blir uten kommandering. Det pleier vel likevel å bli en god tone når vi går i land på en holme og koser oss med hvitvin og reker mens vi ser på skumringen over sjøen.

Herregud, kan ikke sommeren komme snart?

Sitter du der og forteller at du ikke har fått skuta på havet ennå? Skammelig...og slikt skal kalle seg admiral.

Nei, PB, sjølivet er mer enn 25 grader og kald hvitvin, skjønner du.

Pappa Bjørn
Skrevet

Sitter du der og forteller at du ikke har fått skuta på havet ennå? Skammelig...og slikt skal kalle seg admiral.

Nei, PB, sjølivet er mer enn 25 grader og kald hvitvin, skjønner du.

Skuta står i hagen og skal få stell og pleie før sesongen starter. Jeg tenkte at jeg i år skulle kontakte en gullsmed å sjekke muligheten for å sølvbelegge båten fremfor å bruke bunnstoff i år. Det kan tenkes dette vil ha en heldig effekt når det gjelder jakt og påfølgende massakre av makrell. Kan tenkes at dette koster litt så jeg må vente til skattepengene kommer.*L*

Forøvrig står en Targabåt høyt på ønskelisten så jeg kan være på vannet hele året. Har en brygge like nedefor der jeg bor så jeg har vært bra missunelig på de som har sittet varmt og godt inne i båten når det er 20 blå ute, for så å legge ut på fjorden. Det skulle jeg gjerne gjordt hele året, men har en båt som passer best i solskinn. Jeg har da kjørt den i drittvær også, men var rimelig våt og klad da jeg la til hjemme.

Skrevet

Skuta står i hagen og skal få stell og pleie før sesongen starter. Jeg tenkte at jeg i år skulle kontakte en gullsmed å sjekke muligheten for å sølvbelegge båten fremfor å bruke bunnstoff i år. Det kan tenkes dette vil ha en heldig effekt når det gjelder jakt og påfølgende massakre av makrell. Kan tenkes at dette koster litt så jeg må vente til skattepengene kommer.*L*

Forøvrig står en Targabåt høyt på ønskelisten så jeg kan være på vannet hele året. Har en brygge like nedefor der jeg bor så jeg har vært bra missunelig på de som har sittet varmt og godt inne i båten når det er 20 blå ute, for så å legge ut på fjorden. Det skulle jeg gjerne gjordt hele året, men har en båt som passer best i solskinn. Jeg har da kjørt den i drittvær også, men var rimelig våt og klad da jeg la til hjemme.

Makrell er noe svineri. Den sprutblør så jævlig at edeltreet tilgrises og man pådrar seg arbeide.

Ellers er jo Targa flott, men et skikkelig eksemplar blir for dyrt for meg (1,6 mill. eller noe sånt).

Askeladden har jo kommet med en grei sak (Commuter) som finnes på deres hjemmesider. Du får en for en mill. jevnt, og er sikkert bra nok for oss.

Kizza1365380506
Skrevet

Har en svigerinne som driver med grafisk virksomhet. Hun skulle ordne dette for meg. Men jeg tror ikke det koster allverden å bestille fra et firma som driver med f.eks bildekor. Da kan du få litt særpreg på bokstaver og utforming også.*S*

Typisk, vel vel, får søke videre på stilige bokstaver.

Mvh

Pappa Bjørn
Skrevet

Makrell er noe svineri. Den sprutblør så jævlig at edeltreet tilgrises og man pådrar seg arbeide.

Ellers er jo Targa flott, men et skikkelig eksemplar blir for dyrt for meg (1,6 mill. eller noe sånt).

Askeladden har jo kommet med en grei sak (Commuter) som finnes på deres hjemmesider. Du får en for en mill. jevnt, og er sikkert bra nok for oss.

Joda, Targaen blir uforholdsmessig dyr. Alternativt da hadde det blitt en Aquador, de er utrolige flotte. Det er vel heller snakk om at vi skal prøve oss på et annet prosjekt. En glassfiber sjark/skøytelignende sak med stor cabin, 5 sitteplasser i styrhus og 220 v agregat, samt stor uteplass med vinsj!

Den har vært i kystvaktens tjeneste i sin tid, men trenger stell og pleie før den kan ut i tjeneste for oss. Da snakker vi heller ikke om millionen, men kanskje 15% av det igjen. Det holder nok for oss, men da er det 12 måneder på vannet også.

Griseriet med makrell er jeg i grunnen enig i, men når de har blitt fyllt mer persille og sitron og hatt seg en stund på grillen er alt griseri glemt. Da er det sommer.

Skrevet

Desperat etter båtplass. Grunneieren av området jeg brukte i fjor krangler fælt om gjeldende bruksrett, så jeg vet ikke om jeg gidder det igjen i år.

Men jeg holder til litt vest i havet, utforbi Bergen.

Har du en "anonym" mailadresse som du kan oppgi her, så kan vi mailes?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...