Gå til innhold

hjertefeil og trening?


elleve

Anbefalte innlegg

Jeg er 32 år og har en ASD, voksende hjerte og økt trykk i lungene. Venter på operasjon og har i mellomtiden fått beskjed om å ta det med ro. "Måtte ikke bli anpusten" var ordene legen brukte. Jeg er derimot vant med å trene og er nå ganske rastløs. Jeg klarer ikke så mye før jeg hiver etter pusten, jogging og svømming er helt uaktuelt for meg. Får vond i hjerte hvis jeg løfter noe tungt, så det holder jeg meg unna. Å spasere kunne jeg jo, det er bare det at jeg har litt problemer med det høyre kne. Har du noen gode forslag om hva slags trening jeg kunne ha foretatt meg mens jeg venter på operasjon? Og etter en hjerteoperasjon, hvor lenge går det i gjennomsnitt før en blir 100% frisk slik at en kan være i full trening og aktivitet igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

jeg tror det ville være best om en lege svarte på spørsmålet ditt. Prøv idrettsmedisinsk forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...