mil1365380270 Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Det regnestykket forsto jeg ikke. Det er vel ikke slik at staten bruker x antall kroner på hver røyker i året i helseutgifter?????? Nei, man har vel sett på hvilke sykdommer røykerne er overrepresentert med, og hvor mye mer de behandlingene koster? 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Og ingen med BMI over 25 får slippe inn på McDonalds. 0 Siter
nanna Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Og ingen med BMI over 25 får slippe inn på McDonalds. Får du pustevansker av å sitte ved siden av noen som har BMI på 25 eller mer? 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Får du pustevansker av å sitte ved siden av noen som har BMI på 25 eller mer? Hvis jeg skulle være like kjip med folk med BMI over 25 som dere har vært med laguna og meg ang røyking så hadde jeg svart at jeg ble kvalm og at det er fare for at jeg spyr i maten deres av å se dissende fett. Legg nå merke til at jeg skrev hvis jeg skulle..... 0 Siter
nanna Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Hvis jeg skulle være like kjip med folk med BMI over 25 som dere har vært med laguna og meg ang røyking så hadde jeg svart at jeg ble kvalm og at det er fare for at jeg spyr i maten deres av å se dissende fett. Legg nå merke til at jeg skrev hvis jeg skulle..... Saklig. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 I gjennomsnitt koster en ikkerøyker 300.000,- i helseutgifter, en røyker 500.000,-. En som røyker 20 røyk om dagen bruker 23.000,- i året på røyk. 80% av dette er avgifter til staten. Regn selv... Men mange røykere slipper gamlehjemsplass, så de tar det igjen der. 0 Siter
frosken Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 Hvis man har tro på forbudssamfunn, så vil jeg foretrekke at man starter med å forby mennesker som ikke har kontroll over sitt temperament og er umodne å få barn. Dermed ville man få mange færre barn og unge med psykiske vansker. Videre kunne jeg ønske meg rasjonering av mat, slik at ingen av oss fikk mer mat utdelt enn det vi kan forbrenne. Dermed ville vi i all hovedsak unngå overvektige mennesker. Alkohol må selvfølgelig også forbys, likeledes alle sukkerholdige produkter. Rødt kjøtt bør vel også fjernes fra butikkene, likeledes matvarer med for høy fettprosent. Kun de som har oppfylt sin daglige økt med mosjon bør få lønn fra arbeidsgiver; manglende mosjon øker som kjent risikoen for sykefravær. Kan hende vi bør forby tv-seeing. Tiden kan benyttes til noe mer nyttig, og enkelte tar jo skade av det de ser på tv, så det tryggeste vil være å forby det også. ----- Jeg røyker ikke selv, og har aldri gjort det; men synes hetsen mot røykere har tatt helt av. Synes det er rimelig at røykere tar hensyn til omgivelsene, men synes det blir helt feil med den mengde moralisering de utsettes for. Jeg synes røyk lukter vondt og det gjør dessverre de fleste stor-røykere også - men de er nå allrighte dyr allikevel stort sett! 0 Siter
nanna Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 En av de STORE forskjellene på å røyke med andre til stede og drikke med andre til stede, er j o at den som røyker, puster røyken ut i dne felles lufta, mens den som drikker, svelger det h*n har i munnen! Tenk om man var på bar, og satt sammen med to andre personer ved et bord, og så var det en som bare drakk farris, for h*n skulle kjøre hjem, en drakk kaffe, for h*n skulle tidlig opp i morra, og sjøl så drakk man fo r eksempel øl. Eller vin. Eller gin&tonic osv. Og hver gang en sjøl tok seg en slurk, sprutet man litt over på de to andre. Eller: hver gang man drakk, måtte de to andre også drikke det samme som deg. Sorry, liksom, men du må nok glemme å kjøre hjem, gitt, for nå tar jeg meg en gin&tonic til. Kelner!!! Hehe, good one. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.