englepels Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Jeg har ei datter som fyller tre år nå i april. Hun var tidlig ute med å bli tørr. I fjor sommer ville hun ikke lenger ha på seg bleien. (Hun bruker den fortsatt om natten) Og i hele høst har det gått kjempe bra. Hun har løpt på do så fort hun har kjent at hun måtte. Men nå i løpet av februar-mars har hun på en måte "tatt et skritt tilbake". Det hender så ofte, gjerne 4-5 ganger hver dag, at hun tisser på seg slik at vi må skifte alt. Hun sier ifra etter at det har skjedd, og sier sjeldnere ifra før hun må tisse. Hva kan årsaken til dette være? Jeg er så rådvill! Vil jo ikke bli sint på henne, det vet jeg at jeg ikke skal bli, men det er ikke lett å være enign med henne når hun sier at "det går bra",for det går jo ikke bra... Er dette vanlig at barn får tilbakefall? Hva bør jeg gjøre eller ikke gjøre...? Hilsen ei som er forvirret og sliten av å vaske et utall truser og bukser hver dag... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142761-hun-tisser-s%C3%A5-ofte-p%C3%A5-seg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
toomy Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 hei. jeg har ikke direkte erfaring med dette selv, men ei jente jeg passet før hadde samme problemet da hun var ca. 3 år. hun hadde sluttet med bleie, men plutselig begynte hun å tisse på seg igjen. hun "glemte" det, og var ikke så flink å varsku lenger. det er nok mange barn som får tilbakefall, men det går nok over. prøv å si til henne at hvis hun er flink å kjenne etter når hun må på do, så skal hun gå, eller si i fra, og hvis hun da etter en stund slutter å tisse på seg, skal få en premie. lykke til=) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142761-hun-tisser-s%C3%A5-ofte-p%C3%A5-seg/#findComment-907857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
johassa1365380492 Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hei! Det var interessant å se hva du skriver, for vi sliter med akkurat samme problem. Men jeg ser det ikke er mange som har hatt noen kloke råd å komme med. Vår jente er 2 år og 8 mnd. Hun sluttet med bleie på dagen i januar etter eget ønske. Og var kjempefling til å gå på do. Men helt fra begynnelsen var det en lite problem i barnehagen, spesielt når hun var ute. Og vi tenkte det sikkert var på grunn av mye tøy og kanskje ikke så lett å merke det osv. Men så begynte det bare å skli ut ordentlig, og nå tisser hun på seg 5-6 ganger om dagen. Får nesten følelsen av at hun ikke gidder å gå på do lenger. Og jeg har forsøkt alle lokkemidler og tiltak, men ikke noe hjelper. Blir tvert imot værre. Vurderer derfor nå å begynne med bleie igjen, da det jo bli utrolig mye å vaske, samtidig som det er slitsomt for personalet i barnehagen å skifte hele tiden. Men samtidig har jeg jo blitt fortalt at man ikke skal begynne med bleie igjen, da dette igjen kan gi dårlig selvbilde fordi de ikke mestrer osv. Er også derfor veldig usikker. Håper du får flere svar etterhvert!! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142761-hun-tisser-s%C3%A5-ofte-p%C3%A5-seg/#findComment-923348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eddingen Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Tja, jeg vet ikke hva jeg skal si... Vi har hatt det slik også og nå er jenta vår 5 år og hun har ikke gitt seg ennå. Legen sier hun kommer til å vokse det fra seg... Men nå begynner hun på skolen snart og tilslutt sa legen at hun får begynne på minirin nesespray på dagtid. Jeg vet at det ofte gis om natten for å bremse urinproduksjonen da, men er det noe lurt å gi på dagtid, da? Hun forklarer selv at når hun kjenner hun må tisse, så prøver hun å løpe til do, men rekker det nesten aldri...! Hun var også tørr en lengre periode på forhånd rundt 3 års alder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142761-hun-tisser-s%C3%A5-ofte-p%C3%A5-seg/#findComment-923390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.