Soria Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 To uker etter at dosen med efexor ble økt fra 225 mg til 375 ble jeg hypoman. Har vært hypoman i flere uker. Jeg har i tillegg blitt veldig ustabil i humøret. Lykkelig det ene øyeblikket og bare gråter i det neste og omvendt. For halvannen uke siden reduserte han dosen med seroquel fra 200 mg x 2 til kun 300 mg om kvelden. Kontakten min på dagavdelingen fikk pratet med ham et par minutter bare i korridoren i dag, men han mente at sånn som jeg har vært i det siste ikke hadde noe med medisinene å gjøre. Jeg har aldri før vært hypoman i flere uker. Før har alltid depresjonene vært lange og hypomaniene korte. Hva mener du? Tror du det er forandringene i medisiner som har forandret ting, eller er det sykdomsutvikling uavhengig av medisinene? Jeg har forresten ikke noe behov for å dope meg ned lenger som jeg skrev om i går. I dag på dagavdelingen var jeg deprimert den første halvdelen av dagen. Klarte ikke å komme ut av det. Gråt uten grunn. Senere fikk jeg tilbud om å være på døgnavdelingen om dagene i påsken, og da var humøret på topp igjen. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 Du har hatt sykdommen lenge. Du har ikke hatt det slik før. Det er sammenfall i tid mellom skifte av medisindose og endring i sykdomsbildet. Min konklusjon: Årsakssammenheng er meget sannsynlig. Om det ikke er uutholdelig, kan du da se det an i 2-4 uker for deretter å gjøre en totelvurdering av om du har det bedre eller verre enn før dosejusteringene? God påske til deg:-) 0 Siter
Soria Skrevet 7. april 2004 Forfatter Skrevet 7. april 2004 Du har hatt sykdommen lenge. Du har ikke hatt det slik før. Det er sammenfall i tid mellom skifte av medisindose og endring i sykdomsbildet. Min konklusjon: Årsakssammenheng er meget sannsynlig. Om det ikke er uutholdelig, kan du da se det an i 2-4 uker for deretter å gjøre en totelvurdering av om du har det bedre eller verre enn før dosejusteringene? God påske til deg:-) Takk for svaret. God påske til deg også 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.