Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi diskuterer høner og egglegging her.

Hvilket hull kommer egget ut av? Har hønene et eget "egghull"? eller kommer det ut av rompa (som de bæsjer med)?

Idiotisk spørsmål sikkert, men likevel....

Gjest høna og egget
Skrevet

Høner har ett hull - et felleshull, kan man si.

Det kalles forøvrig "kloakken",

Skrevet

Høner har ett hull - et felleshull, kan man si.

Det kalles forøvrig "kloakken",

Felleshull?

*hyler av latter*

Gjest høna og egget
Skrevet

Felleshull?

*hyler av latter*

;)

Skrevet

Er vel som ved oss damer at de har et eget hull for befruktning og fødsel, vil jeg tro.

Har faktisk hatt høner så dette burde jeg visst.

Skrevet

Er vel som ved oss damer at de har et eget hull for befruktning og fødsel, vil jeg tro.

Har faktisk hatt høner så dette burde jeg visst.

For å pirke litt på det jeg selv skrev: Nei, høner føder ikke. De verper.

Skrevet

Da ser jeg at andre er like usikre som oss. Og jeg vet liksom ikke helt hvilke søkeord jeg skal sette inn for å finne et klart svar heller.... vært en laaaang dag, og denne teite diskusjonen på toppen av det hele... ja ja. Jeg velger å smile av det!

Skrevet

Og bare for å toppe det hele fant jeg noen herrrlige bilder fra ntnu. Ikke ble jeg klokere, bare litt kvalmere...

Gjest Daisy
Skrevet

Og bare for å toppe det hele fant jeg noen herrrlige bilder fra ntnu. Ikke ble jeg klokere, bare litt kvalmere...

Link?

Gjest høna og egget
Skrevet

Da ser jeg at andre er like usikre som oss. Og jeg vet liksom ikke helt hvilke søkeord jeg skal sette inn for å finne et klart svar heller.... vært en laaaang dag, og denne teite diskusjonen på toppen av det hele... ja ja. Jeg velger å smile av det!

mitt svar var forsåvidt seriøst nok det, om ordvalget kanskje ikke ga inntrykk av det.

Fugler, (høns inkludert) har kun en åpning for parring, avføring, urin og egglegging.

Se f.eks her (om undulater): http://www.dyrenett.no/no/s/artikkel.asp?art=Fugl&h=d&id=82

og her: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=kloakk&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...